پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

رئال میهمان یوونتوس

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 420842
مدافع عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا فردا شب در خانه قهرمان سری آ به میدان خواهد رفت. نکته جالب این دیدار رویارویی دروازه‌بانان اسطوره‌ای این دو باشگاه با یکدیگر است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رئال مادرید می‌خواهد نخستین تیمی باشد که از عنوان قهرمانی خود در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا دفاع می‌کند اما این تیم در دیدار با یوونتوس کار دشواری پیش رو دارد. مردان «کارلو آنچلوتی» سه ساعت منتظر ماندند تا از سد اتلتیکو مادرید در مجموع دو بازی رفت و برگشت بگذرند و اکنون به تیم تدافعی دیگری برخورده‌اند.

رئال سه شنبه شب با یووه‌ای رو به رو می‌شود که در فاصله چهار بازی به پایان رقابتهای سری آ به عنوان قهرمانی رسیده و در ۳۴ بازی تنها ۱۹ گل دریافت کرده است.

خط دفاعی یووه در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا هم عالی بوده و در ۱۰ بازی فقط پنج گل دریافت کرده و شش بار هم دروازه این تیم بسته نگاه داشته شده است.

سه مدافع مرکزی یووه به نام‌های جورجیو کیه‌لینی، آندره‌آ بارزاگلی و لئوناردو بونوچی چهار فصل است که با یکدیگر بازی می کنند؛ هم در تیم یوونتوس و هم در تیم ملی ایتالیا. این سه بازیکن چهار فصل پیاپی است که قهرمان سری آ می‌شوند.

بونوچی در خصوص دیدار با رئال مادرید اظهار کرد: فکر می‎کنیم ما بهترین خط دفاعی را در اختیار داریم. ما همدیگر را به خوبی درک می‌کنیم چراکه مدت زمان زیادی است که با یکدیگر بازی می‌کنیم.

اکنون پرسش اینجاست که آیا این خط دفاعی آنقدر خوب هست که بتواند مقابل کریستیانو رونالدو که در پیروزی ۳ بر ۲ مقابل سویا بیست و پنجمین هت تریک خود را به انجام رساند، مقاومت کند؟

البته یوونتوس هم باید نگران خط دفاعی رئال مادرید باشد. این تیم از پیروزی ۲ بر یک مقابل لودوگورتس در تاریخ اول اکتبر، هنوز در هیچ بازی خارج از خانه گلی دریافت نکرده است. در واقع رئال مادرید ۴۴۴ دقیقه است که در بازی‌های خارج از خانه گل نخورده است.

این دو تیم آخرین بار ۱۲ سال پیش در مرحله نیمه نهایی با یکدیگر رو به رو شدند. جایی که یووه در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری رسید. از آن بازی فقط ایکر کاسیاس و لوییجی بوفون در ترکیب دو تیم باقی مانده‌اند.

یوونتوس و رئال مادرید در مجموع ۱۶ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که همه این دیدار های در چارچوب رقابتهای اروپایی بوده است. اولین رویارویی این دو تیم به یک چهارم نهایی فصل ۶۲-۱۹۶۱ بازمی‌گردد.

این دو تیم یک بار هم در دیدار پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۸ با هم بازی کردند که رئال موفق شد حریف خود را ببرد و هفتمین قهرمانی خود در این رقابتها را جشن بگیرد.

این دو تیم آخرین بار فصل گذشته در مرحله گروهی با هم بازی کردند که رئال در بازی رفت در برنابئو با نتیجه ۲ بر یک برنده شد و در تورین ۲ بر ۲ مساوی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *