جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴
آخرین اخبار از نوار غزه؛

حماس: از ۱۰درصد سلاح‌ها استفاده کرده‌ایم/ ۹۷درصد صهیونیست‌ها: اسرائیل شکست خورد

تشکر تل‌آویو از آمریکا بدلیل حمایت همه‌جانبه در سازمان ملل
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 374042
یک فرمانده ارشد جنبش حماس تاکید کرد: انبار بزرگی از سلاح و مهمات داریم و در صورت شکست مذاکرات درخصوص برقراری آتش بس، برای جنگی طولانی مدت آمادگی داریم.
حماس: از ۱۰درصد سلاح‌ها استفاده کرده‌ایم/ ۹۷درصد صهیونیست‌ها: اسرائیل شکست خورد
به گزارش جهان، "پل ترو" نویسنده انگلیسی، پس از آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیها در غزه، با "ابولیث" فرمانده ارشد جنبش حماس مصاحبه ای انجام داده که روزنامه تایمز آن را منتشر کرده است.

شهرهای جدید صهیونیست ها در تیررس حماس
ابولیث در گفت وگو با پل ترو افزود: گردانهای قسام شاخه نظامی حماس انبار بزرگی از سلاح در اختیار دارد و در صورت شکست مذاکرات ما آماده جنگی طولانی مدت هستیم. همچنین ما شهرهای جدیدی را هدف قرار می دهیم که پیشتر آنها را بمباران نکرده بودیم.

حماس: فقط ۱۰درصد از سلاح‌ها را استفاده کرده‌ایم
وی افزود: خمپاره و موشک کافی در اختیار داریم و مقدار آنها بسیار بیشتر از تصور دشمن است. ما فقط ۱۰ درصد از سلاح های خود را استفاده کرده ایم. می توان جنگ اخیر اسراییل علیه غزه را خشونت بار ترین جنگ دانست.

این فرمانده ارشد جنبش حماس که در تمام عملیات حماس از سال ۱۹۹۰ تاکنون مشارکت کرده است، اظهار داشت: ما نقشه های راهبردی برای انتقال جنگ از سطح زمین به زیر زمین تهیه کرده و به اجرا گذاشته ایم به همین دلیل هیچ کسی نتوانست مبارزان و یا حتی خمپارها و موشکهایی را که به سوی رژیم صهیونیستی شلیک می شد، مشاهده کند.

نبرد ۳۰هزار مبارز فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی
ابولیث افزود: مبارزان فلسطینی در حماس در گروه های کوچکی فعالیت می کنند و هریک از آنها با اعضای گروه و فرمانده آن آشنایی کامل دارند اما هیچ کس به جز عده معدودی از فرماندهان حماس، اطلاعاتی درباره عناصر حماس که تعداد آنها بالغ بر ۳۰ هزار نفر است، ندارد.

وی در پایان گفت: طعم دردی که رژیم صهیونیستی به ما چشانده است، به آنها می چشانیم و سران این رژیم باید بدانند تا زمانی که غزه امن نیست، نمی توانند از زندگی امنی بر خوردار باشند.

سی و یکمین روز حمله رژیم صهیونیستی به غزه را در روز ۵ شنبه شانزدهم مردادماه را بخوانید:

تظاهرات هزاران نفری در غزه

۱۶:۲۶
- هزاران نفر از مردم غزه با برپایی تظاهراتی گسترده ضمن اعلام حمایت از مقاومت فلسطین بر پایداری خود و مقاومت تاکید کردند و مشیر المصری در این تظاهرات اعلام کرد که این حضور مردمی باید سبب تقویت موضع مذاکره‌کنندگان فلسطینی در مذاکرات آتش‌بس شود.

تحریم کالاهای اسرائیلی در کرانه باختری در اعتراض به جنایات غزه

۱۷:۴۴-
مردم کرانه باختری به نشانه اعتراض به کشتارهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه، کالاهای تولید شده در شهرک‌های اسرائیلی را تحریم کردند.

اسرائیل از جنگ غزه برای جنگ بعدی با حزب‌الله درس بگیرد

۱۶:۱۵
- روزنامه ها‌آرتص با اشاره به توان نظامی رژیم صهیونیستی در غزه نوشت، برای شروع جنگ بعدی با حزب‌الله، ارتش باید قدرت و تجهیزات نظامی خود را ارتقا دهد.

۱۶:۱۱ - نتانیاهو برای تبرئه شدن از اتهام "جنایات جنگی" از کنگره آمریکا درخواست کمک کرد / به گزارش روزنامه آمریکایی"نیویورک‌پست"، نتانیاهو در دیدار با چند نماینده آمریکایی در تل‌آویو درخواست کرد کنگره آمریکا مانع موفقیت تلاش‌ها در دادگاه لاهه برای محکومیت رژیم صهیونیستی شود. "استیو ایسرائیل" نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی گفت: نخست‌وزیر از ما خواست برای اطمینان از عدم موفقیت استراتژی توسل به لاهه تلاش کنیم.

۱۵:۱۷- وزیر آموزش عالی آفریقای جنوبی می‌گوید که مردم کشورش در طی دوران آپارتاید نسبت به مردم غزه رنج کم‌تری متحمل شده‌اند.

تشکر تل‌آویو از آمریکایی‌ها به دلیل حمایت همه‌جانبه در سازمان ملل

۱۴:۳۹
- وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود از حمایت‌های این کشور از رژیم صیهونیستی در سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

لیبرمن خواستار اعزام ناظران اروپایی به مرزهای غزه شد

۱۴:۳۳
- وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه با نشریه «بیلد» آلمان خواستار اعزام نیروهای اروپایی برای نظارت بر مرزهای غزه شد.

۱۳:۵۶ - هاآرتص: ارتش اسرائیل اندازه گوریل شده اما نتوانست حماس را شکست دهد / روزنامه صهیونیستی افزود: عقب نشینی نیروهای زمینی ارتش اسرائیل از غزه و اعلام آتش بس یکطرفه به معنای پذیرش این شکست از سوی مقامات تل آویو به شمار می‌رود.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی: باید "محمود عباس" را به غزه برگردانیم

۱۳:۳۳ - تزیپی لیونی: اسرائیل باید به کمک جامعه بین‌الملل از تقویت قدرت حماس ممانعت و آن را خلع سلاح کرده، بر گذرگاه‌های غزه نظارت بین‌المللی صورت گرفته و عباس و تشکیلات خودگردان را به غزه برگرداند. به گزارش روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، وی مدعی شد: اسرائیل از فرصت حقیقی برای جلب حمایت جهانیان و ایجاد جبهه گسترده بین المللی به منظور مبارزه علیه حماس و جلوگیری از تقویت قدرت آن و ممانعت از تحقق هر گونه دستاورد جدید برخوردار است.

۱۲:۵۶ - بیش از ۹۷ درصد صهیونیست‌ها جنگ غزه را یک شکست برای اسرائیل می‌دانند / روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست": نظرسنجی موسسه "دهاف" نشان داد که ساکنان اسرائیل بر این باورند که پیروز عملیات "صخره پایدار"، مقاومت اسلامی فلسطین است، نه اسرائیل که ادعای پیروزی دارد.

۱۲:۴۱
- رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی: رهبران حماس را ترور خواهیم کرد / به گزارش خبرگزاری فلسطینی "اخبار فلسطین" ، "بنی گانتس" افزود: ارتش اسرائیل از این پس در مناطق مرزی (با غزه) مستقر خواهد شد/ زمستان را در پیش خواهیم داشت و باران زمستانی گرد و غبار را از تانک‌های ما خواهد زدود.

۱۲:۲۰-
فاکس نیوز "کروز"، بازیگر زن هالیوود را به علت محکومیت اسرائیل "شخصیت احمق" خواند / شماری از بازیگران هالیوود شامل "پنلوپه کروز"، "خاویر باردم"، "پدرو آلمودوار"، "لولا هررا"، "ادواردو نوریگا"، "رزا ماریا سردا" و فیلمسازانانی چون "پدرو آلمودووار"، "مونتو آرمنداری" و "بنتیو زامبرانو" جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

۱۱:۵۱-
یک مقام صهیونیست مدعی شد: در قاهره، روی تمدید آتش‌بس به مدت ۷۲ ساعت توافق شد / این مقام صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، به "رویترز" گفت: اسرائیل آمادگی خود را برای تمدید ‌آتش‌بس با همان شرایط مندرج در آتش‌بس کنونی اعلام کرده است.

۱۱:۳۶-
روزنامه انگلیسی "گاردین": جهان برای اجرای عدالت در فلسطین بیدار شده است / این روزنامه در گزارشی نوشت: موج تنفر جهانی از اسرائیل این بار در میان مسئولان سیاسی کشورهای غربی به اوج رسیده و آنان به طور علنی از مقامات تل‌اویو و اقدامات آنان علیه فلسطینیان انتقاد می‌کنند.

۱۱:۲۸-
مقامات مصری: هیات اسرائیلی با لغو حصر غزه و آزادی زندانیان موافقت کرد / روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به نقل از این مقامات گزارش داد: هیات اسرائیل بر "خلع سلاح غزه" تاکید و اصرار دارند و درباره ساختن فرودگاه و بندر در غزه "ملاحظاتی" دارند.

عفو بین‌الملل: اسرائیل پزشکان غزه را به عمد کشته است

۱۱:۱۳ -
عفو بین الملل می‌گوید که هر روز به حجم مدارک دال بر حمله عمدی ارتش رژیم صهیونیستی به پزشکان و پرستاران غزه افزوده می‌شود.

۱۱:۰۶-
"دبکا": حماس نه تنها همچنان ایستاده، بلکه در کرانه باختری نیز محبوب شده است / این پایگاه صهیونیستی گزارش داد: ایران دریافته که اسرائیل در دو جنگ(علیه حزب‌الله و حماس) نتوانست نیروهای تحت حمایت تهران را شکست دهد/ اغلب زیرساخت نظامی حماس همچنان باقی است.

۱۰:۵۹-
فرمانده گردان‌های "القسام": آماده آغاز جنگ بلند مدت با رژیم صهیونیستی هستیم / به گزارش روزنامه انگلیسی "تایمز"، وی ادامه داد مقاومت توانایی آزادسازی فلسطین را دارد و در صورت ادامه جنگ علیه غزه، با تمام قدرت از مردم فلسطین محافظت خواهیم کرد.

پیشنهاد بازسای غزه در مقابل خلع سلاح حماس از سوی ۳ کشور اروپایی

۱۰:۵۵ -
۳ کشور آلمان، فرانسه و انگلیس به رژیم صهیونیستی پیشنهاد دادند برای عملی شدن درخواست نخست‌وزیر این رژیم مبنی بر خلع سلاح حماس، پیشنهاد بازسازی غزه در مقابل عدم دسترسی حماس به سلاح را مطرح کند.

۱۰:۲۷-
رئیس‌جمهور اکوادور در اعتراض به "نسل‌کشی"، سفر به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرد / به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت"، رافائل کورئا، طبق برنامه قبلی قرار بود طی چند ماه آتی به سرزمین‌های اشغالی برود/ وی گفت: باید به محکوم کردن نسل‌کشی در غزه ادامه دهیم.

«یدیعوت آحارونوت» دبیر کل سازمان ملل را به نفاق و دورویی متهم کرد

۱۰:۱۶
- پس از آنکه دبیرکل سازمان ملل، بمباران مدرسه‌ها و مراکز وابسته به این سازمان در غزه را محکوم کرد، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» وی را متهم به دورویی کرد.

«جیمی کارتر»: جامعه بین‌الملل باید حماس را به عنوان یک بازیگر مهم بپذیرد

۱۰:۱۴
- رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یادداشتی بر پذیرش حماس به عنوان یک بازیگر مهم از طرف جامعه بین‌الملل و پایان عملیات نظامی علیه نوار غزه تاکید کرد.

حمایت اوباما از تلاش مصر برای برقراری آتش‌بس

۱۰:۱۱
- رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس طولانی مدت میان رژیم صهیونیستی و حماس حمایت کرد.

۱۰:۰۸-
اوباما: هدف کوتاه مدت آمریکا، تمدید آتش‌بس در غزه است / به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن حمایت از تلاش‌های مصر در آتش‌بس گفت: من همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده‌ام/ حماس جان غیرنظامیان غزه را در خطر قرار داده است.

۰۹:۴۳-
حماس تمدید آتش‌بس با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد / به گزارش خبرنگار «نسیم»، "سامی ابوزهری"، سخنگوی حماس اعلام کرد؛ هیچ بحثی درباره تمدید آتش‌بس صورت نگرفته و حماس به شروط خود برای آتش‌بس پایبند است.

منبع: فارس، العالم و نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شمعون....
این مصیبت وارده را به ... تمامی آل صیهون و شاه عبدلله... از صمیم قلب تسلیت عرض میکنم
Iran, Islamic Republic of
اینطور که شما میگین چرا استفاده نمیکنین...
ای حماس درود بر شما
ن-محمودی
خلع سلاح یعنی پایان کارفلسطین وفلسطینی.