جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۳
۲۷

یک یادآوری به روحانی به بهانه 'کم‌سواد' خواندن‌ منتقدان توافق‌ژنو

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 341840
رئیس‌جمهور در کتاب دیپلماسی هسته‌ای و امنیت ملی می‌گوید: باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقاد کننده در انتظار تشویق باشد و نه تنبیه.
یک یادآوری به روحانی به بهانه
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن انتقاد شدید از منتقدین توافقنامه ژنو، منتقدین را "عده‌ای سواد" خواند.

اینگونه انتقاد رئیس‌ جمهور از منتقدان در حالی صورت می‌گیرد که بازخوانی اندیشه حسن روحانی درباره انتقاد و منتقد گویای آن است که وی پیش از این عقیده دیگری در این باره اظهار داشته است.

حسن روحانی در فصل دوم کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای"؛ صفحه ۶۹، می‌نویسد: در جمهوری اسلامی ایران گاهی تصمیمات جنبه حیثیتی پیدا می کند. فکر میکنیم اعتراف به هرگونه اشتباهی به معنای پذیرش شکست خواهد بود این یکی از بزرگترین اشکالات در نظام تصمیم گیری کشور است و متاسفانه هنوز در جامعه ما انتقاد، جایگاه خود را پیدا نکرده است.

حسن روحانی در کتاب خود تاکید می‌کند: فکر میکنیم وارد آوردن اشکال به یک تصمیم، مساوی با جهل و یا حتی خیانت تصمیم گیرنده است؛ در حالی که باید بپذیریم معمولاً تصمیمات با نقص و خطا همراه است.

وی می‌افزاید: اینکه بسیاری از قوانین مصوب به ناچار پس از چند ماه یا چند سال نیاز به اصلاح پیدا میکند، در بسیاری از موارد ناشی از مشکل تصمیم‌سازی و تصمیم گیری در تصویب قوانین است. باید انتقاد به یک معروف و کار شایسته تبدیل شود و انتقاد کننده در انتظار تشویق باشد و نه تنبیه.

روحانی در کتاب مذکور تاکید می‌کند: تا به این نقطه نرسیم به ناچار باید شاهد ادامه تصمیمات اشتباه مسئولین باشیم. بزرگترین شجاعت پذیرش اشتباه و خطا از طرف مسئولان است. باید فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام را مدنظر قرار دهیم که فرمود: من در حدی نیستم که خطا نکنم. و یا از استماع نظرات دیگران بی نیاز باشم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
"عده‌ای سواد" نه عده ایی بی سواد!!
Iran, Islamic Republic of
خب جهان جان این غلط تایپی رو درست کن دیگه!
باید انتقاد کننده منتظر تشویق باشد نه تنبیه !!!! البته نگرفتی مطلب را جانم ، انتقاد کننده اش مهم است اگر ما باشیم باید تشویق شویم ولی اگر دیگران منتقد باشند باید سرکوفت بی سواد به آنها زد تا دیگر نتوانند سرشان را بالا بگیرند و بایکوت شوند .
محمد
روحانی جمله نادرست و توهین آمیزی نگفته . به برکت دانشگاههای آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی و بین المللی ، امروز کمتر از لیسانس کم سواد هست
Iran, Islamic Republic of
البته آنهايي كه از انگليس دكترا مي گيرند فقط سواد دارند
بقيه بي سوادند!
شما هم به افرادی هم که از این دانشگاهها فارغ التحصیل شده اند اهانت نکنید.

سطح سواد شما دانشگاه دولتیها اگر بالاست چه گلی به سر مملکت زده اید که حتی توانایی تولید جوب بستنی را هم نداریم وباید آن را از آلمان وارد کنیم و با خودروهای درب وداغون شرکت های داخلی سالانه 25 هزار کشته در جاده ها بدهیم.


هم سخن آقای روحانی اشتباه بود هم این کامنت شما
ضعیف الدوله
Iran, Islamic Republic of
شدید با منتقد، رحیم با دشمن:
روحانی، 12 مرداد 1392:
از «استبداد» رای و «بستن دهان» منتقدان به خدا پناه می برم.

روحانی، آذر 1392:
اوباما را فردی بسیار «مودب» و با هوش یافتم.

روحانی، 15 بهمن 1392:
چرا فقط یک عده معدود «کم سواد» که از جای خاص تغذیه می شوند باید از توافق ژنو حرف بزنند.
مردمی
روی کاغذ هر کسی رستم دستان است. همیشه تا کسی به قدرت نرسیده طرفدار انتقاد است ولی تا به قدرت رسید می شود معصوم و بدون خطا که منتقدانش بی سواد خطاب می شوند.
متاسفم برای چنین تفکری.
حرف اقاي روحاني صحيح است بهتر است نادان را نيز به بي سواد اضافه کنيد.
saeed
متن رو درست کنید
را "عده‌ای سواد" خواند.

کم سواد
مصطفی.د
Iran, Islamic Republic of
هر کس حقوقدان است با سواد می باشد و مابقی بی سواد .
امید
چشم اونایی روشن که دولت تدبیر و امید را منادی آزادی می دانند.
یاد آن بنده خدایی افتادم که به مردم موعظه می کرد : "اگر بچه، فرش را نجس کرد باید آن قسمت را ببرید و دور بیندازید ، وقتی به خانه رفت بخشی از فرشش را بریده دید. زنش گفت : به سفارش تو عمل کردم ؛ واعظ گفت : من این حرف ها را برای دیگران می گویم نه برای خودمان .
جهان مردم فرق منتقد و مخرب رو می فهمند، مطمئن باش
توصیه میکنم فعلا آقای روحانی بره وضع تنکابن رو سامان بده که بعد 4 روز هنوز نان ندارن بخورن، بعد میبینیم با سواد کیه!
مهدی
انسان هااکثر انتقاد پذیرنیستن مگرکسانی که برنفس غلبه کنندومتکبرنباشند وشعورافراد هیچ ربطی به سطح تحصیلات آنهاندارد
حقيقت براى تند روها تلخه حتى اگراززبان روحانى باشه
بی سواد
United States
بابا رییس دولت راستگویان راست میگه !! فکر کردین با مدرک دکتری و کلی تلاش برای کسب آن تو ایران میتوانید با سواد شوید!!!! تا
بی سواد
United States
بابا رییس دولت راستگویان راست میگه !! فکر کردین با مدرک دکتری و کلی تلاش برای کسب آن تو ایران میتوانید با سواد شوید!!!! تا در یک دانشگاه خارجی بخصوص انگلیس درس نخوانید !!! البته ببخشید درس خواندن مهم نیست تا از آنجا مدرک نگرفته باشید شما هنوز بیسواد هستید!!!! پس لطفا اول یک سفر بروید انگلیس با سواد شوید بعد بیایید اینجا در خصوص مسائل بین الملی بحث کنید.
بی سوادا چرا لجتون گرقته
این حرفا برای قبل از رای آوردن.
سیدمحمد
سلام
بازم غلط املایی؟
عده ای سواد!!!!!!!!!!!!
این حرفها را ول کن فقط MPT را بچسب مجید جان!
محمد
آقای روحانی این توافقنامه احتیاج به سواد نداره مشهد قربون هم می دونه این توافقنامه هیچ چیز عائد ایران نشده به جز خفت حالاسرتون بالا کنید بگویید ما قهرمان هسیتیم
امیر عباس
این مال اون زمانی بوده که ریس نشده بود . حرف اضافه ممنوع
110
درود براعتدال ومنفور باد تندروی.
محمد
با این اوضاع وایحوال که داریم پیش می رویم خدا رحم کند روحانی کم اورده