پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

تاسف خبرگزاری صداوسیما از انتشار یک خبر

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 436755
خبرگزاری صداوسیما انتشار خبر مشروح جلسه غیرخبری سیدعباس عراقچی با مسئولان معاونت خبر صداوسیما را ناشی از خطای ناخواسته مسئول مربوطه در این خبرگزاری عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پی انتشار خبر سخنان سیدعباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه، در جمع مدیران خبر رسانه ملی، خبرگزاری صدا و سیما توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است:

-انتشار مطلب ياد شده ناشي از خطاي ناخواسته مسئول مربوط در ارسال خبر اوليه و خام بر روي خروجي خبرگزاري صدا و سيما بوده است.

- به محض اطلاع از وقوع اين خطا، خبر مذكور و كليه لينك هاي مربوط به آن از روي خروجي و سايت خبرگزاري صدا و سيما و موتورهاي جست و جو حذف شد و پس از پيگيري فوري و ارتباط با همكاران رسانه‌‎اي و سردبيران سايت‌هاي خبري، ضمن ارسال اصلاحيه، درخواست شد اين خبر حذف شود كه خوشبختانه اين كار هم به سرعت انجام شد.

- از سوي ديگر، با توجه به اهميت موضوع در رايزني فوري با جناب آقاي دكتر عراقچي، ماوقع تشريح شد و ايشان در جريان اقدامات جبراني بعدي قرار گرفتند.

- اگر چه وقوع خطاهاي اين چنيني در رسانه‌ها، بويژه خبرگزاري ها كه به طور دائم در حال ارسال اخبار هستند محتمل و مسبوق به سابقه است و روش جبران نيز عرفاً، حذف فوري خبر و صدور اصلاحيه درخصوص مستند نبودن آن است و خبرگزاري صدا و سيما نيز همين عرف را اعمال كرده است، با وجود اين تأييد مي‎كند اين خطا براي رسانه ملي بزرگ‌تر و مسئوليت رسانه براي جلوگيري از تكرار آن بيشتر است، زيرا به دليل گستردگي و فراگيري پوشش و اعتبار اخبار صداوسيما و اعتماد افكار عمومي به رسانه ملي، حجم مسئوليت آن در مقايسه با ساير رسانه ها بسيار بالاتر و بيشتر است.

در پايان ضمن ابراز تأسف از بروز اين خطا، مجدداً يادآوري مي‌شود، خبر ياد شده به دليل آن كه ويرايش نهايي نشده، تلفيقي از مطالب درست و نادرست بوده و قابليت استناد ندارد و بديهي است محتواي آن به تأييد رسانه ملي نمي رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


:) اره شما گفتین وماهم باور کردیم.جناب معاون باز ناخواسته ودر خلوت چیو لو دادن که شماها اینطوری اشفته شدین.مگه دانستن حق مردم نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
چی گفتن حالا