جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور:

قوه قضائیه به توهین 'بهار' رسیدگی کند/ زمان اصلاحات نیز شاهد چنین گزافه‌هایی بودیم

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 322058
۹ دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با انتقاد از مطلب توهین‌آمیز چاپ‌شده در روزنامه بهار اعلام کردند: قوه قضائیه با این قبیل توهین‌ها برخورد کند، درغیر این صورت شاهد ظهور و بروز افرادی با تفکرات انحرافی خواهیم بود.
قوه قضائیه به توهین
به گزارش جهان، ۹دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از مطلب اخیر چاپ شده در روزنامه بهار در ابتدای این بیانیه آوردند: در روزهایی که شیعیان سراسر جهان به خصوص مردم شریف ایران اسلامی در جشن و شادمانی بزرگترین عید مسلمانان به سر می‌بردند،بازهم خناسانی شروع به نشر اکاذیبی کردند که یکی از مهم ترین ارکان اسلام،یعنی جایگاه ولایت و وصایت را تحت الشعاع هرزه گویی‌های خود قرار دادند.

این تشکل‌های دانشجویی در ادامه تاکید کردند: در روزهای گذشته،روزنامه اصلاح طلب «بهار» که منتسب به یکی از مسئولان کشور است، در مورد ولایت امیر مومنان علی «ع»، سخنانی را به معنای حقیقی کلمه می راند که از جاهلیت خود نمی‌داند این سخنان شبهه برانگیز و منحط به کجا خواهد رفت.

در بیانیه ۹ دفتر جامعه اسلامی آمده است: نویسنده این مطلب توهین آمیز به خود اجازه داده است که بر اساس برداشت‌های غیر اسلامی و غیر فقهی خود، دیدگاه خود را در مورد عید امامتِ شیعه همیشه مظلوم تاریخ بیان کند. این شخص،در روزنامه بهار بیان کرده است که واقعه غدیر به خاطر روشن نمودن محور امامت امیرالمومنین بوده است و این رویداد بزرگ نمی‌تواند موضوع جانشینی و وصایت امام علی«ع» را بعد از رسول اکرم ثابت کند!.

این تشکل‌های دانشجویی با استناد به سخنان شهید مطهری،‌اعلام کردند: مقام امامت محدود به خلافت نیست ولی یکی از شئونات امام، خلافت است و کاملا" واضح است که خلافت در زمان امام بدون اذن آن بزرگوار، باطل است چراکه بعد از واقعه غدیر نیز خلافت از امام مظلوممان غصب شد. بر اساس نص قرآن کریم در سوره مائده آیه ۶۷،مقام خلافت حضرت علی (ع) از جانب پروردگار متعال به ایشان سپرده شد.

۹ دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با تازگی ندانستن چنین توهین‌ها تصریح کرد: این قبیل توهین‌ها و بی‌شرمی‌ها برای ملت مسلمان ایران تازگی ندارد، چرا که در دوران اصلاحات نیز از این قبیل گزافه گویی ها صورت گرفته بود.در آن دوران عصمت ائمه اطهار را نشانه گرفتند و سعی داشتند به آن خدشه‌ای وارد کنند و اکنون هدف آن‌ها ستون اعتقاد شیعه، یعنی ولایت و جانشینی امام بر حقمان است.

در ادامه بیانیه خطاب به رئیس جمهور آمده است: این دولت که با گفتمان اعتدال به صحنه سیاسی و فرهنگی پا گذاشته است، این مطالبه را برای جنبش بیدار دانشجویی به وجود آورده است که با هرگونه خطا و اشتباه برخورد قاطع کند تا جاهلان جرأت نکنند از خط اعتدال و عدالت اسلام پا را فراتر نهند و قلب قطب عالم امکان امام زمان«عج» و رهبری عظیم الشان را به درد آورند.

در پایان بیانیه ۹دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور آمده است: جمعی از دفاتر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان به مسئولین فرهنگی و سیاسی کشور به خصوص قوه قضائیه هشدار می‌دهیم که در همین ابتدا با این قبیل توهین‌ها و شبهه افکنی‌ها مبارزه کنند که اگر خلاف این را انجام دهند دوباره با ظهور و بروز افرادی با تفکرات منحرف رو به رو خواهیم شد که نمونه‌هایی از آن را در دوران اصلاحات همچون سروش، اکبر گنجی و مهاجرانی و ... دیدیم.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان

جامعه اسلامی دانشجویان هنر اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان مهاجر اصفهان

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد

جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کاشان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس دوباره شروع كردن؟؟
واقعا فكر ميكنيد جناب احمدي نژاد اين روزها چه حسي دارد؟
Iran, Islamic Republic of
ای کاش به جای بگیر وببند یک جواب منطقی می دادید ومانند آمریکائیها آنقدر گزینه بگیر وببند را روی میز قرار نمی دادید.
باید علاوه بر دستگیری این نویسنده و بستن روزنامه، علما و محققان به حرفهای این آدم پاسخ بدن تا سوالی تو ذهن کسی باقی نمونه. حوزه علمیه اینجور جاها باید فعالتر باشه و یه جربزه ای از خودش نشون بده