جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

درخواست شهردار شهر ناکازاکی از اوباما

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 437745
شهردار شهر ناکازاکی ژاپن از اوباما خواست از شهرهای ژاپنی که هدف بمباران اتمی جنگ جهانی دوم بودند، بازدید کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «تومیه‌یسا تائه» شهردار شهر ناکازاکی از «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و سران دیگر کشورهای صاحب قدرت هسته‌ای دعوت کرد از مناطق بمباران شده جنگ جهانی دوم در ژاپن بازدید کنند.

به نوشته تاس، تائو در بیانیه‌ای گفت «از رئیس جمهور آمریکا و سران دیگر کشورها دعوت می‌کنم از هیروشیما و ناکازاکی دیدن کرده تا شخصا آنچه را ۷۰ سال پیش به وقوع پیوست، مشاهده کنند.»

وی در سالروز یادبود قربانیان بمباران اتمی شهر ناکازاکی ژاپن خطاب به سران کشورهای جهان گفت «لازم است تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا جهان را از تسلیحات هسته‌ای آزاد کنیم. ما آنقدر قدرت داریم که صلح را بدون تسلیحات هسته‌ای و جنگ حفظ کنیم.»

به احترام قربانیان بمباران اتمی شهر ناکازاکی، امروز (یکشنبه) در مراسمی در ژاپن یک دقیقه سکوت راس ساعت ۱۱:۰۲ به وقت محلی، یعنی دقیقا زمانی که هواپیمای آمریکایی بمب اتمی موسوم به «مرد بزرگ» را در تاریخ ۹ آگوست ۱۹۴۵ در شهر ناکازاکی بر سر مردم این شهر ریخت، بر قرار شد.

در جریان آن انفجار و همچنین حمله اتمی سه روز قبل از آن به شهر هیروشیما، مجموعا ۱۲۰۰۰۰ نفر کشته شدند و این دو شهر تقریبا به طور کامل نابود شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *