جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جایگزین مالیات بر درآمد اعلام شد

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 383240
تاری‌بخش با اعلام اینکه مالیات بر مصرف جایگزین مالیات بر درآمد می‌شود، اظهار داشت: بیمه‌ها به خاطر ارائه خدمات باید ارزش افزوده بدهند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات بر درآمد را به سمت مالیات و مصرف هدایت خواهیم کرد به صورتی که هر کس بیشتر مصرف می‌کند مالیات پرداخت کند.
 
وی افزود: مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای واردات، توزیع و خورده فروشی بنا نهاده شده است.
 
معاون سرمایه گذاری اعلام کرد: تا امروز 452 هزار مورد ثبت نام کرده‌اند که 180 هزار اشخاص حقوقی و 272 هزار اشخاص حقیقی را شامل می‌شود.
 
تاری‌بخش معاون سازمان امور مالیاتی در نشست خبری امروز اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها برای درآمدهای شش ماهه اول سال 95 درصد وصول شده که 80 درصد نسبت به دوره مشابه افزایش پیدا کرده که علت این امر به دلیل افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده بوده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: در ابتدای سال 94 شش گروه برای نصب صندوق مکانیز در نظر گرفته می‌شود که مهلت اجرایی آن تا 94.6.31 خواهد بود و در غیر اینصورت با آنها برخورد می‌شود.
 
تاری‌بخش اعلام کرد: تمکین اصناف مانند طلا فروشان نسبت به اشخاص حقوقی کمتر و میانگین ابراز هر دوره 750 هزار تومان است.  
 
معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه از 20 روز پیش جلسه‌ای با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و تشکل‌های صنفی برای اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده تشکیل شد، افزود: در این جلسه دستورات و نظراتی ارائه شد و تا یک ماه آینده این اصلاحیه به مجلس می‌‌رود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: موارد اصلاحی شامل مالیات بر واگذاری حقوق، افزایش ضمانت‌های اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت، ایجاد چارچوب قانونی مبتنی بر حسابرسی ریسکی و تک نرخی شدن مالیات و گرفتن نرخ مقطوع بعضی اصناف، همچنین متوازن کردن توزیع عوارض شهرداری بر اساس شاخص‌های جمعیت و محرومیت استان‌ها می‌باشد.
 
تاری‌بخش در رابطه با پرداخت و ایجاد چارچوب قانونی مبتنی بر حسابرسی ریسکی بیان کرد: از اصناف نمونه‌هایی انتخاب می‌شود تا فاکتورهای فروششان را بیاورند و در صورتی که قیمت‌ها مطابقت نداشت به مراحل بالاتر معرفی تا پیگیری شود.
 
وی در رابطه با ارزش افزوده بیمه‌ها اظهار داشت: بیمه‌ها باید ارزش افزوده بدهند زیرا خدماتی به مشتریانشان ارائه می‌دهند که این خدمت مشمول مالیات بر ارزش افزوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *