جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۳
۴۴
درباره اظهارات قابل تامل مسجد جامعی

آقایان اصلاح طلب! لطفا شما هم ظرفیت شکست را داشته باشید

چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 293745
ای کاش آقای مسجد جامعی و هم‌حزبی‌هایشان اخلاق و ظرفیت پذیرش شکست را از اصولگرایان می‌آموختند. چرا باید هر زمان نتیجه آرای مردم بر خلاف نظر اصلاح‌طلبان رقم می‌خورد، باب شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات توسط سران و طرفداران اصلاح طلبی باز شود؟
آقایان اصلاح طلب! لطفا شما هم ظرفیت شکست را داشته باشید
گروه سیاسی جهان نيوز: پیروزی حسن روحانی، رقیب اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، تنها با اختلاف ۰.۷ درصد بیشتر از نیمی از آرای مأخوذه، معادل تقریبی ۲۶۱ هزار رأی، به تمامی دشمنان خارجی و داخلی ایران اسلامی ثابت کرد که همه انتخابات‌های برگزار شده در جمهوری اسلامی با سلامت کامل برگزار شده است.

اما گویا برخی دوست دارند همچنان بر ساز شبهه‌افکنی بنوازند. روز گذشته احمد مسجد جامعی، نامزد انتخابات شورای شهر تهران، که به عنوان نفر سوم و با اخذ ۲۸۱ هزار و ۵۴۸ رأی مردم تهران به شورای شهر راه یافت در نشست مطبوعاتی‌اش در خبرگزاری ایسنا ضمن تشکیک تلویحی به نتیجه انتخابات شورای شهر، در خصوص اینکه چرا فرمانداری اینقدر دیر نتایج شورای شهر را اعلام کرد به طنز گفت: شاید چون  تجربه شمارش را نداشته اند اما در گفتگویی که با فرماندار تهران داشتم اعلام کرد که در تهران یک میلیون نفر کمتر از ریاست جمهوری در انتخابات شورای تهران شرکت کردند اما آمارهایی که اعلام شد آمارهای دیگری بود.

وی اضافه کرد: کاندیداهای اصلاح طلب این  موضوع  و برخی مسایل دیگر را که تقدم و تاخیرها و برخی جابجایی اسامی است را دنبال خواهند کرد.

باید به ایشان و دوستان‌شان که به دنبال تشکیک در آرای مردم همانند انتخابات سال ۸۸ هستند نکات زیر را یادآوری کرد:

۱ـ در روز برگزاری انتخابات، ستاد انتخابات کشور، در رسانه های جمعی اعلام کرده بود که شرکت
مردم تهران با دست رد زدن به سینه اصلاح طلبانی که شورای شهر اول را به عرصه تاخت و تاز سیاسی خود به جای خدمت‌رسانی به مردم، تبدیل کرده بودند، به اصولگرایانی رأی دادند که مدیریت شهری را از فضای عمل سیاسی دور کردند و نتیجه مثبت آن را نیز دیدند
در هر یک از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اختیاری است. پس طبیعی است که قطعا اختلاف آرای مأخوذه بین این دو انتخابات وجود داشته باشد. از سویی نوشتن یک اسم از میان شش نفر بسیار آسان تر از نوشتن سی و یک نام از میان ۱۷۳۲ نفر است. بنابراین به احتمال زیاد بسیاری از رأی دهندگان در انتخابات شورای شهر مشارکت نکرده‌اند. بعید است تشخیص این موضوع برای فرهیخته ای چون آقای مسجد جامعی سخت باشد.

۲ـ ای کاش این سخنان از زبان یکی از افراطیون اصلاح طلب بیان می‌شد نه از یک شخصیت فرهنگی که سابقه مدیریت وزارت ارشاد را داشته است. و باز ای کاش آقای مسجد جامعی و هم‌حزبی‌هایشان اخلاق و ظرفیت پذیرش شکست را از اصولگرایان می‌آموختند.

چرا باید هر زمان نتیجه آرای مردم بر خلاف نظر اصلاح‌طلبان رقم می‌خورد، باب شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات توسط سران و طرفداران اصلاح طلبی باز شود؟ همین روحیه کودکانه بود که در سال ۸۸ فتنه بزرگی به پا کرد و لطمات جبران‌ناپذیر اجتماعی را به کشور و مردم تحمیل نمود.

این سیاست یک بام و دو هوا که انتخابات ریاست جمهوری «دموکراتیک ترین انتخابات دنیا» است چون نامزد نزدیک به شما برنده شده و نتیجه انتخابات شوراها محل تردید است، چون اکثریت شورا از آن شما و هم‌حزبی‌هایتان نشده است، آینده خوبی برای اصلاح طلبان اعم از تندرو و میانه رو را نوید نمی دهد.

اصلاح طلبان مدعی سیاست‌ورزی باید تلاش بیشتری بکنند تا به بلوغ سیاسی در پذیرش شکست برسند که متأسفانه نشانه‌های خوبی از این تلاش دیده نمی‌شود.

۳ـ گویا آقای مسجد جامعی، پیروزی حسن روحانی را به حساب اصلاح‌طلبان منظور کرده‌اند و انتظار داشته‌اند که رأی مردم در شورای شهر نیز به سبد آنان ریخته شود. باید گفت که این پیروزی از هیچ منظری، نه تنها متعلق به اصلاح طلبان نیست بلکه به هیچ حزبی تعلق ندارد. رأی مردم به روحانی، نه‌ی بزرگی به عملکرد پر اشتباه و تنش‌زای آقای احمدی نژاد و حلقه انحرافی پیرامونش
گویا آقای مسجد جامعی، پیروزی حسن روحانی را به حساب اصلاح‌طلبان منظور کرده‌اند و انتظار داشته‌اند که رأی مردم در شورای شهر نیز به سبد آنان ریخته شود. باید گفت که این پیروزی از هیچ منظری، نه تنها متعلق به اصلاح طلبان نیست بلکه به هیچ حزبی تعلق ندارد
و نیز نتیجه عدم ائتلاف و وحدت اصولگرایان و نگرانی مردم از ادامه اختلافات و تنش در اداره کشور بود. اگر جز این بود روحانی با اختلاف بسیار زیادی نسبت به اصولگرایان به پیروزی می رسید.

از جمله دلایل موفقیت اصولگرایان در انتخابات شورای شهر که آقای مسجد جامعی با بیان این جمله:«به هر حال قالیباف تلاش هایی کرده که در تاریخ تهران به جا می ماند» به آن اعتراف کرده‌اند، رضایت مردم تهران از اداره شهر در دوره مدیریت اصولگرایان است. مردم تهران با دست رد زدن به سینه اصلاح طلبانی که شورای شهر اول را به عرصه تاخت و تاز سیاسی خود به جای خدمت‌رسانی به مردم، تبدیل کرده بودند، به اصولگرایانی رأی دادند که مدیریت شهری را از فضای عمل سیاسی دور کردند و نتیجه مثبت آن را نیز دیدند.

بدیهی است پاسخ مثبت مردم به مدیریت خدمت رسان اصولگرایان، رأی مجدد به آنان است. تعداد اصولگرایان راه یافته به شورای شهر این موضوع را به اثبات رساند. از مجموع ۳۱ عضو شورای شهر تهران، ۲۰ نفر اصولگرا و تنها ۱۱ نفر اصلاح طلبند.

به رغم تعدد لیست های اصولگرایان در این انتخابات، تعداد قابل توجه افراد مشترک در این لیست های به نوعی یک ائتلاف ایجاد کرد تا اصولگرایان به پیروزی برسند. اتفاقی که می توانست با ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نیز تکرار شود.

۴ـ در مورد تعیین شهردار تهران نیز که در این باره از مسجد جامعی پرسیده شده بود، اصلاح طلبان حاضر در شورای شهر باید بدانند که افراد فاقد صلاحیت برای حضور در انتخابات شورای شهر، بی تردید صلاحیت مدیریت شهر را نیز نخواهند داشت. اصرار بر این موضوع نیز در نیت خدمت رسانی منتخبان اصلاح طلب تردید جدی ایجاد خواهد کرد.

انتظار از چهره فرهیخته و کم حاشیه‌ای چون جناب مسجد جامعی آن است که از تجارب پرهزینه گذشته در فتنه ۸۸ و شورای شهر اول درس عبرت گرفته و به رغم شعارهای مطرح شده، در جهت سیاسی کردن شورای شهر که بی تردید جایگاه خدمت‌رسانی عملی به مردم شهر است، حرکت نکنند و بازیچه دستان سیاسیون مطرود مردم نگردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهاب
United States
حتما در انتخابات شورای شهر تقلب شده چون آقای مسجدجامعی شب انتخابات خوابیدند!
امروز، روز همدلی ست، چرا با این حرف ها تلخی های گذشته را زنده می کنید.
نیش و کنیه نزنیم و دست در دست هم دهیم برای سازندگی ایران.
ای مهربان! ما دوست داریم دست دردست هم نهیم. اما همیشه همه چیز با محبت و عاطفه حل نمی شود. وقتی عده ای جز کج اندیشی کاری نمی دانند چگونه باید دست در دستشان نهاد؟
شربتیان
United States
همچین "فرهیخته فرهیخته" کرده اید که آدم خیال میکنه دارید پروفسور حسین نصر یا پروفسور حسابی رو مخاطب قرار میدید. یه لیسانس جغرافی که این حرفها رو نداره. وزیر ارشاد شدنش هم بخاطر آقازادگیش بود وگرنه یکی نیست از این آقا بپرسه حضرت عباسی تو این چندسالی که وزیر بودی چه کار شاقی برای مملکت کردی؟
عباسی
United States
من هم تعجب کردم. انتظار این بود که این بار آقای مسجدجامعی نفر اول شورا بشود اما این اتفاق نیفتاد. آخه مگه میشه سرلیست اصلاح طلبان نفر اول تهران نشه؟
Iran, Islamic Republic of
آقا چرا دقت نمی کنید. مردم با اصلاح طلب و اصولگرا کاری ندارن. مردم دنبال کسی میگردند که کارآمد باشه. شهرداری تهران و شورای شهر قبلی خوب عمل کردند و نتیجه این شد که میبینید. رییس جمهور خوب عمل نکرد و باز نتیجه این شد که می بینید. پس خواهشا مسائل رو بی دلیل به هم مرتبط نکنید
نه خیر
بحث اینه که بسیاری از کسانیکه به روحانی رأی دادند به مسجدجامعی هم رای دادند اما نه اکثریت آنها. به شخصه کسانی را دیدم که اصلا دوست نداشتند در انتخابات شورا شرکت کنند اما از اصلاح‌طلبی دفاع می‌کردند. بنابراین فکر نکنید که ایشان اول نیست.
ایرانی
آقای مسجد جامعی
من به تو رای دادم ، ولی اگه میخواهی همانند
دوره های پیشین دغل بازی کنید لطفا رای امثال بنده رو که دوست ندلرم لیستی رای بدم را پس بده ودر اولین فرصت هم انصراف بده زیرا ما مردم دیگه حوصله اینچنین برخوردها را نداریم ! باشه؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
من هم دقیقا مثل شما به ایشان رای دادم چون ایشان رو فردی معتدل می دونستم و معتقد بودم شورا و مجلس باید ترکیبی از احزاب باشه و الان از رایم پشیمونم آخه وقتی یکی در تهران داره انقدر خوب عمل می کنه چرا به خاطر حزب بازی جلوی ادامه رو می خواین بگیرید
یار انقلاب
مگه هر کسی سرلیست باشه باید نفر اول باشه ... مثل اینکه راستی راستی فکر کردین روحانی کاندیدای منتخب اصلاح طلباست !!!!؟
hamid
حالا که شده!
بهادر
United States
من خودم و خیلی از دوستانم و خانواده ام به آقای جامعی رای دادیم از اینکه ایشون نفر اول نشده اند تعجب میکنم. حتما خبریه
احسان
Iran, Islamic Republic of
من و خانواده ام و علاوه بر اون دوستانم هم به آقای جلیلی رای دادیم از اینکه نفر اول نشدند تعجب می کنم!!!!!!!!!!!!!حتما تقلب شده!!!!!!
نهایت استدلال امثال شما همان بود که مادر معنوی تان گفت:
"و از جمله مهمترین دلایل تقلب اینکه آذری زبان ها که فرزند خودشون رو نمی گذارند به کسی دیگری رای دهند و لر ها ، که من خودم لر هستم و موسوی هم بار ها اعلام کرده داماد لرستانم...."؟؟؟!!!!!
یکم برا مردم شعور قائل باشید.
سهراب
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا كار دارند عزيز جان خودتو به اون رآه نزن بالام جان
من و مادرم وپدرم وبرادرم ودوستم به لیست جبهه پایداری رای داریم ولی رای نیاوردند پس حتما تقلب شده
آره خبریه .... اونم اینکه مردم در دوره های پیش دیدن این اصلاح طلبها دنبال خدمت نیستن و فقط دنبال قدرت طلبین تا به منافع سیاسیشون برسن ... برای همین سبد رایشون خالی موند ...
ساغر
14 نفر از 31 نفر یعنی سبد رای خالی تو ده شما؟!!
کدوم لیست اینقدر نماینده داره توی شورای شهر؟!!
به نظر من یک کمیته از وزارت کشور باید بیاد تا این آقا بهادر و خیلی از دوستانش و خانوادش رو شمارش کنه ببینه چند نفرن ... شاید تقلبی شده باشه !!!! به قول معروف مرغ پخته هم خندش میگره با این استدلال های اصلاح طلبها
خب طوری نبور آقا مثل سال 88 میریختید تو خیابون لاستیک آتیش میزدید شما که طاقت باخت ندارید
یک آشنا
شاید پدر آقای بهادرخان چند هزار زن داشته واز هر زن هم چند هزار فرزند داشته!
وزارت های مختلف پیگیری کنند لطفا!!
اگرتاییدشد منم خبرکنید تا برم چند ده هزار زن بگیرم واز هر کدوم صاحب چندهزار فرزند بشم اونوقت خودم رییس جمهور رو انتخاب میکنم ونیازی به حضور دیگران از جمله بهادر خان هم نیست!!!!!!!!!!!!!!
عبدالکریم
United States
ایشون داماد کجا هستند؟!
سید حسین
خوب اومدی
:)
محمدی
جهان نیوز و همه دوستان توجه کنند
مهم این نیست که کسی شبهه ای داشته باشد یا نه!
مهم این است که اگر شبه و شکایتی هم دارد باید تنها از راه های قانونی پیگیری کند.
وگرنه ایجاد شبهه همیشه محتمل است.
هر دو دقیقه یه پیام تبلیغات مسجد جامعی روی گوشیم میومد مطمئن باشه اگه این همه هزینه نمیکرد 50 تا رای هم نمیاورد
گل گفتی وگل گفتی
جواب به بهادر و همفکرانش
چه عبارت پر مغزی گفتند این بهادرخان!
من خودم و خیلی از دوستانم و خانواده ام به آقای جامعی رای دادیم از اینکه ایشون نفر اول نشده اند تعجب میکنم. حتما خبریه!
یعنی چون ایشون و خانواده شون به مسجدجامعی رای دادن حتما باید اول میشده. چقدر بی منطق هستن بعضی از این اصلاح طلب ها و طرفدارانشون
با با شلوغش نكن اولا اصلاح طلب ها را كه اكثرا راي آور بودند رد صلاحيت شدند بعدش 13 نفر راي آوردند بعدشم بماند براي
جواد
گفتی اصلاح طلب هاروردصلاحیت کردن بله چون به نقل از امام خمینی که گفتندکسی که شورای نگهبان راردکندمفسداست واسلام رانفی کرده حالاچی میگی اگه ذره منطق داشته باشی میپذیری
سحر
بله ، نفر انتخاب شده درشورای شهر لازم انسانکارآمد، فرهيخته و قوی مانند جناب رضازاده باشد!!!!
معصومه
به خدا حیا هم خوب چیزیه
هنوز دولت اصولگرا نرفته اینجوری جون گرفتند و هر چی میخوان میگن،خدا به داد وقتی برسه که دور بیفته دستشون
United States
معصومه جان سال 1388 که مارو خس و خاشاک نامیدند الان که هنوز چیزی نگفتیم
یکی
United States
هرکسی که بجای راههای قانونی بخوادبا سطل آتیش زدن و شیشه شکوندن اعتراض کنه خس و خاشاکم واسش زیاده
بابا
Iran, Islamic Republic of
نويسنده جان اي نقدر غصه نخور
چرا حرف نزده را به این بیچاره نسبت میدهید؟
United States
لطفا به متن آقای مطهری در مورد عملکرد آقای احمدی نژاد رجوع بفرمایید ایشون تلویحی گفتن که سال 88 چه شد!!!! دیگه نذارین خییییییلی مسائل باز بشه اینطور بهتره
ایران
Iran, Islamic Republic of
بابا ایوا...
اختلاف 7/0% مارو کشت.
ماشاا... به روتون
مجدالدین
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه کیهان شما بکلی منکر رای آوردن اصلاح طلبان نشده است؟!
Iran, Islamic Republic of
البته این یکی رو راست می گی. موافقم باهات، ولی قبول کنید که تمام این بی اخلاقی هایی که در چند سال گذشته بود، در دوران اصولگرایان رخ داده بود
برادر
اگر سرلیست های اصلاح طلبان درتهران وشهرستان ها را ردصلاحیت نمی کردند , باز هم اینقدر رای می آورند ؟ بازی یک نفری را بردید و خوشحالید؟ شما صد بار هم بلای 24 خرداد و انتخاب نامزدهای مورد حمایت هاشمی و خاتمی سرتان بیاید باز هم کم است !
ظاهرا شما باورتان شده انتخابات شورا تهران را برده اید! جهت اطلاع عرض می کنم بیشترین ورودی ها از لیست اصلاح طلبان است با 13 نفر
Serbia
فراموش نکنید که کل آرا نامزدهای اصولگرا هم به آقای روحانی نمی رسید و ائتلاف آنان نیز بی فایده بود.
حعفر قاسمی
با اینکه بنده نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب ولی براساس تجربه 35 ساله این اصلاح طلب ها مانند بچه ها رفتار می کنند وقتی اسباب بازی را از دست بچه بگیری سر و صدا راه میاندازند و خود را به در و دیوار میکوبند بدی خیلی ازشما ممنون میشوند وحتی ارائه دیدگاهاشون هم مثل بچه مدرسه تازه اموزش دیده است
Iran, Islamic Republic of
می دانم منتشر نمی کنید اگر با این استدلال کیهان رای اصفهان که نفر اولش از اصول گرایان را تقسیم بر تعداد شرکت کنندگان کنیم آرا اصول گرایان بدست می اید و نفر دوم که یک هنرپیشه بود رای هنرپیشگان است ؟؟ نه تحلیل رای مردم پیچیده تر از این حرف های ساده انگارانه است این جنگ روانی کیهانیان است
ساغر
ببخشید منظورتون دقیقا کدوم شکسته؟!!! حالا خوبه 14 نفر از لیست رسمی اصلاح طلبان به شورا راه یافتن. اگر افراد شاخصی مثل خانم ابتکار رو رد صلاحیت نمی کردند، قطعا اوضاع خیلی بهتر از این بود. همین الان هم هیچ لیستی به اندازه لست اصلاح طلبان رای نیارده و اصلا قابل مقایسه با سایر لیست ها نیست.
خوش خیالی هم حد و حسابی داره