شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

«العامری»: زیر پرچم آمریکا نمی‌جنگیم

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 418151
دبیر کل سازمان بدر در گفتگویی با اعلام اینکه نیروهای عراقی هرگز زیر پرچم آمریکا نخواهند جنگید گفت: عربستان سعودی در جنگ یمن شکست خواهد خورد
به گزارش جهان به نقل از مهر، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر در گفتگو با المیادین اظهار داشت: داعش و حامیان آن با آزادسازی تکریت توسط نیروهای ارتش عراق صدمه دیدند زیرا این شهر را قلعه پایداری خود می دانستند.

وی گفت: برای مقابله با داعش نیروهای مردمی بسیج شدند و ما هرگز از دفاع از عراق دست نخواهیم کشید. بیش از ۴۰ خودروی بمبگذاری شده متعلق به داعش پیش از آنکه به هدف خود برسد منفجر شد.

هادی العامری تصریح کرد: داعش روزانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون نفت را از میدان نفتی «علاس» قاچاق می کرد. وی درباره مبارزه با داعش گفت: ما به تصمیمات دولت عراق احترام می گذاریم اما در میدان [نبرد] تحت پرچم آمریکا نخواهیم جنگید.

وی اظهار داشت: همه کشورهای عضو ائتلاف مقابله با داعش بدون استثناء از داعش حمایت می کنند. ما هموطنان عراقی خود را در استان الانبار رها نمی کنیم تا تحت ظلم داعش باشند. اگر خواستیم داعش را در استان الانبار شکست دهیم باید مرزهای مشترک با سوریه را با هماهنگی با این کشور ببندیم.

هادی العامری یادآور شد: ایران در چارچوب توافق آشکار با دولت عراق سلاح در اختیار این کشور می گذارد و این مسئله پنهانی نیست. مشاوران نظامی ایرانی در عراق دهها نفر و مشاوران آمریکایی بالغ بر هزاران نفر هستند.

دبیرکل سازمان بدر افزود: از بین بردن گروه های خفته وابسته به داعش ماموریت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است. نیروهای بسیج مردمی عراق برای مقابله با داعش در استان الانبار برای اعزام به این استان در انتظار تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره یمن گفت: آنچه در یمن رخ می دهد تجاوز گسترده محسوب می شود. سعودی ها دچار خسارت شدیدی خواهند شد و شکست خواهند خورد زیرا حمله، مشکلات را حل و فصل نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *