شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

نرخ پيشنهادی شير در تهران 640 تومان

شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 175043
ایسنا: رييس اتحاديه‌ي مركزي دامداران اعلام كرد: امروز طي جلسه‌اي در همه استان‌هاي كشور قيمت خريد شير از دامدار مشخص مي‌شود كه براين اساس قيمت تمام‌شده‌ي توليد شير با احتساب هفت درصد سود در استان تهران ۶۴۰ تومان مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده است.

سيروس روستا اظهار كرد: كارگروهي در همه استان‌ها متشكل از استانداري، سازمان جهاد كشاورزي، سازمان بازرگاني، سازمان حمايت از توليد‌كننده و مصرف‌كننده، دامداران و كارخانه‌هاي لبني، امروز قيمت تمام‌شده‌ي شير را با احتساب سود معقول براي دامدار و كارخانه‌دار به صورت توافقي معين خواهند كرد.

به گفته‌ي وي، براساس پيش‌جلسه‌اي كه در تهران برگزار شد، قيمت خريد شير۶۴۰ تومان تصويب شده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

روستا عنوان كرد: قيمت تمام‌شده هر كيلو شير در كشور بدون سود۵۸۰ تا ۶۰۰ تومان است كه با احتساب ۱۰ درصد سود ۶۴۰ تا ۶۶۰ تومان مي‌شود.

رييس اتحاديه‌ي مركزي دامداران خاطرنشان كرد: هم‌اكنون هر كيلو شير از دامدار ۳۵۰ تا ۴۲۰ تومان خريداري مي‌شود، از سوي ديگر در پي قطع شير يارانه‌اي و مازاد توليد، قيمت شير در بازار شكسته شده است.

وي با اشاره به افزايش ۱۰ تا ۱۵ درصدي قيمت محصولات لبني در همه استان‌هاي كشور طي چند روز اخير، گفت: كارخانه‌ها پيشنهادي براي قيمت شير ندارند و در صورت افزايش قيمت شير به دنبال افزايش قيمت محصولات خود هستند.

روستا تاكيد كرد: دامداران به دنبال گراني محصول نيستند، چراكه با افزايش قيمت قدرت خريد مردم هم كاهش مي‌يابد اما با توجه به شرايط فعلي بازار و افزايش هزينه‌هاي توليد و خوراك دام، دامداران براي ادامه‌ي فعاليت مجبور به افزايش قيمت متناسب با هزينه تمام‌شده‌ي خود هستند.

رييس اتحاديه مركزي دامداران گفت: به دليل افزايش قيمت خوراك دام در سال جاري ۳۷ تا ۴۰ درصد توليد شير كاهش يافته است و با توجه به اين‌كه ۲۰ تا ۲۵ درصد شير به‌صورت يارانه‌اي توزيع شد، چند روز اخير در پي قطع شير يارانه‌اي با مازاد چنداني از توليد مواجه نشده‌ايم، اما مازاد توليد باعث شكسته‌شدن قيمت در بازار اين محصول شده است.

وي با اشاره به اين‌كه از ۱۵ تيرماه شير يارانه‌اي توزيع نشد، اظهار كرد: نحوه‌ي پرداخت يارانه شير هنوز مشخص نشده است كه وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز با قطع شير يارانه‌اي مخالفت كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری می رسد.
پس یارانه شیر چی میشه؟؟؟؟؟