جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

‫برخورد "سنگالی" با معاون‌ دانشگاه پیام‌نور‬

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 381648
معاون سابق دانشگاه پیام نور با بیان اینکه هیچگاه از سمت خود استعفا نداده‌ام، گفت: سرپرست دانشگاه پیام‌نور با ارسال نامه‌ای به منزلم اعلام کرده‌ است که با استعفای من موافقت شده در حالی که من استعفا نداده‌ام و برکنار شدم.
به گزارش جهان، محمد آریا‌منش سرپرست سابق معاونت حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های دانشگاه پیام‌نور در گفت‌وگو با فارس با بیان جزئیات برکناری‌اش از سمت خود گفت: در زمان ریاست زیاری در دانشگاه پیام نور دبیر جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه بودم که بر اساس اعلام ناظران ساماندهی خوبی بر حوزه جذب شد.

وی افزود: پس از آنکه فراهانی اواخر سال گذشته به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور منصوب شد از من دعوت کرد و گفت ممکن است سمت دیگری به شما بدهم که من گفتم اگر قصد برکناری دارید مشکلی نیست و به کلاس درسم برمی‌گردم زیرا علاقه‌ای به مدیریت ندارم.

آریا‌منش ادامه داد: در آن زمان جلالیان مسئول معاونت حقوقی بود که فراهانی با وی اختلاف پیدا کرد و به یکباره جلالیان را عزل کرد.

سرپرست سابق معاونت حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که معاونت حقوقی دارد، گفت: پس از عزل جلالیان به مدت ۲ ماه معاونت حقوقی بدون معاون بود که پس از آن این پست را به من پیشنهاد کردند.

آریامنش افزود: در روزهای آخر سال ۹۳ بود که با من تماس گرفته‌اند و حتی اجازه فکر کردن در رابطه با پست پیشنهادی را به من ندادند و ظرف یک ساعت پس از پیشنهاد جلسه معارفه برگزار شد که در جلسه معارفه متوجه شدم به طور همزمان یکی از مدیران زیرمجموعه من هم معارفه می‌شوند که این فرد دانشجوی دکترا است، وی مدیرکل امور مجلس شد.

وی گفت: حتی به من اجازه ندادند که خودم مدیر زیرمجموعه‌ام را انتخاب کنم و اطلاع هم نداشتم، البته اینکه یک دانشجوی دکترا را در این پست منصوب کرده‌اند هم تخلف است.

آریامنش گفت: با اینکه ناراحت شدم ولی صبر کردم تا مشکلات به مرور حل شود که پس از مدتی فراهانی سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: باید مدیرکل حقوقی را هم عوض کنیم و من گفتم اجازه دهید کار کند تا فعالیتش را ببینیم و وی را برکنار نکردم ولی بدون اطلاع من او را هم عزل کردند و ۲ ماه مدیرکل نداشتیم، من ۱۱ نفر را به عنوان گزینه معرفی کردم و هر ۱۱ نفر را به دلایل مختلف نپذیرفتند.

سرپرست سابق معاونت حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های دانشگاه پیام نور افزود: یک روز صبح با من تماس گرفتند و گفتند جلسه تودیع است و وقتی پرسیدم تودیع چه کسی را باید برگزار کنیم گفتند محرمانه است و پس از آن عنوان کردم که تودیع یکی از مدیران زیرمجموعه من است و من در آن جلسه شرکت نکردم و در پاسخ به سوال آنها نیز گفتم شما به من اطلاعی ندادید که مدیر زیرمجموعه‌ام تودیع می‌شود و من در چنین جلسه‌ای شرکت نمی‌کنم، فردی را که هنوز از مقطع دکتری فارغ‌التحصیل هم نشده به عنوان مدیرکل حقوقی منصوب کردند.

آریامنش گفت: در همین زمان رئیس دانشگاه پیام نور همدان نیز که از سوی فراهانی سرپرست دانشگاه منصوب شده بود هم عزل شد که کارخانه نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی که یکی از نمایندگان اصولگرا است با من تماس گرفت و علت عزل را پرسید و من که بی‌اطلاع بودم اظهار بی‌اطلاعی کردم و کارخانه گفت به دلیل اینکه رئیس دانشگاه به وی اجازه سخنرانی در یکی از جشنواره‌ها را داده است او را عزل کردم و پس از آن نیز متوجه شدم این مسئله درست است و دلیل عزل رئیس دانشگاه همدان نیز اجازه سخنرانی دادن به نماینده اصولگرای مجلس بود، نماینده‌ای که نامه استیضاح فرجی‌دانا را امضا کرده بود.

وی افزود: برای ریاست دانشگاه همدان هم فرد فوق‌ لیسانسی که پزشک است را منصوب کردند.

آریامنش گفت: این مسائل گذشت تا اینکه قرار شد اواخر شهریورماه سمیناری در تبریز برگزار شود که من با زمان سمینار مخالفت کردم زیرا اواخر شهریور زمان رسیدگی به مسائل آغاز سال تحصیلی است و به دلیل مرخصی استعلاجی در این سمینار شرکت نکردم ولی تمام کارهای مربوط به سمینار را انجام دادم. پس از برگزاری سمینار نامه‌ای به درب منزل ما ارسال شد که در آن نوشته بود با استعفای بنده موافقت شده است در حالی که من هیچگاه استعفا ندادم.

وی افزود: پس از آن دیدم که پسورد کارتابل من را هم تغییر داده‌اند، البته سرپرست دانشگاه حق دارد من را برکنار کند ولی این که می‌گوید من استعفا داده‌ام کذب محض است.

سرپرست سابق معاونت حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: با وجود اینکه در زمان معاونت بنده بیشترین ارتباط را با مجلس و وزارت علوم داشتم از برکناری خودم تعجب کردم ولی تعجب بیشتر مربوط به این بود که برکناری من را استعفا عنوان کردند و نامه را به درب منزل فرستادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
سنگالیسم چیه بفرمایید قاطعیت
مدیر
فراهانی تحمل انتقاد ندارد.