پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جزئیات راه‌اندازی ۱۷۰۰ طرح جدید گازی

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب: 377346
یک مقام مسئول در شرکت گاز از افتتاح و راه اندازی بیش از یکهزار و ۷۰۰ پروژه جدید گازی در شهریور ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۷ هزار شهر و روستای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حال حاضر ظرفیت پالایش گاز طبیعی ایران به بیش از ۱۸۲ میلیارد متر مکعب در طول یک سال رسیده است به طوری‌‌که با راه اندازی واحدهای جدید پالایشی در پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز طبیعی کشور از سال گذشته تاکنون حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

شرکت گاز با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت توسعه صنعت گاز کشور، اعلام کرد: همزمان با افزایش ظرفیت پالایش گاز، حجم تولید گوگرد در پالایشگاه‌های گاز به بیش از یکهزار و ۶۴ تن، تولید میعانات گازی به ۲۷.۵ میلیون مترمکعب و گاز مایع بیش از ۱۳۱۳ هزار تن رسیده است.

به منظور افزایش پایداری شبکه انتقال گاز طبیعی کشور هم با راه اندازی هفت واحد توربوکمپرسور در تاسیسات گاز و بهره‌برداری از یک تاسیسات تقویت فشار گاز تعداد کل ایستگاه‌های تقویت فشار گاز ایران به ۷۲ ایستگاه افزایش یافته است.

در حال حاضر ۷۱ واحد نیروگاهی به شبکه گاز متصل شده اند ضمن آنکه با احداث بیش از ۶۷۶ کیلمتر خط لوله فشار قوی، وسعت شبکه انتقال گاز کشور به بیش از ۳۵ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

با پذیرش حدود ۱.۵ میلیون مشترک جدید تعداد مشترکان گاز کشور به حدود ۱۸ میلیون مشترک رسیده این در حالی است که با واگذاری ۴۶۰ هزار و ۵۵۳ انشعاب جدید گاز، تعداد انشعابات نصب شده در کشور به حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار انشعاب رسیده است.

در کنار ساخت و راه اندازی خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز، بیش از ۱۵ هزار و ۸۱۱ کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی راه اندازی شده است که منجر به افزایش وسعت شبکه انتقال گاز به بیش از ۲۵۵ هزار و ۷۸۰ کیلومتر شده است.

شرکت ملی گاز با اشاره به ثبت یک رکورد جدید در تجارت گاز طبیعی ایران، اعلام کرد: در طول سال گذشته تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز توسط ایران به کشورهای همسایه صادر شده که از رشدی حدود ۲۹۰ میلیون مترمکعبی برخوردار بوده است.

ناصر ابراهیمی در خصوص راه اندازی طرح های جدید گازی در شهریور ماه سال جاری، گفت: شهریور ماه امسال یکهزار و ۷۰۳ پروژه جدید گازی در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه برای طراحی، ساخت و راه اندازی این تعداد طرح جدید گازی حدود چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، تصریح کرد: علاوه بر این شهریور ماه امسال عملیات اجرایی ۳۱۵ طرح جدید گازی در کشور آغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اتصال ۹ شهر با جمعیت ۱۲ هزار خانوار و ۷۷۳ روستا با جمعیت بیش از ۷۶ هزار خانوار به شبکه گاز کشور، اظهار داشت: هم اکنون حدود یکهزار و ۱۶ شهر و ۱۶ هزار و ۴۵ روستای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به نزدیک به ۳۰۰ شهر و روستای جدید در کشور آغاز شده است، تبیین کرد: شهریور ماه امسال عملیات اجرایی و یا بهره برداری از ۳۴ پروژه جدید جایگاه های سی.ان.جی، طرح‌های زیربنای و ساختمانی در صنعت گاز انجام گرفته است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ۱۲ پروژه خطوط انتقال گاز با سرمایه گذاری بیش از ۴۹۳ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید، تاکید کرد: عملیات اجرایی سه پروژه خطوط انتقال گاز نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هم شده است.

مدیر گازرسانی شرکت گاز از اتصال ۲۳۹ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز خبر داد و افزود: کلنگ عملیات گازرسانی به یک واحد صنعتی هم شهریور ماه امسال آغاز شده است.

این مقام مسئول در پایان در خصوص پروژه های آماده بهره برداری گازرسانی به مسکن مهر توضیح داد: در سطح استان‌های مختلف کشور با اجرای ۱۰ پروژه بیش از ۳۳ هزار واحد مسکن مهر به شبکه گاز متصل شده و عملیات اجرایی ۵ پروژه به منظور گازرسانی به ۱۷ هزار مسکن مهر هم آغاز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *