جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

كاهش عمل سزارین

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۹
کد مطلب: 403643
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کاهش عمل سزارین در خوزستان گفت: میزان کاهش این آمار در بیمارستان های غیر دولتی نیز رو به کاهش است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ایرج نظری عصر امروز در جلسه ستاد مرکزی اجرای طرح تحول سلامت استان خوزستان عنوان کرد: به منظور تحقق اهداف این طرح، نیازمند داشتن آگاهی از آخرین گزارش ها و وضعیت نظام سلامت در خوزستان هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده از یکم مهرماه تاکنون در مجموع بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بخش اعمال جراحی در مجموع ۷.۵ درصد افزایش داشته است.

نظری با اشاره آمار ۴۶ درصدی عمل سزارین در سال گذشته در همین مدت گفت: خوشبختانه یکی از دستاورد های طرح تحول نظام سلامت، کاهش این میزان بوده و این رقم به ۳۹ درصد رسیده است. میزان کاهش این آمار در بیمارستان های غیر دولتی نیز رو به کاهش است. این میزان کاهش نقطه مثبتی در این بخش محسوب می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در بخش مراجعه شهروندان به اورژانس ها و درمانگاه ها و همچنین میزان بستری شدن مراجعه کنندگان نیز از زمان اجرای شروع طرح افزایش یافته است.

نظری با بیان اینکه درصد هزینه پرداختی از سوی مراجعه کنندگان در این مدت ذکر شده به شش درصد رسیده است، گفت: سهم پرداخت یارانه در بخش شهرستانی نیز به ۷.۴ درصد رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *