پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تهدیدات اسرائیل علیه ایران توخالی است

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب: 392556
کارشناسان اعلام کردند که تهدیدات رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به ایران در صورت حصول توافق بد، در واقع قدرت نمایی توخالی است که بیشتر جنبه ارعاب و تهدید برای رسیدن به هدفش را دارد نه اینکه در عمل انجام شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرغم تهدیدات رژیم صهیونیستی به حمله به ایران در صورت عدم موفقیت گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) در مذاکرات هسته‌ای وین به منظور متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، کارشناسان معتقدند که این قدرت نمایی بیشتر جنبه ارعاب و تهدید برای رسیدن به هدف را دارا است نه اینکه در عمل انجام شود.

با نزدیک شدن مهلت ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) برای رسیدن به توافق نهایی هسته‌ای بین ایران و ۱+۵، اسرائیل فشار خود به اعضای گروه ۱+۵ را تشدید بخشیده است.

صهیونیست‌ها که خود زرادخانه‌های هسته ای دارند بارها هشدار داده‌اند که در صورت حصول توافق بد، به ایران حمله خواهند کرد.

«یوال اشتاینیتز» وزیر امور راهبردی و اطلاعات رژیم صهیونیستی در هفته جاری اعلام کرد اگر توافقی با ایران حاصل شود که تهران را در آستانه یک قدرت هسته‌ای شدن باقی بگذارد، «ما تمامی گزینه‌ها و حقوق خود را برای دفاع از اسرائیل حفظ می‌کنیم.»

با این حال «امیلی لانداو» مدیر پروژه کنترل تسلیحات در مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه «آویو» می‌گوید، تل‌آویو خواستار جنگ نیست و ادامه داد: «اسرائیل با عرض اندام کردن از طریق تهدید به مداخله نظامی به دنبال تأثیر بازدارندگی است.»

وی تصریح کرد: یک توافق خوب (با ایران) امکانپذیر نیست زیرا این توافق موشک‌های بالستیکی ایران که کلاهک‌های هسته‌ای قابل نصب بر روی آن است را شامل نمی‌شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر هشدار داده بود که یک توافق بد هسته‌ای که قابلیت غنی‌سازی اورانیوم ایران را دست نخورده باقی می‌گذارد، فاجعه‌بار است و خیلی بدتر از توافق نکردن می‌باشد.

رسانه‌های صهیونیستی در ماه مارس یک گزارش ظاهراً فاش‌ شده‌ای را انجام دادند که نشان می‌دهد «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل دستور داده است بودجه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد دلار را برای یک حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران تخصیص دهند.

با این حال، «افریم کام» موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل (INSS) می‌گوید که تقریباً بعید است که اسرائیل به ایران حمله کند و تصریح کرد: «در یک سال گذشته، آمریکا حرفی از گزینه نظامی نیاورده است. اگر مذاکرات تمدید شود که البته شانس این بسیار زیاد است، اسرائیل نمی‌تواند به خود اجازه دهد که در شرایطی که آمریکا در مذاکره با ایران است، به تنهایی وارد عمل شود. اسرائیل قابلیت به تعویق انداختن برنامه هسته‌ای ایران به مدت چندین سال را دارد اما نمی‌تواند آن را به صفر برساند.»

«افریم آسکولای» کارشناس هسته‌ای و یکی از مقامات سابق کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل می‌گوید: به نفع اسرائیل است که از برگه دیپلماتیک استفاده کند به طوریکه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران لغو نشود. در شرایطی که توافق هسته‌ای حاصل شود، اسرائیل نمی‌تواند به کشوری که با آمریکا توافق کرده است، حمله کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *