سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۹
۲

سبک زندگی دختران سرزمین من چیست؟

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 418359
آیا یک دختر با کوشش و تلاش ، همت و امید ، ورزش و تفریح مناسب ، خوشی و ورزش ، حیا و عفت ، سنگینی و وقار ، مطالعه و تحقیق، هنرمندی و تفکر، به سعادت و خوشبختی و شیرین کامی می رسد یا با آرایش و بزک کردن جلوی کسانی که هیچ نسبتی با وی ندارند؟
به گزارش جهان، وبلاگ "دمنوش اندیشه" نوشت:
دختران و زنان سرزمین ایران ، مانند کشورهای دیگر ، سبک زندگی های متفاوتی دارند. بعضی فقط به دنبال تفریح ، آرایش ، خوشی و پارتی هستند و بعضی دائماً در فکر مطالعه و کار ، بعضی هم به خوشی های خود می رسند و هم از هنر و علم و کار بهره می گیرند . بعضی با حیا و با حجاب اند و بعضی کمی تا قسمتی سبک زندگی را انتخاب کرده اند که با نجابت ، سنگینی و غیرت مندی فطری شان مغایرت دارد . بعضی می خواهند تا با ازدواج و تشکیل خانواده به آرامش برسند و بعضی با رفتارها و آرایش های ظاهری خود ، سعی می کنند تا دیگران را تنها به سمت بدن و ظاهر خود سوق دهند . اما یک ویژگی در همه ی زنان و دختران مشترک است و آن اینکه دوست دارند تا در آرامش و موفقیت زندگی کنند و خوش باشند. 
 
تعریف ِخوشی ، آرامش ، احساس متعالی یا احساس خوب بودن ، رضایت مندی از زندگی ، موفقیت و واژه هایی از این دست ، همگی به طرز تفکر و سبک زندگی آدم ها بر می گردد. سبک زندگی دختران و زنان با هم متفاوت است پس خوشی ها و آرامش آنها هم با هم متفاوت است . اگر کسی یک سبک زندگی را برگزید ، باید انتطار داشته باشد تا در آینده ، بازخورد و نتیجه ی انتخابش ، به سویش بازگردد! 


( تنها نمونه ای از هنرمندی و قابلیت دختران و زنان ایرانی)
 
    گاهی خوشی یک دختر این است که 2 ساعت آرایش کند و پسران و مردان مجرد را در خیابان، محل کار ، کوچه و دیگر مکان ها را به سمت و سوی خود جذب کند. 
    گاهی خوشی یک دختر آن است که با حیا و نجابت خود ، با هنر خود ، با آموزش های مختلفی که در حوزه ی هنر یا فرهنگ یا علم دیده است به افراد جامعه ی خود کمک کند. 
    گاهی خوشی یک دختر به این است که شعر بخواند ، شعر بگوید ، در فعالیت های جامعه ی خود حضور فعال داشته باشد ، ورزش کند و سالم زندگی کند . 
    گاهی خوشی یک دختر این است که در سایه ی ازدواج آگاهانه به آرامش برسد...
    گاهی خوشی یک دختر آن است که دیر بیدار شود ، و زندگی خود را با وایبر و واتس آپ و فیسبوک و ماهواره و تلویزیون بگذراند . 
    گاهی خوشی یک دختر آن است که مطالعه کند ، کتاب بنویسد ، در حوزه ی دختران و زنان صاحب اندیشه ای شود . 
    گاه خوشی یک دختر به عبادت ، دعا و تفکر در هستی خود است ... گاه به خود می اندیشد و دوست دارد تا مؤمنانه تر زندگی کند. 
    و گاه خوشی یک دختر ... . 
 
شما ، کدام سبک زندگی را می پسندید؟ اگر دختر هستید ، فکر می کنید سبک زندگی تان به کدامین سو گرایش پیدا کرده است؟ 

 
آیا یک دختر با کوشش و تلاش ، همت و امید ، ورزش و تفریح مناسب ، خوشی و ورزش ، حیا و عفت ، سنگینی و وقار ، مطالعه و تحقیق، هنرمندی و تفکر، به سعادت و خوشبختی و شیرین کامی می رسد یا با آرایش و بزک کردن جلوی کسانی که هیچ نسبتی با وی ندارند؟ با تنبلی؟ تن پروری؟ پارتی؟ ماهواره؟ ...
 
در سبک زندگی همه ی ما باید جایی برای تفریحات و خوشی های ظاهری در نظر گرفته شود ، اما انگار بعضی کل زندگی شان را به تفریح و خوشی های ظاهری محدود کرده اند و اصلاً حرکتی نو  و تلاشی هنرمندانه را در دستور زندگی شان ندارند. 
دخترانی که دائم وقت خود را به اموری اختصاص داده اند که در نهایت فایده ای برای خودشان و جامعه شان ندارد ، چطور می توانند و انتظار دارند که در آینده فرزند خوبی تربیت کنند؟ خوب شوهرداری کنند؟ هنرمند خوبی باشند؟ دانشمند موفقی باشند؟ مادر مهربان و وفاداری باشند؟ در برابر مشکلات زندگی مقاوم و صبور باشند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


lk
سبک زندگی دختران ایرانی باید سرشار از هنرمندی و وقار باشد نه وادادگی و برهنگی
همینک هم همین طور هست