شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

موافقت با بودجه ۵ میلیاردی نمایشگاه کتاب

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 414759
قائم‌مقام نمایشگاه کتاب با اشاره به ارسال نامه جنتی به نوبخت معاون رئیس جمهور برای پرداخت بودجه ۵ میلیارد تومانی نمایشگاه زودتر از تاریخ معمول،‌گفت:‌ دولت با این تقاضا اجمالا موافقت کرده و احتمالا بودجه ابتدای سال واریز می‌شود.
به گزارش جهان، امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم‌ در پاسخ به این پرسش که تکلیف نامه وزیر ارشاد به نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبنی بر پرداخت زودهنگام بودجه ۵ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب تهران چه شد؟ گفت:‌ پاسخ به نامه اول وزیر طولانی شد،‌ در نتیجه نامه پیروی نیز ارسال شد،‌ موافقت اجمالی با این قضیه انجام شده است‌ و احتمال بسیاری وجود دارد تا اعتبار مود تقاضا واریز شود.

شهرام‌نیا با بیان این مطلب که ثبت نام ناشران بین‌الملل هم‌چنان ادامه دارد،‌ گفت:‌ ثبت نام ناشران داخلی به پایان رسیده است و تمدید نمی‌شود. یکی دو مورد استثنا وجود داشت که با دستور رئیس نمایشگاه پس از اتمام مهلت مقرر از آن‌ها ثبت نام شد. اگر امکانی به وجود آمد که فضا گسترده‌تر شده و ما بتوانیم از ناشران بیشتری ثبت نام کنیم‌، این امکان وجود دارد که ناشران جامانده نیز ثبت نام شوند‌، در غیر این صورت ما تعهدی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به حمایت وزارت‌خانه‌های علوم،‌ بهداشت،‌ ارشاد و دانشگاه آزاد برای تأمین کتاب‌های خارجی مورد نیاز کشور از بخش بین‌الملل نمایشگاه گفت:‌ این وزارتخانه‌ها موافقت اولیه خود را اعلام کرده‌اند‌، البته هنوز رقم اعتبار قطعی نیست. وزارت ارشاد نیز رقم ۵ میلیارد تومان را مصوب دارد،‌ اما باز این به اعتباری که سایر نهادها خواهند آورد،‌ بستگی دارد.تصور می‌کنم اعتباری ۱۰ تا ۱۵ میلیاردی به این شکل تأمین شود.

انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید
افسران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *