جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

«ارتش سربازان خاموش»+تصاویر

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 431444
آمارها نشان می دهد «ارتش سربازان خاموش» در سال ۲۰۱۴ به مقصد نخست گردشگری چین تبدیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در شرایطی که در سالهای اخیر همواره «دیوار چین» و «شهر ممنوعه» مقاصد اول و دوم گردشگری چین بوده اند، آمارها نشان می دهد که گنجینه «ارتش سربازان خاموش» در سال گذشته میلادی به مقصد نخست گردشگری چین تبدیل شده است.

گنجینه ارتش سربازان خاموش یا ارتش سربازان سفالین که از نظر ارزش تاریخی در ردیف پنج گنجینه یرتر جهان قرار می گیرد، در سال ‌١٩٧٤ توسط چند کشاورز چینی که مشغول حفر یک چاه بودند کشف شد. این ارتش سفالین که باستان‌شناسان قدمت آن‌ را حدود ‌٢٢٠٠ سال تخمین زده‌اند، شامل هزاران مجسمه‌ ساخته ‌شده از سفال در اندازه‌ انسان‌های واقعی و اسب همراه صدها اثر تاریخی دیگر است که برای محافظت از نخستین امپراطور چین، «شی هوآن» در مقبره‌ این امپراطور قرار داده شدند.


بر اساس آمارهای ارائه‌ شده سالانه میلیونها گردشگر از مقبره‌ نخستین امپراطور چین که در سال ۱۹۸۷ در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید و موزه‌ ارتش سربازان خاموش یا همان سربازان سفالین ارتش ‌۸ هزار نفری که از روی انسان‌های واقعی ساخته شده بازدید می کنند.


چین در حال حاضر مقصد سوم گردشگری جهان بوده و سیاستهای‌ جدید دولت پکن که توسعه‌ صنعت گردشگری یکی از ارکان آن است، از دهه‌ ۹۰ میلادی آغاز شده‌که حاصل اجرای آنها، رشد چشمگیر تعداد گردشگران این کشور در یک بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۹۹۶ تا ۲۰۰۶) بوده است.


دولت چین نیز که برای جذب ۱۰۰ میلیون نفر گردشگر در سال ۲۰۲۰ و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان هدفگذاری کرده با توجه به عملکرد موفق دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر «گوآنگجوو» با جذب نزدیک به نیم میلیون گردشگر و جذب بیش از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری مسابقات المپیک پکن در سال ۲۰۰۸، رسیدن به این هدف دور از انتظار نیست.

دولت چین همچنین برنامه‌ های زیادی برای جذب گردشگر به .واسطه حضور پررنگ در نمایشگاههای بین ‌المللی صنعت گردشگری بویژه نمایشگاههای گردشگری برلین، بازار جهانی سفر، فیتور و بازار گردشگری عرب داشته و سازمان جهانی جهانگردی نیز در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری چین، این کشور را با بیشترین میزان رشد در زمینه‌ کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *