دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

شروط عناصر مسلح برای خروج از حمص

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 358455
عناصر مسلح بر اساس توافق به دست آمده قرار است تحت نظر نیروهای سوری فقط با سلاح شخصی خود از مناطق مختلف حمص خارج شوند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، بر اساس این توافق که بین دولت سوریه و عناصر مسلح بسته شده است؛ این عناصر حمص را به سوی "تلبیسه" در حومه شمالی این شهر ترک می کنند و فقط می توانند سلاح شخصی خود را با خودشان ببرند.

سایت شبکه لبنانی "المنار" به نقل از منابع مطبع خاطرنشان کرد، از بندهای توافق این است که وضعیت ۵۰ فرد مسلح در منطقه "الوعر" در حمص مشخص شود و این منطقه کاملا تحت کنترل نیروهای سوری در‌آید.

همچنین قرار است گذرگاهی امن برای ساکنان شهرهای شیعه نشین و تحت محاصره "نبل" و "الزهراء" در حومه حلب ایجا شود و تا امکان رساندن مواد غذایی و دارو به این شهر به وجود بیاید.
بر اساس این توافق، عناصر مسلح با هماهنگی نیروهای سوری و با حمایت نیروهای ارتش توسط اتوبوسهای دولت سوریه شهر حمص را ترک می‌کنند، و نیروهای ارتش نیز آنان را تا "تلبیسه" همراهی می‌کنند.

تعداد کسانی که قرار است شهر حمص را ترک کنند ۲۵۰۰ نفر هستند که ۹۰۰ تن آنان از عناصر مسلح و بقیه آنها اعضای خانواده‌شان هستند. عناصر مسلح شرط کرده‌اند که قبل از آزاد کردن خانواده‌های سوری در بخش قدیمی حمص که به گروگان گرفته‌اند، باید اجازه یابند که به همراه خانواده‌های خود حمص را ترک کنند.

از سوی دیگر "طلال البرازی" استاندار حمص با اشاره به وجود موانعی در مسیر اجرای این توافق به دلیل حضور گروه هایی متعدد داخل بخش قدیمی حمص و اطراف آن، گفت بیش از ۸۰ درصد از عناصر مسلحی که دراین مناطق هستند تمایل دارند که تسلیم شوند، و فقط عناصر جبهه النصره وابسته به تشکیلات القاعده درمیان گروه های دیگر با تسلیم شدن مخالفند.

البرازی به خبرگزاری فرانسه گفت، توافق کنونی که درحال حاضر تحت بررسی قرار دارد، مناطق قدیمی شهر حمص و منطقه " الوعر " در مجاورت آن را شامل می شود، اما اجرای این توافق، از مناطق قدیمی شهر حمص آغاز می شود و پس ازآن، درمنطقه الوعر به اجرا درمی آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *