جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۴

درآمد ۲۵ میلیاردی وزارت نیرو از یک آزمون!

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 418656
پیش بینی می شود امسال این تعداد به بیش از صد هزار نفر برسد که با احتساب هزینه ثبت نام ۲۵ هزار تومانی در آمدی به میزان ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال برای وزارت نیرو در پی خواهد داشت!
به گزارش جهان به نقل از برق‌نیوز، ثبت نام آزمون استخدامی وزارت نيرو در حالی از صبح امروز آغاز شد كه هزینه ثبت نام آن بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است. در سال ۹۳ هزینه ثبت نام ۱۳۶۰۰۰ ریال بود كه در سال ۹۴ اين هزینه با رشد تقريبا دو برابری به ۲۵۰۰۰۰ ریال رسيده است.

سال گذشته تعداد ۷۴۲۸۱ نفر در آزمون استخدامی وزارت نیرو که در ۳۰ آبان‌ماه سال‌ گذشته برگزار شد، شرکت کردند و پیش بینی می شود امسال این تعداد به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسد که با احتساب هزینه ثبت نام ۲۵ هزار تومانی در آمدی به میزان ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال برای وزارت نیرو در پی خواهد داشت!

اين در حالی است كه از لحاظ پذيرش نيروها نيز با رشد قابل توجه روبه رو هستيم؛ به گونه‌ای کل پذیرش در بخش برق (همه گرایش‌ها و مقاطع) در سال گذشته حدودا ۴۰ نفر بود ولی در استخدامی امسال بیش از ۶۶۰ نفر در بخش برق (همه گرایش ها و مقاطع) پذیرش خواهند شد. همچنين در آزمون ۹۳ از مقطع کاردانی (تکنسین) برای استخدام قبت نام نشد ولی در آزمون ۹۴ بخشی از ظرفیت اعلام شده به این مقطع تحصیلی اختصاص یافته است.

در مجموع از کل ظرفیت مورد پذیرش ۴۵۰ نفر در بخش شرکت های آب و فاضلاب استخدام خواهند شد و بقیه در شرکت های توزیع نیروی برق و نیروگاه ها استخدام خواهند شد (۱۳۴۶ نفر) که از این ظرفیت تعداد ۶۶۰ نفر کاردان، کارشناس، کارشناسی ارشد و دکترای برق (همه گرایش ها) استخدام شده و بقیه این ظرفیت که حدودا ۶۹۰ نفر می باشد به بقیه رشته ها اعم از مکانیک، کامپیوتر، عمران، حسابداری، مدیریت، حقوق، ریاضی و آمار و ... اختصاص دارد.

تغيير در نوع پذيرش در آزمون استخدامی

آزمون سال گذشته نیروهای مورد نیاز برای آب منطقه‌ای‌ها و شرکت های آب و فاضلاب را استخدام می‌کرد اما امسال شرکت های توزیع نیروی برق، تعدادی از نیروگاه ها، برق منطقه ای ها و ... نیز جذب نیرو خواهند داشت. اين در حالی‌است كه ظرفیت استخدامی امسال ۱۷۹۶ نفر است که کل ظرفیت پذیرش در ازمون استخدامی وزارت نیرو سال ۹۳ حدودا ۸۲۰ نفر بود.

در آزمون سال گذشته سه برابر ظرفیت مورد نیاز در آزمون استخدامی معرفی می‌شد و در طی مراحل مصاحبه یک سوم آنها در نهایت استخدام می شدند. در آزمون امسال دو برابر ظرفیت مورد نیاز در مرحله اول معرفی خواهد شد و لذا در مرحله مصاحبه نصف افراد برای استخدام نهایی مشخص خواهند شد.

امسال ۳۰ درصد از کل نیازهای استخدامی به ايثارگران و رزمندگان واجد شرايط اختصاص یافته است اما همین مورد در آزمون استخدامی وزارت نیرو در سال گذشته کمتر از ۱۰درصد بود.

بازگشت فارغ التحصيلان دانشگاه عباسپور به آزمون استخدامی

به گزارش برق نيوز، يكی از موارد مورد اعترضا داوطلبان در آزمون سال گذشتة، عدم حضور فارغ التحصيلان دانشگاه صنعت آب و برق شهيد عباپسور در اين آزمون استخدامی بود. سال گذشته گرايش شبکه‌های انتقال و توزیع در میان رشته‌های مورد پذیرش و مورد تایید وزارت نیرو اعلام نشده بود اما امسال فارغ التحصیلان این رشته گرایش نیز می تواند ثبت نام کرده و بابقیه رقابت نمایند.

در آزمون امسال فاصله بین زمان ثبت نام تا تاریخ برگزاری آزمون یک ماه است اما همین فاصله در آزمون سال قبلی کمتر از دو هفته بود و لذا فرصتی برای آمادگی مناسب وجود نداشت. در مجموع فاصله بین زمان ثبت نام آزمون تا زمان برگزاری آزمون های وزارت نیرو کم بوده و این فاصله باید بیش از ۳ ماه باشد.

تغيير عجيب در دروس آزمون استخدامی

تغييرات در دروس آزمون استخدامی نيز،‌ يكی ديگر از مهم‌تر‌ین موارد آزمون سال ۹۴ است.

به گزارش برق نيوز، تعدد رشته های اعلام شده در بخش برق در آزمون امسال بیش از ۱۰ مورد است که همگی آنها یک نوع دروس را و با ضرایب مشابه آزمون خواهند داد و مشخص نیست چرا همه آنها تحت یک عنوان واحد و به صورت کلی معرفی نشده اند. تفاوت بین مهندسی برق با مهندسی برق قدرت مشخص نیست چراکه هر دو یک دروس را آزمون می دهند و هر دو هم در شرکت توزیع استخدام خواهند شد اما اینکه با دو عنوان متفاوت در دفترچه اعلام شده اند مشخص نیست.

دروس عایق های فشار قوی و اندازه گیری الکتریکی جزو منابع آزمون استخدامی سال ۹۳ بود که امسال از منابع آزمون حذف شده و به جای آن دروس الکترونیک و کنترل خطی اضافه شده اما دروس عمومی هیچ تغییری نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
در ضمن سن مجاز داوطلبين در آگهي امسال كاهش يافته است .
مثلا من كه الان 33 سال دارم و بيكارم نمي توانم در آزمون شركت كنم .
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام جهان نیوز جان
بابا به داد ما برسید با گذشت حدود 6 از آزمون استخدامی وزارت نیرو در سال گذشته هنوز برای مصاحبه نرفتیم...
خواهشمندم پیگیری کنید،هنوز یه آزمون استخدامی یه وزارت خونه تمام نشده،باز دوباره میخوان استخدام کنند!بابا خواهشآ یکی رو تمام کنید بعد بعدی رو شروع کنید!
م
United Kingdom
این یعنی پول کثیف ؟
کجا دنبال پول کثیف می گردید ؟!!
پیام
با سلام
سایت محترم جهان نیوز لطفا پیگیری نمایید چرا هنوز تکلیف قبولی های آزمون استخدامی 30/8/93 مشخص نشده و خبری از مصاحبه آنها نیست؟طبق دستورالعمل استخدامی وزارت نیرو "حداکثر" 3 هفته پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، باید مصاحبه تخصصی انجام شود. این در حالیست که نتایج اوایل دی ماه 93 اعلام شد و اکنون 23/2/94 بیش از 4 ماه از مهلت تعیین شده گذشته است. خواهش میکنم پیگیری کنید....