چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۳
۷۰

توضیحات روحانی درباره سخنان جنجالی خود

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 374952
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت یازدهم پرچمدار انتقاد است و هیچ کس قادر نیست این پرچم را پایین بیاورد، تصریح کرد: مخاطب من در جمله و کلمه‌ای که در وزارت امور خارجه بیان کردم و نقطه مقابل «شیردل» بود.
توضیحات روحانی درباره سخنان جنجالی خود
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت صحبت می‌کرد، افزود: براساس آموزه‌های قرآن، زیر بار ظلم و فشار نمی‌رویم و آنهایی که می‌خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند که نظام نیز با آنها صریح سخن خواهد گفت.

رییس‌جمهوری تصریح کرد: همیشه باید بهترین واژه‌ها را برگزینیم و واژه‌هایمان باید بازدارنده باشد. بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرده و بهترین قالب‌ها را برگزینیم، اما در عین حال افرادی که بخواهند در مسیر توسعه کشور معضلی بیافرینند، فکر می‌کنم همین موضع‌گیری‌های مقطعی برایشان کافی باشد تا بدانند که از اقدامات آنها مطلع بوده و در مقابل آنها سکوت نخواهیم کرد.

روحانی با اشاره به ضرورت سعه صدر لازم در اداره کشور، گفت: گروه و اقلیتی وجود دارند که نه منتقد و نه مخالف دولت هستند و طی ۹ الی ۱۰ ماه گذشته، مشغول کارشکنی و اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی هستند که البته دولت در مقابل آنها هم صبر و تحمل کرده و باز هم این کار را ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری تصریح کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که برای حفظ منافع ملی و رفع معضلات و توسعه کشور اگر ببینیم، گروه و اقلیتی در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شده‌اند، باید بدانند که دولت هم از اقدامات آنها آگاه است و هم در این زمینه جملات متناسب با تخریب آنها را بکار خواهد برد.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه دولت یازدهم پرچمدار انتقاد است و هیچ کس قادر نیست این پرچم را پایین بیاورد، تصریح کرد: مخاطب من در جمله و کلمه‌ای که در وزارت امور خارجه بیان کردم و نقطه مقابل «شیردل» بود، نه منتقدین و مخالفین، بلکه کسانی بودند که صرفاً به دنبال تخریب و کارشکنی هستند و مدتی است که از اتاق فکر به اتاق عملیاتی وارد شده‌اند و بدانند که در برابر تخریب گران سکوت نمی کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: در یکی دو روز گذشته عده‌ای هیاهو و سر و صدا به راه انداختند به دوستان و اعضای دولت می‌گویم بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند بیرون بریزند و در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت به دنبال وحدت، انسجام، یکپارچگی و محبت بوده و معتقدیم که دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه برای اجرای قوانین و مقررات کشور و اجرای سیاست‌های کلی مورد نظر مقام معظم رهبری، نباید بگذارند یک عده مسایل حاشیه‌ای را به عنوان مسایل روز مطرح کنند و باید به دنبال مطالبات اصلی کشور و مردم باشیم.

رییس جمهوری حضور و مشارکت مردم را سرمایه بزرگ اجتماعی برای کشور دانست و با تأکید بر حفظ و تقویت آن، گفت:‌نباید کاری کنیم که این سرمایه‌ اجتماعی که دستاورد بسیار بزرگی برای نظام است، صدمه ببیند و این سرمایه اجتماعی را که با هدایت‌ها و بیانات مقام معظم رهبری تقویت شده، باید حفظ و بیش از پیش تقویت کنیم.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه این دولت از روز اول از انتقاد استقبال کرده و امروز بیش از دیروز و فردا بیش از امروز از انتقاد استقبال می‌کند، گفت: معتقدیم اگر انتقاد در جامعه نباشد، آن جامعه دچار انحراف شده و حتی ممکن است دچار فساد شود.

رییس جمهوری تصریح کرد: انتقاد و نقد یک ضرورت و وظیفه است و همان است که در قرآن به عنوان امر به معروف و نهی از منکر بر آن تأکید شده است و همه ما باید نسبت به یکدیگر آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: از دیدگاه دولت نه تنها منتقدین مخصوصاً منتقدین دلسوز، عزیز و مورد احترام ما هستند، بلکه حتی رقبای سیاسی که بعضاً انتقادشان به شکلی است که ممکن است تحمل آن سخت باشد، هم مورد احترام بوده و از آن استقبال می‌کنیم.

رییس جمهوری گفت: دولت نه تنها از انتقادات نمایندگان محترم مجلس و اساتید دانشگاه استقبال می‌کند بلکه معتقد است همه مردم اعم از زن و مرد، روستایی و شهری باید نقد کند و دولت حتی از انتقادات تند هم استقبال می‌کند، مخصوصاً اگر جهت گیری آن انتقاد دلسوزانه و سازنده باشد.

دکتر روحانی اظهار داشت: گاهی ممکن است فردی به هر دلیلی با دولت مخالف باشد، یا منافع خود را در این دولت نبیند و یا اساساً افرادی باشند که قواعد بازی را در دنیای سیاست بلد نیستند، آنها هم حق دارند با دولت مخالفت کرده و انتقاد کنند. مگر همه مردم جامعه موظف هستند حامی دولت باشند؟

رییس جمهوری اضافه کرد: اگر گروه و اقلیتی با دولت مخالف باشند اشکالی ندارد و در چارچوب قانون و مقررات می‌توانند، انتقاد کنند البته این موضوع به معنای تهمت، دروغ و افترا نیست و مخالفت منطقی از نظر دولت هیچ اشکالی ندارد و از آن استقبال می‌کند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مجلس هر جا که در قانون لازم بدانند که سوال و استیضاح بکنند. دولت این را حق قانونی آنها دانسته و به آن احترام می‌گذارد و امیدوار است نتیجه بررسی، اعتماد بیشتر به وزیر علوم باشد.

رییس جمهوری گفت: دکتر فرجی دانا را فردی لایق، دانشمند، تحصیل‌کرده، مدیر و مدبر و با اخلاق می‌دانم و امروز بیش از آنچه در روز اول از لیاقت‌های او مطلع بودم، در عمل، ویژگی‌های اخلاقی ایشان را بیشتر لمس کردم.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت دانشگاه و اینکه دانشگاه همیشه در مسایل و تحولات سیاسی و اجتماعی و حتی در سیاست خارجی پیش‌رو و پیشگام بوده است، گفت: دانشگاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در یک سال گذشته شاهد فضای، نشاط و آرامش در دانشگاه‌ها بوده‌ایم.
رییس جمهوری اضافه کرد: هیچ‌ وقت در فضای دانشگاه مانند ۱۶ آذر سال گذشته، شاهد چنین فضای آرام در عین حال بانشاطی در دانشگاه ها نبوده‌ایم و بدون اینکه فضای تنش و درگیری وجود داشته باشد، همه تفکرات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند و این بسیار ارزشمند است و نشان‌دهنده آن است که فضای بسیار مناسبی در دانشگاه‌ها حاکم شده است.

دکتر روحانی گفت: مهرماه و روزهای شور و نشاط در مدارس و دانشگاه‌ها نزدیک‌ است و دلمان می‌خواهد، وزیر علوم با قدرت و رأی بیشتر در دانشگاه‌‌ها حضور فعالی داشته باشد و فضای علمی و دینی و اخلاقی در دانشگاه‌ها روز به روز تقویت شود.

رییس جمهوری در ابتدای جلسه هیأت دولت نیز با اشاره به فرارسیدن سالگرد شروع به کار دولت یازدهم و رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به کابینه، اظهار داشت: دولت براساس قانون اساسی به عهد و پیوند خود با مجلس شورای اسلامی و همچنین قوه قضائیه و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که در کشور مسئولیت‌هایی را برعهده دارند، وفادار است.

دکتر حسن روحانی گفت: دولت در یک سال گذشته موفقیت‌های زیادی را در سایه همدلی، هماهنگی و اتحاد و انسجام با سایر قوا به دست آورده است.

رییس جمهوری با قدردانی از همراهی و همکاری مجلس با دولت و تاکید بر تداوم این همکاری و همراهی خاطر نشان کرد: وظایف مجلس طبق قانون اساسی نسبت به دولت مشخص است و دولت اجرای آن وظایف را نه تنها می‌پذیرد بلکه معتقد است اجرای قانون تأمین و تضمین منافع همگان است.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت همکاری و همدلی را با مجلس و قوه قضائیه در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری، با جدیت و قوت ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در یک سال گذشته گام‌های بسیار مهمی با هدایت و حضور مردم در مسایل داخلی و خارجی برداشته است، گفت: با اقدامات انجام شده، بخش مهمی از مشکلات اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز در حال مبارزه با غول خطرناک اقتصادی یعنی رکود هستیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: بسیار خرسند هستیم که قبل از اینکه به هفته دولت در سال ۹۳ برسیم لایحه خروج از رکود را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم و امیدواریم یکشنبه آینده این لایحه مطرح شده و فوریت آن مورد نظر نمایندگان محترم شورای اسلامی قرار گیرد تا هر چه زودتر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

دکتر روحانی گفت: در زمینه سیاست خارجی نیز در یک سال گذشته گام‌های مهمی هم در موضوع هسته‌ای و مبارزه با تحریم و روابط نزدیک با همسایگان و کشورهای منطقه و هم در زمینه حضور فعال در اجتماعات و اتحادیه‌های بین‌المللی برداشته و حضور فعال خود را در این عرصه‌ها همچنان ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری اظهار داشت: امیدواریم مذاکرات هسته‌ای به نقطه‌ای که مورد نظر مردم کشورمان است، برسد که هم حقوق ما بیش از گذشته تثبیت شده و هم تحریم‌های غیرقانونی برای همیشه برداشته شود و بتوانیم روابط نزدیک‌تر و بهتری با دنیا برقرار کنیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دولت در یک سال گذشته در عرصه سیاست داخلی، مسایل فرهنگی و اجتماعی، بویژه سلامت و مقابله با معضلات مهمی مانند کمبود آب و مسایل زیست‌محیطی و نیز رونق در صنایع و معادن و خدمات کشاورزی، گام‌های مهمی برداشته است.

رییس جمهوری مبارزه با فساد و جدیت دولت در مبارزه با آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت مبارزه با فساد را شروع کرده و البته به خوبی آگاه است که مبارزه با فساد، عکس‌العمل کسانی که این مبارزه خوشایندشان نیست را به دنبال خواهد داشت، اما مبارزه با فساد وظیفه و خواست دولت است و در این راه به دنبال این نیستیم که اگر پرونده‌ای وجود دارد آن را در جامعه افشا کنیم، بلکه هدف دولت این است که بیت‌المال، به خزانه کشور بازگردد.

دکتر روحانی اضافه کرد: مردم باید چهره کسانی را که خدمت صادقانه کردند و یا خدای ناکرده افرادی را که از سمت‌های خود سوء استفاده‌هایی داشته‌اند، بشناسند و دولت با جدیت، مبارزه با فساد را ادامه خواهد داد.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ثبات، آرامش، نشاط در جامعه و امید به آینده برای دولت اصل مهمی است، اظهار داشت: اگر در پی خروج از رکود و رسیدن به رونق اقتصادی، انسجام و وحدت، ثروت ملی و قدرت ملی هستیم، راهی جز حضور، مشارکت و اعتماد متقابل دولت و مردم به یکدیگر و امید به آینده برای اینکه بتوانیم معضلات را پشت سر بگذاریم، وجود ندارد.

دکتر روحانی گفت: همه شاخص‌ها نشان‌دهنده آن است که دولت در یکسال گذشته گام‌های قابل ملاحظه‌ای برداشته است و البته نقطه مطلوب رضایتمندی مردم و بالاتر از آن رضایت خدای متعال و حضرت ولی عصر(عج) است و امیدوارم در این مسیر خداوند متعال یاری کرده و مردم حضور فعالی در صحنه داشته باشند تا بتوانیم موفقیت‌های خود را با قدرت پیش ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
باشه شما خوب هستی.
خیلی جالبه ایشون بازهم داره فرافکنی می کنه ..فرافکنی در عدم موفقیت دولت ، و فرافکنی در توجیه آن ادبیات بد ...
حران
Iran, Islamic Republic of
۱- چه توجیهی وجود داره ایشان جلوی سفرای خارجی به همان عده کم (به قول خودشان) توهین کنند!؟
۲- اگر این افراد تعدادشان کم است چرا انقدر مهم هستند که ایشان با شدیدترین و تندترین ادبیات آنها را مقابل سفرای خارجی مورد انقاد قرار میدهند!؟؟
نه بابا اصلا همه حرفهای آقای روحانی خوب بود یکی نیست میشه یه اسم از کارشکنان بدن برخلاف 84 و 88 نه کسی وقتی ایشون رییس جمهور شد گفت تقلب شده نه کسی زیرپاش و خالی کرد بورس و به اینجا کشوند کسی بهش چیزی نگفت تو کرسنت باختیم و جریمه شدیم کسی علیهش کار نکرد مسکن مهر و اونجوری کرد کسی علیهش کار نکرد ایران کد و تعطیل کرد کسی علیهش کار نکرد تازه میگه کارشکنی شده کارشکنی وقتی شد که گفتن تقلب شده وقتی شد که عده ای از داخل ایران برای ضربه زدن به دولت احمدی نزاد درخواست تحریم میکردن
Iran, Islamic Republic of
اینا به روحانی چه ربطی داره؟
هیچی لابد هیچ ربطب به روحانی نداره زمان رییس جمهور قبلب همه چی بهش ربط داشت تو هر ماجرایی هم مقصر بود تو این دولت روحانی یه فرشته بی گناه که هر تقصیری یا از دولت قبل یا از مخالفان
خدمات بی شائبه ریاست محترم جمهور
اقای روحانی به طور کامل درست و صحیح فرموده و اکثر مردم نیز فرمایشات ایشان را قبول دارند و این منتقدان بی سواد هستند که کشور را به عقب برده و از پیشرفت ان جلوگیری میکنند و اگر این منتقدان بی سواد مانع مذاکرات هسته ای و دیگر مذاکرات پشت درهای بسته نشوند در چند سال اینده کلیه اجناس خارجی خصوصا وسایل امریکایی در کشور به وفور یافت شده و هیچ فردی حسرت ازادی و اسایش موجود در غرب را نخواهد خورد . پس تمام مردم دست در دست هم از رئیس جمهور محترم حمایت کرده تا بتوانیم کشور را به انچه ایشان و دیگر همرزمان محترم ایشان در فکر دارند برسانند / منتقدان بی سواد نیز اینهمه مته به خشخاش نگذاشته و به فکر این نباشند که بعد از اینهمه رفاه و رفع تحریم و ازادی و اسایش چرا کشور به مانند یکی از ایالات امریکا در امده و چرا نفت و دیگر منابع را با کمترین بها به امریکا صادر میکنیم .
این توضیحات بیشتر آدم و یاد استدلالات زن موسوی (داماد لرستان میندازه ) واقعا استدلالات جالبی از اون جالب تر مفت مفت نفت دادن به غربیها و حتی بیشتر دادن نفت (با افزایش سقف تولید نفت) توسط وزیر محترم نفت حتی عربا هم الان نفت و مجانی نمیدن حتی مصر با اونهمه روابط گرمش با اسراییل گاز رو به یک سوم قیمت جهانی میده یعنی وزیر ما هوش اقتصادیش در حد هوش اقتصادی وزیر معلوم الحال وقت مصر هم نیست اومدیم و پولمون و ندادن ذخایر نفت و تقدیمشون میکنید احمدی نزاد چقدر سعی کرد وابستگی به نفت و کم کنه تو این یکسال این دولت خرابش کرد خدا سه سال آینده رو به خیر کنه .نمایندگان مجلس اگر واقعا به فکر مردمید زنگنه رو استیضاح کنید وزارت علوم و ول کنید این مهمتره بابا کمترین کاری که باید در حق زنگنه صورت بگیر ه سر کرسنت و مفت مفت نفت دادن استیضاح چرا صدای ما رو نمی شنوید
دوستان جهان بروید در خبر انلاین یک نظر سنجی گذاشتند شرکت کنید تا خبری ها بیش از این خود شیفته نشوند
خدا وکیلی ببین یک ساله انرژی و وقت ملت ومملکت صرف چه کارهایی میشه!!!!!یک روز فیس بوک بازی!یک روز عصبانیت!یک روز توجیه عصبانیت!!....بابا یه کم به درد ومشکلات ملت برسیدو البته اینجا باید به اقای رییس جمهور عرض کرد که چرا عاقل کند کاری؟؟؟؟
شهروند
متاسفانه آقاي رئيس جمهور اصلا اشتباه خود را نپذيرفتند و استدلال غير قابل قبولي را بكار بردند! جالبه ايشون مي فرمايند:
«فکر می‌کنم همین موضع‌گیری‌های مقطعی برایشان کافی باشد تا بدانند که از اقدامات آنها مطلع بوده و در مقابل آنها سکوت نخواهیم کرد.»
فحش دادن به منتقد شده موضع گيري دولت؟! اونم مقطعي؟ ايشون دائم بخواد موضع بگيره چيكار مي كنه!!!!
بنده حقير به عنوان يك شهروند ، اطرافيان رئيس جمهور را مقصر اصلي عصبانيت رئيس جمهور مي دانم و حضور آنان را به ضرر منافع ملي و جايگاه رياست جمهوري مي دانم.
جیه مگه؟
محمد
ایشون تا مشخص نکنن این منتقد و مخالفی که میگن محترمه کیه و مشخصاتش چیه روی صحبت های توهین آمیزشون با منتقدان و حتی موافقان دلشوزشون هست.
از ایشون انتظار میرفت از این سیاست بازی های کهنه استفاده نکنند و کمی هم برای مردم شعور قایل باشن
خب اخه شما هم که همان مسیر دولت قبل را می روید.
اینها کیا هستند معرفی کنید تا مردم با چشم بدبینی به هم نگاه نکنند.
کلی گویی یعنی متهم کردن همه منتقدان حتی آنهایی که به شما رای داده اند.
خود شما میدانید که از این رفتار فقط افراطیها و دشمنان نظام خوشحال شدند و امیدوار شدند که شکاف بین دولت و ملت بیشتر بشود
چراغعلی
توهم آمدی زرنگی کنی و یک انتقاد که در مجموع باز به نفع روحانی است دولت قبل را به کوبی نخیر داداش یا آبجی هزارسال این دولت نمیتواند مثل دولت مردمی احمدی نژاد باشد دوران زرنگ بازی نمام شد
دولت قبل شش هفت سال صداش در نیومد
فقط سال اخر اونم تازه مثل خودشون رفتار کرد...چرا بجای دفاع از عملکرد مثبت و انقلابی دکتر احمدی نژاد بخصوص در دوره اولش فقط دروغ های اصلاح طلبان رو تکرار میکنید؟
احمدی نژاد خالی از اشکال و ایراد نبود...
مشکلات اون بزرگ بود چون خودش بزرگ بود...
دعا میکنم به دامان انقلاب بیشتر برگرده...
یعنی شما از فضا اومدین واقعا نمیدونی کی هستن « کی بود ،کی بود ،من نبودم»:دی
یادم نمیاد مسیر دولت قبل "رحماء علی الکفار و اشداء بینهم" بوده باشه.
این مسیر چه ربطی به اون مسیر داره؟
علوی
به جای اینهمه توجیه یه معذرت خواهی ساده میکردی!!
بی سواد...
ترسو...
بزدل...
بی اطلاعات...
تو چکاره هستی که به دکتر حقوقدان ما معذرت خواهی یاد میدهی؟!
چرا اینقدر چوب لای چرخ مذاکرات میگذاری؟
اصلا ببینم...
شناسنامه داری یا نه؟
آگر ديدي 16 آذر پارسال در دانشگاه مشكلي نداشت چون مخالفانت آدمهاي باجنبه و متمدن بودند و ظرفيت جامعه را مي دانستند نه كه مثل موافقانتان در صورت عدم راي آوري كانديداي مورد نظر كشور را به آشوب بكشند
آفرین، البته ماهم اتش می زنیم منتها نه بیت المال بلکه پرچم اسرائیل و آمریکارو
اگر عده ی محدودی هستند و منطق هم ندارند و شما هم به نقدشون جواب دارید خوب چرا عصبانی می شید در تلویزین بین کسی که می تواند از توافق ژنو و دیگر عملکردهایتان دفاع کند و بین منتقدین یا مخالفین یا به قول شما تهمت زنندگان مناظره ی عامی برگزار کنید تا مردم هم آنها را بشنایند و هم بی منطق بودن آنها و هم به حق بودن شما را بدانند . آقای روحانی عزیز و حقوق دادن با سواد، عصر نوینی دین دان ، دل آرام و کلید دار ......
روحانی متشکریم
منيب
Iran, Islamic Republic of
عاقبت پايداري جواب مي دهد
ای میگفتی بهشت رفتن به زور و جبر نیست...
رحم کن...
سوی جهنم هل نده مارا...
حسن....
خادم
همين تعاريف كه شماازوزيرعلم كرديديادبياوريدآن روزراكه خاتمى هم ازوزيرارشادش كرد(مهاجرانى)فتنه گركه بعدهاديديدبااسرائيلى هاهم نشست رئيس مواظب كلمات وجملاتت باش فردابتوانى جواب خدارابدى،....
ram
عجبا واقعا روحانی حقداره بهتون بگه کم سواد!مهاجرانی با اسراییل نشست؟؟کی بود تو شبکه ی بی بی سی نتانیاهو رو رسوا کرد و اسراییل رو رژیم جعلی نامید؟؟یه ذره فقط یه ذره مطالعه کنید
سید
این بابا داره باکلمات بازی میکنه و به زعم خودش شعور مردم رو دست کم گرفته....نه آقای شیب ملایم؛ بزدل نقطۀ مقابل شیر دل نیست...شما به منتقدانت توهین کردی...آقای انتقاد پذیر آستانۀ تحمل...
چرا آقای روحانی اصرار دارند ما از شعار و عمل ایشان فقط به شعارها توجه کنیم؟
اگر من عرض کنم ایشان به برخی از آن چه بیان می کنند اعتقاد ندارند، حرف گزافی زده ام؟
اگر عنوان شود ایشان گاهی به جای هدایت افکار عمومی سعی در فریب اذهان دارند، خطاست؟
مگر خشم مبین تمام شدن ظرفیت و پرخاش بیان گر سرریز آن نیست؟
آیا آقای روحانی خود را انتقاد پذیر می دانند؟ من حق اظهار نظر دارم؟ به نظر من ایشان حتی حرف گوش کن هم نیستند.
الآن سطح آگاهی مردم چه موافقین دولت و چه منتقدین بالا رفته. آیا چنین مردمی را آن گونه که کودکان را اداره می کنند، می توان اداره کرد؟
آقای رییس جمهور خیلی از منتقدین مذاکرات هسته ای خوشش نمی آید و به نظر خطابش فقط به آن هاست. منتقدان عملکرد دولت در سیاست های اقتصادی، حوزه فرهنگ و سینما، نفت و انرژی، مسکن، راه و ترابری، آب، سیاست داخلی، مبارزه با فساد، پیشگیری از ویژه خواری و ... اگر بگویند مذاکرات خوب است و از سایر امور انتقاد کنند، ناسزا نخواهند شنید؟
Iran, Islamic Republic of
تدبیر و امید در سخنان رو زگذشته هویدا بود !!!
Iran, Islamic Republic of
حرف و عملش یکی نیست
وفقط حرف وحرف وحرف!!!ماکه عملی ندیدیم که ببینیم یکی هست یا نه!!!!
متاسفانه یه بابایی سنت عجیبی در فضای سیاسی ایران باقی گذاشت؛ هر وقت در عرصه عمل کم آوردیم یه سری لولوی خیالی و بی نام و نشان رو مطرح کنیم،اونا رو خیلی مبهم و بدون ذکر مصادیق به کارشکنی و اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی متهم کنیم و ذهن ها رو مدتی با اون مشغول کنیم.
دوستانی که کامنت میزارن کپی شناسنامه و مدرک تحصیلی حداقل پنجم ابتدایی را ضمبمه فرمایند .
باتشکر
آقای خیلی با تدبیر
یک شهرون
آقای روحانی شما بازهم فرافکنی می کنیدمی گویید بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند بیرون بریزند و در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت. شما تلاش کنید بشناسید حالا که منتقدان ودلسوزان و آدمهایی که دور بر شما هستند وسابقه مشخصی در نظام دارند را شناخته اند باید چکار کنند آیا به جهنم بفرستند یا...
متین
جناب روحانی برای پرت کردن ذهن افکار عمومی از حادثه سقوط هواپیما و عدم تحقق وعده ها و گرانی ها و....... این سناریوی خود زنی را اجرا و بعد هم با توجیهاتی انرا ماست مالی کرد.جناب روحانی ، مردم اگاه تر از اونی هستن که شما تصور کنید.
ستار
پس چرا این دولت هر هفته یک تهمت به دولت قبلی میزنه قبل از اینکه در هیچ دادگاهی محکوم شده باشند.
ماجرای بورسیه - بخور بخور نفت - همی دولت قبل فساد بوده - بنزین سرطان زای تولید داخل - استخدام بی ضابطه و ...
آقای حقوق دان اتهامات خودت رو اول در مراجعه ذی ربط ثابت کن بعد از تریبون دولت داد بزن خوردن بردن
شما تحمل کوچکترین انتقاد رو نداری
Latvia
ظاهرا آقای رئیس جمهور هنوز مردم فهیم ، بصیر ،تیز بین و باهوش و ... ایران را نشناخته اند
مگه مردم بچه اند که امروز توهین می کنید فردا توجیه ، به نظر من بروید کار کنید والا خیلی کار هست که در شرح وظایف رئیس جمهوری لیست شده بعید می دونم وقت برا این حرفها و عصبانیت ها بماند!!!!
Iran, Islamic Republic of
این آدم قبلاً می گفت باید برای انتقاد شناسنامه داشته باشید حالا می گوید با هر تفکر و بدون شناسنامه هم می توانید انتقاد کنید . باا اول تکلیفت را با خودت و مشاورات روشن کن.
ضمناً این صحبتها نشانه عذر خواهی غیر مستقیم است که دسته دسته از آنها را جدا کرده و می گوید : اساتید و مجلسی ها و جراید و ... مخاطب من نبودند ... پس کی بوده لابد همان لبو فروشها یا راننده های تاکسی بی کس بوده اند که دیواری کوتاه تر از آنها ندیده اید.
راستی شما مدعی ادب بودید احمدی نژاد به اسراییل می گفت آب را بریز جایی که می سوزه و شما به ملت ایران می گویید برو به جهنم
مهدی باقری
Iran, Islamic Republic of
یا علی حاجی حسن. ما توجیه شدیم.
Iran, Islamic Republic of
بیچاره احمدی نژاد تا لب باز میکرد همه بهش ناسزا می گفتند
مجید
Iran, Islamic Republic of
در دولت تدبیر و امید،نه تدبیری نمایان شد نه امیدی، پس اضافه کن ادب و کمالات و فهم و شعور و... !
اقدس یه دست
Iran, Islamic Republic of
اینها همه چوب توهین های شما به دولت احمدی نژاد است. دولت احمدی نژاد بدون ایراد نبود، ولی مثل دولت شما تا این حد پر ایراد نبود.
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
دكتر جان راجع به جونيور هم توضيح بفرماييد!
سعید 110 الان دور دور وزیر نفت زمان کرسنت جونیور هم که نقش فعال داشت اصلا وزیر نفت افتخار نمیده جواب خبرنگارها رو در رابطه با کرسنت بده توام پیگیری کنی هم اسمت میشه کارشکن هم کم سواد و بزدل سیاسی هم باید بری به جهنم البته این سوال منم هست پس منم همه این وصله ها شامل حالم میشه فکرش و بکنید این دوره مخالفینش بریزن تو خیابون شعار علیهش بدن و فحشش بدن مثل دوره قبل اونموقع دیگه چی میگه
کامران
ای کاش در انتخابات رای سفید داده بودیم .
تا این آقا ریس جمهور نشه . باور کنید روز به روز جلوی دوستان خجالت می کشیم که از این آقا دفاع کنیم . قبلا از ایشون دفاع می کزدیم ولی روز به روز بدتر میشه . تا جایی که صدای حجت الاسلام طباطبایی هم در اومده .
آقای ریس جمهور خواستی درستش کنی خراب ترش کردی ...
mohamad
واقعا واست متاسفم كه اينقدر زود با هر حرفو حديثي عقيدت عوض ميشه . يه كم اعتماد به نفس داشته باش
بی سواد، بی شناسنامه
عجب خودشیفته ای است این رئیس جمهور محترم؟!!
میثم
اینها همان ادبیات اصلاحات هست. عصبانی میشن از کوره در می رن. فحش نثار طرف مقابل که خوبه هر چی منتقده می کنن. تحمل ندارن.
رئیس الوزرا میگه شانزده آذر پارسال آرام بود. دلیلش با کمی فکر مشخص میشه و اون اینه که دیگه کسی برای اغتشاش نبود. دارودسته شما رای گرفتن و پیروز شدن. طرف مقابل هم با سعه صدر پذیرفت. فهمیدی دیگه؟
خوب هنوز فتنه گران خوب در وزارت علوم جابجا نشده بودن! 16 آذر سالهای بعد را دریاب جناب!
مهدی
خدمت اونایی که صحبت از ادب و بی ادبی میکنن و لابلای نکوهش بی ادب شخص دیگری را با بی اخلاقی و بی انصافی جرثومه بی ادبی معرفی میکنن باید عرض کنم صرف یه حرف عامیانه زدن بی ادبی نیست.
بی ادبی حرف بی جا زدن است. اگر به امریکا بگویی به درک یا شیطان بزرگ بی ادبی نیست چون شان امریکا این است و امریکا دشمن دیرینه ماست. اما اگر به هموطن منتقد یا مخالفی که راه انتقاد و مخالفت را هم بلد نیست و بد انتقاد می کند اهانت کنی بی ادبی است....
البته با بی اخلاقی حرف دیگران را برگرداندن و نسبت نا روا به کسی دادن هم بی ادبی است.
حالا هر چه تاریخ و مدارک صوتی و تصویری هم اثبات کنند که آن شخص به چهل میلیون رای دهنده و 70 میلیون ایرانی به خاطر رای دادنشان احترام کرد و کسانی که خارج از این دایره بودند را خس و خاشاک خواند، به گوش کسانی که گوش به آواز شیطانی بی بی سی و وی او ای سپرده اند نخواهد رفت.
مشکل آنجاست که آنها که با این تعبیر در دایره ملت 70 میلیونی جا می گرفتند. خود بیرون رفتند و خود را به زور مخاطب تعابیری که در شان دشمن ملت بود قرار دادند.
شکوفه
حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرده و بهترین قالب‌ها را برگزینیم،...........خدا به خیر اگه واژه بد میخواستند به کار ببرند!چی میگفتند!
بزرگی مرد به پذیرش اشتباهی است که از هر انسانی ممکن است سربزند..................ولی توجیه...
سمیه
البته از کسی در حد ریاست جمهوری و با ادعای سواد و سیاست و حقوق دانی انتظار این اشتباهات نمیره...
وحید
باید با این ادبیادت وارد شوید چون شما خیلی شعار دادید تحریم ها شکست و قدرت های جهانی در راس انها کدخدا اقای مودب را به زانو در اوردید و مطبوعات هم فکرتان هم از تحریم شکنی قطعات هواپیما گفتند گویا فقط یک کتابچه بود راستی وزیر سهمیه جناب ناطق چرا عذر خواهی واستفائ بخاطر سقوط همواپیما و تصادفادت و اتش سوزی های قطار و اسکانیا نکرد ولی گویا در جعبه سیاه هواپیما مقصر معلوم شد که احمدی نژاد بوده .با جار وجنجال نمی توان محکومیت کرسنت و شکست اقتصادی و عدم لبخند کد خدا را ماست مالی کرد
بیسواد بی شناسنامه
کسانی بودند که صرفاً به دنبال تخریب و کارشکنی هستند و مدتی است که از اتاق فکر به اتاق عملیاتی وارد شده‌اند و بدانند که در برابر تخریب گران سکوت نمی کنیم............رسما فرمودند که این ماجرا سریالی است وسردراز دارد.
زهیر
به جای این همه توجیه و سخنرانی یه کلمه می گفتی معذرت می خوام
درود بر حسن روحانی ، تعامل با شعبان بی مخ ها سخت است سخت ، خدا به رئیس جمهور راستگو کمک کند
گریار نشد یار وفادار به جهنم
گرسیم و زرم هست وگرنیست
بقال سرکوچه طلبکار به جهنم
آهسته سخن گو که اندر پس دیوار
هستند کسانی که بگویند به جهنم!!!
روحاني مچكريم !!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی!
من به شما رای دادم و به رایم افتخار میکنم.
اما یکی از دلایلی که به شما رای دادم این است که تحمل مخالف را داشته باشید نه مثل قبلیها...
دوستت داریم روحانی.
United States
شما كه كارتان اشكالي نداره اشكال از قهم ما است كه حرف شما را درك نمي كنيم.
زهرا
به افتخار این رئیس جمهور مؤدب یه کف مرتب بزنین .............................................
محسن
این دولت متشکل ا ز خاتمی رفسنجانی روحانی موسوی واصلاح طلبها تشکیل شده نباید ازشان انتقاد کرد آنها هر چه گفتند درست است دوره گذشته ریختند توی خیابانها وشعارهای ضد انقلابی سر میدادند حمله به پایگاه بسیج کردند در روز عاشورا به امام حسین ( ع )بی حرمتی کردند عکسهای امام را پاره کردند وبه امام ورهبری توهین کردند دل مردم را به درد آوردند و........ ولی موقعی که خودشان قبول شدند هیچ اتفاقی نیفتاد همه چیز درست بوده پس وجدان خوب چیزی است مردم به هیچ چیز به غیر از خدا پایبند نیستند باید مواظب خودتان باشید هم این دولت وهم دولتمردان گذشته
ابراهیم
به نام خدا
خدا رو شکر هر روز واژه جدیدی در تقابل با منتقدان از طرف رییس این دولت کشف میشه بعد از واژه های بیسواد و بزدل و ترسو و بی شناسنامه و... حالا نوبت واژه کسانی که قواعد بازی رو بلد نیستن رسیده یعنی مغرور تر از این بابا هم وجود داره.مردم رو چی فرض کردن.
امین 186
Iran, Islamic Republic of
مخاطب من منتقدان ومخالفان نبودند واقعا منظور این جمله چیست اگر مخاطب شما منقد ومخالف نبود لابد موافقان شما هستند .به نظر می رسد رییس جمهور می توانست با یک عذر خواهی حتی به محبوبیت خود بیافزاید اما با این حرف ها هیچ کس حتی طرفدارانش قانع نشدند چرا که از چاله به چاه افتاد اخه این چه حرفی هست که شما این قدر از ان می ترسی که در شخنرانی بعدیت می گویی نفطه مقابل شیر دل بود اونوقت اومدی با این حرف ها می خواهی اثر ان را از بین ببری .همین نکته که شما دیگر از ان کلمات استفاده نمی کنی واز قرینه انها استفاده می کنی نشان می دهد که ان زمان در حال عصبانیت حرف می زدی
یامین
Iran, Islamic Republic of
آقا اگه ماله کشی رو هم بلد نیستی خب مجبور نیستی دوباره حرف بزنی و بدترش کنی، جان من کمتر حرف بزن!!
Finland
از پايگاه ارزشي جهان كه من خودم را طرفدارش مي دانم گمان نمي كردم پيام مرا پخش نكنه دوباره برايتان مي فرستم با سپاس فراوان:
ماست مالي ناشيانه را ببينيد آقا به جاي پوزش خواهي چگونه حرف خودش را دارد مي خورد من نمي دانم چرا توي اين كشور كسي حاضر نيست به خاطر يك كار و يا حرف غلطي كه زده از مردم پوزش خواهي بكنه با اينكه ما مسلمانيم و بايد در رفتارمان نمونه و الگو باشيم چرا ما بايد اينقدر باورهاي ديني مان بي پايه و سست باشد كه منيتها و وسوسه هاي شيطاني نگذارند كه ما رفتاربدمان را درست بكنيم ! شما ببينيد اين حرفهاي آقاي روحاني در نشست امروز دولت را كه چگونه مي خواهد حرفهاي نادرست 2روز گذشته خود را ماست مالي بكنه تو از كجا ميداني كسانيكه انتقاد مي كنند دشمن شما يا آدمهاي بد خواه و خاين هستند مگر چه كساني انتقاد مي كنند گروهي از اصولگراها از نمايندگان مجلس و روزنامه هاي آنها و پايگاههاي خبري آيا آنهايي را كه گفتيد برويد جهنم دشمنيشان در دادگاه برايتان ثابت شده مگر تو چند درصد آرا را بدست آوردي و از 52ميليون راي دهنده چقدر به تو راي دادند كه فكر مي كني همه بايد از كارهاي تو پشتيباني بكنند ؟ چرا از منتقدين براي خودت دشمن فرضي درست مي كني و ميخواهي همه را با يك چوب براني تو كه گفتي من با كليد آمدم و با داس نيامدم پس چرادر رفتارت اينچنين نيست ؟؟!! با فرافكني كاري از پيش نخواهي برد با كليدي كه به مردم نشان دادي و اكنون پس از گذشت بيش از 1سال هيچ قفل بسته اي را باز نكردي بلكه قفلهاي باز را هم بستي با اين شلوغ كاريها و پرخاش گريها نمي تواني گناه تمام نارساييها را به گردن ديگران بيندازي و از زيربار مسوليت شانه خالي بكني !! تو ديگر نمي تواني با داشتن 35سال مسوليت و آگاهي از تمام سازو كارها و زيرساختهاي ارگانهاي جمهوري اسلامي بگويي كه مرا نگذاشتند كار بكنم و گناه ناتوانيهاي دولت را به گردن ديگران بيندازي ! پس همان بهتر با يك پوزش خواهي از مردم كاررا خرابتر نكني به گمان من شما با اين پير و پاتهاي زهوار در رفته كه دور خودت جمع كردي هيچ كاري از پيش نخواهي برد !
توضیحه یا توجیه؟!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مي ترسيم اين لايحه خروج از ركود بيشتر به روكود دامن بزند ؟؟؟ و باعث گراني و تورم بيشتري بشود .
چرا با وجود اين همه پيشرفت در عرصه هاي مختلف ارزش پول ملي در مقايل ارزهاي خارجي به شدت كاهش يافته ؟؟؟؟
چرا كه در اين چند مدت هر ابرويي كه دولت آمده درست كنه زده چشم طرف را هم كور كرده !!!؟