پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سناتور کنگره اوباما را به مناظره دعوت کرد

چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 435747
سناتور ایالت تگزاس از رئیس‌جمهور آمریکا دعوت کرد تا در خصوص ابعاد مختلف برنامه جامع اقدام مشترک مناظره کنند.
به‌گزارش جهان، تسنیم به نقل از واشنگتن تایمز آورده است، "تد کروز" سناتور ایالت تگزاس در حالی از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای مناظره در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک دعوت به عمل آورده که گفته است اوباما می‌تواند در صورت عدم تمایل به شرکت در این مناظره، جان کری وزیر خارجه آمریکا را بفرستد.

تد کروز در مصاحبه با فاکس نیوز در این باره تأکید کرد: در حالی که اوباما تمایلی برای گفتگو در خصوص مفاهیم اصلی نداشته، من دقیقاً همین جا امشب، از او دعوت می‌کنم تا در هر زمان و مکانی که خودش انتخاب می‌کند، در خصوص مفاهیم اصلی توافقنامه هسته‌ای با ایران مناظره کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بیایید این مناظره را در مقابل مردم آمریکا در هر زمانی در ۶۰ روز آینده که کنگره باید این توافقنامه را مورد بازنگری قرار دهد، برگزار کنیم.

اگر اوباما آن‌قدر متقاعد شده است که در خصوص توافق هسته‌ای حق با اوست، من هر زمانی برای مناظره با وی استقبال می‌کنم و اگر تمایلی برای حضور در مناظره نداشته باشد، می‌تواند جان کری را به‌جای خودش بفرستد.

تد کروز گفت: بیایید در این خصوص مناظره کنیم که این توافق تا چه‌حد آمریکا، اسرائیل و جهان را به خطر می‌اندازد.

این بزرگترین تهدید امنیتی است که آمریکا با آن روبه‌رو شده است.

اوباما اخیراً به‌شدت از اظهارات مایک هاکبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده است.

تد کروز مدعی شد که تحت این توافق، منابع مالی مورد نیاز حماس و حزب الله تأمین خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *