چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

المیادین: سفر ظریف به عربستان حتمی است

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب: 377157
شبکه خبری المیادین به نقل از نماینده دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که سفر محمد جواد ظریف به عربستان حتمی است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، حمید رضا دهقانی نماینده دائم ایران در سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ریاض حتمی است و زمان آن مرتبط به آینده است.

«حمید رضا دهقانی» نماینده دائم ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفته بود «ایران نقش عربستان را در منطقه مهم می‌داند و علاقه‌مند است روابط خود را با آن در چارچوب منافع مشترک بهبود بخشد.»

حمید رضا دهقانی تصریح کرد به منظور بهبود روابط بین دو کشور عربستان و ایران، «باید دیدارهای متعددی بین طرفین صورت بگیرد.»

وی تصریح کرد، «محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران قرار بود به عربستان سفر کند تا در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره تجاوز نظامی اسرائیل به غزه حضور داشته باشد. اما چون این نشست با یک سری از برنامه‌های از پیش تعیین شده وزیر همزمان شد، وی نتوانست در آن حضور داشته باشد.»

حسین امیرعبداللهاین معاون وزیر خارجه ایران که به ریاض سفر کرده، گفته است که با وزیر خارجه عربستان در ریاض مذاکرات "مثبت و سازنده‌ای" داشته است.

وی تلفنی به رویترز گفت: این ملاقات در فضایی بسیار مثبت و سازنده برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته به منظور دیدار با سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان و گفت‌وگو درباره مسائل مورد اهتمام و علاقه دو کشور راهی عربستان شد.

روابط ایران و عربستان از زمان تحولات اخیر جهان عرب به سردی گرایید، با این حال دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار بهبود روابط با کشورهای همسایه را جزو مهم ترین برنامه های سیاست خارجی خود قرار داد. در همین چارچوب اولین سفر خارجی رئیس جمهور به کشور عمان صورت گرفت.

مقامات وزارت امور‌خارجه بارها بر آمادگی ایران برای دیدارهای دوجانبه و آغاز گفتگوهای سازنده با ریاض تاکید کرده اند، اما به نظر می رسد این آمادگی به دلایلی در طرف مقابل وجود نداشت. بعلاوه دعوت وزیر امور خارجه کشورمان از سوی همتای عربستانی خود که چندی پیش صورت گرفت بیشتر در قالب حضور در کنفرانس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در جده بود تا دعوت رسمی و دوجانبه که به گفته امیرعبداللهیان نیازمند رعایت پروتکل خاص خود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آل سعود خبیث ترین رژیم در میان رژیم های عربی است روابط با چنین رژیم سفاک فتنه انگیز و مرتجعی چه سودی برای ما دارد؟