جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

برنامه وداع با ۹۲ شهید تازه تفحص شده

يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 310349
سید علی بنائی فرمانده تیپ مخصوص حضرت زهرا(س) گفت: مراسم اصلی وداع با پیکرهای ۹۲ شهید تازه تفحص شده با عنوان "شبی با شهدا" امشب با سخنرانی حجت الاسلام ثمری در پادگان سید الشهدا برگزار می‌شود.
به گزارش جهان، سرهنگ سید علی بنائی فرمانده تیپ مخصوص حضرت زهرا(س) در گفتگو با تسنیم، برنامه مورد نظر برای تشییع ۹۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: پیکر مطهر ۹۲ شهید تازه تفحص شده توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ساعت ۱۴ امروز یکشنبه ۱۰ شهریورماه به پادگان سید الشهدا واقع در میدان حر منتقل شده‌اند و از ساعت ۱۸ عموم مردم می‌توانند برای زیارت این شهدای والامقام در پادگان حضور پیدا کنند.

وی افزود: مراسم اصلی وداع با پیکرهای شهدا با عنوان "شبی با شهدا" امشب و بعد از نماز مغرب و عشا در پادگان سید الشهدا برگزار می‌شود و از حجت الاسلام و المسلمین علی ثمری برای انجام مراسم سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) دعوت شده است.

بنائی با اشاره به برنامه تشییع پیکرهای مطهر شهدا گفت: پیکرهای این ۹۲ شهید در پادگان سید الشهدا می‌ماند و ۷:۳۰ صبح فردا دوشنبه ۱۱ شهریور ماه همزمان با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) برای انجام مراسم تشییع از پادگان خارج و به محل مراسم اصلی تشییع منتقل می‌شوند. مراسم اصلی در ساعت ۹ مقابل ساختمان قدیم مجلس واقع در خیابان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز و با مداحی سعید حدادیان و مراسم عزای ویژه شهادت امام صادق(ع) ادامه می‌یابد. سپس پیکرهای مطهر شهدا روی دستان مردم تا معراج شهدای تهران تشییع خواهند شد.

فرمانده تیپ مخصوص حضرت زهرا(س) در ادامه افزود: مسئولین کشوری و لشکری و عموم مردم شهید پرور تهران در این مراسم حضور خواهند داشت.

از آنجایی که هویت این شهدا هنوز بررسی و مشخص نشده است. پیکرپاکشان جهت بررسی‌های لازم برای تشخیص هویت تا نتایج نهایی در معراج شهدای تهران باقی‌ خواهند ماند و اطلاعات مربوط به آن‌‌ها در نهایت به خانواده‌هایشان داده می‌شود.

۹۲ شهید تازه تفحص شده در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر ۸، کربلای ۵ و تک دشمن در سال۱۳۶۷ در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است. پیکر این شهدا، که طی عملیات برون‌مرزی در داخل خاک عراق توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده بودند، ۲۴ مرداد ماه ۹۲ از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد ۶۱ سرباز کشته‌شده عراقی مبادله شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود
روحشون شاد ایشالا ما هم به اونا ملحق بشیم.