جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حمله طالبان به سازمان اطلاعات‌افغانستان

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 377643
دفتر منطقه‌ای سازمان اطلاعات افغانستان امروز در جلال‌آباد مرکز استان ننگرهار (شرق افغانستان) با خودروی بمب‌گذاری شده هدف حمله قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، احمد ضیاء عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار به خبرگزاری فرانسه گفت: «این حمله با خودروی بمب‌گذاری شده به دفتر منطقه‌ای سازمان اطلاعات افغانستان در استان ننگرهار صورت گرفت».وی افزود: «سازمان اطلاعات ننگرهار به ما اعلام کرد دست‌کم سه تن از نیروهایش در این حمله کشته شدند».تیراندازهایی نیز امروز صبح اطراف همین ساختمان صورت گرفت.

به موازات آن دکتر نجیب‌الله کماوال رئیس بیمارستان دولتی ننگرهار گفت شش کشته و۴۶ زخمی به این بیمارستان منتقل شدند.۲۶ نفر از زخمی‌ها پذیرش و بقیه مرخص شدند.وی افزود جراحت‌های آنها ناشی از برخورد خرده شیشه است.طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان اعلام کرد چند عضو سازمان اطلاعات افغانستان در این حمله که کار شبه‌نظامیان طالبان بود، کشته یا زخمی شدند.

دسامبر ۲۰۱۲، اسدالله خالد رئیس سازمان اطلاعات افغانستان درحمله‌ای انتحاری که توسط یک فرستاده طالبان صورت گرفت، به شدت زخمی شد.

حملات طالبان به نمادهای قدرت در افغانستان درهفته‌های اخیر شدت گرفته است. طالبان دربحبوحه بحران سیاسی در افغانستان بر سر تعیین رئیس جمهور جدید این کشور، به دنبال بی ثبات‌ کردن دولت شکننده افغانستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *