پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۴

ملک عبدالله در دیدار خصوصی با هاشمی و رضایی چه گفت؟

يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 424145
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خاطره ای از حضور خود و هاشمی رفسنجانی در دیدار با ملک عبدالله در سال ۸۷ گفت: در آن جلسه ملک عبدالله عنوان داشت شما ۲۲ هزار پاسدار در لبنان دارید و ما گفتیم اگر ۵۰ پاسدار پیدا کردید جایزه می دهیم.
ملک عبدالله در دیدار خصوصی با هاشمی و رضایی چه گفت؟
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه تیتر امشب که از شبکه خبر پخش شد اظهار داشت: استکبار تلاش می کند تا القا کند که ما حضور نظامی در کشورهای منطقه داریم حال آن که این گونه نیست و ما در یمن، عراق، لبنان و سایر کشورهای منطقه حضور نظامی نداریم.

وی ادامه داد: ما خواهان جنگ نبوده و نیستیم و تلاش می کنیم تا از واسطه جدید در منطقه جلوگیری شود و ما در دوران جنگ تحمیلی به این نتیجه رسیدیم که باید در کنار دیپلماسی اقتدار داشته باشیم و اگر پیشنهاد آتش بس را در زمان فتح خرمشهر قبول می کردیم باید تا همین الان با صدام می جنگیدیم.

رضایی با اشاره به لزوم وجود اقتدار و منطق دیپلماتیک یادآور شد: مذاکرات هسته ای نماینده اقتدار ملت است و اگر اقتدار نداشتیم تحریم ها را بیشتر و یا حمله نظامی می کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارتش عربستان امروز اگر آمریکا و اسرائیل از آن حمایت نکند سقوط خواهد کرد زیرا راحت طلبی و وجود تجهیزات مدرن و مهمات هوشمند ساخت کشورهای غربی و عدم وجود دانش طراحی از معیاب ارتش عربستان است. حال آن که ما در دوران جنگ تحمیلی هم طراحی و هم دانش و ابتکار و هم ایمان داشتیم و پس از جنگ ۶۰۰ تانک به غنیمت گرفته شده وجود داشت.

وی یادآور شد: اگر کسی به فکر حمله به ایران می افتاد به یاد نیروها و فرماندهان نظامی ایران خواهد افتاد و فکر حمله را از سر خود دور می کند.

برخی جریانات سیاسی به دنبال این هستند تا مدیریت انقلاب را کور کنند

رضایی با اشاره به سو مدیریت بنی صدر در زمان جنگ تحمیلی و عدم وجود پیروزی در سال اول جنگ یادآور شد: در سال دوم جنگ و پس از ۱۰ ماه ۹۰ درصد از سرزمین های تحت اشغال آزاد شد و متاسفانه برخی جریانات سیاسی به دنبال این هستند تا مدیریت انقلاب را کور کنند و مدیریتی که می تواند امروز مشکل بیکاری و تورم را حل کند و این مدیریت حداقل ۱۵ سال قدمت دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان داشت: ما بهترین تجهیزات را در جنگ ساختیم و در زمان جنگ سلاح و موشک وارد کردند و فرزندان امام(ره) و رهبری تحریم ها را شکافتند و پیشرفت های هسته ای بزرگی حاصل شد.

امروز دشمن را ۲ هزار کیلومتر از مرزهای کشورمان دور کرده ایم

وی با بیان این که یک زمان ما در مرزهای خود می جنگیدیم و امروز دشمن را ۲ هزار کیلومتر از مرزهای کشورمان دور کرده ایم و استکبار معتقد است اگر آن ها بخواهند به ملت ایران نزدیک شوند باید عراق، سوریه، بحرین، یمن را لبنان را ساقط کنند و ما به هیچ عنوان عراق و سوریه را اشغال نکرده ایم و موشک های ما در راستای امنیت منطقه است.

رضایی با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد جنگ های نیابتی و دوری از روش جرج بوش گفت: وقتی عربستان آماده سواری دادن مجانی با سلاح هایی است که از خود غرب گرفته چرا آمریکا خود مستقیما وارد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد کردن این موضوع که ارتش سپاه و بسیج در آماده باش هستند اظهار داشت: نیروهای مسلح آمادگی دارند و این به معنای آماده باش بودن نیست و دشمنان ما تلاش می کنند تا به مرزهای ما نزدیک شوند البته ما به دنبال جنگ و آغازگر جنگ نیستیم اما اگر جنگی آغاز شود پایان آن به دست ماست که کی و کجا تمام شود و این در دوران جنگ تحمیلی که صدام ۵ استان را اشغال کرد و پس از مقاومت و ایستادگی جنگ به خاک عراق کشیده شد و آن ها التماس برای آتش بس می کردند.

وی عنوان داشت: ما با مذاکره و دیپلماسی تلاش می کنیم که هیچ وقت جنگی آغاز نشود اما استکبار به دنبال این است که آرامش منطقه غرب آسیا را به هم بزند و همه از جمله مجلس، دولت و نیروهای مسلح باید از تجارب گذشته استفاده کنند.

ماجرای دیدار هاشمی و بنده با ملک‌عبدالله

رضایی با اشاره به خاطره ای از حضور خود و هاشمی رفسنجانی در دیدار با ملک عبدالله در سال ۸۷ گفت: در آن جلسه ملک عبدالله عنوان داشت شما ۲۲ هزار پاسدار در لبنان دارید و ما گفتیم اگر ۵۰ پاسدار پیدا کردید جایزه می دهیم و اکنون هم در سوریه و عراق آن تعداد معدودی که شهید شدند مستشارند و ما به هیچ عنوان حضور نظامی در هیچ کشوری را نداریم و جنگ نمی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که لبنان اولین کشوری عربی است که اسرائیل را شکست می دهد و تجربه ایران باعث شد تا آن ها از این تجارب استفاده کنند و در مقابل اسرائیل ایستادگی کنند تاکید کرد: متاسفانه در عراق دولتی که روی کار آمد سپاه بدر را منحل کرد و اگر سپاه بدر باقی می‌ماند مانند حزب الله عمل می کرد و داعش نمی توانست وارد عراق شود اما هم اکنون که سازمان بدر اقداماتی را در تکریت، بغداد و جنوب عراق انجام داده توانسته توفیقاتی را به دست بیاورد.

وی عنوان داشت: ۵ سال پیش داعش و جبهه النصره تا نزدیکی کاخ بشار اسد به پیش رفتند اما ارتش سوریه با مقاومت توانست آن ها را دور کند و امروز تمام دنیا تلاش می کنند تا نظام سوریه سقوط کند و ۳ پایگاه در قطر، اردن و ترکیه در هر نوبت ۵ هزار نفر را آموزش می دهند تا در نبرد با ارتش سوریه شرکت کنند و آن هایی که اکنون رمادی مرکز استان النبار را اشغال کرده اند از سوریه آمده اند.

رضایی با اشاره به این که شرایط در منطقه دست به دست می شود یادآور شد: تجربه نشان می دهد که جنایتکارتر از داعش در تاریخ نداریم اما آمریکایی ها در مقابل آن ها سکوت می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما به دنبال امپراطورگرایی نیستیم بلکه به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم تا دانش بشری را انتقال دهیم و شما را از بربریت نجات دهیم.

وی با اشاره به هم دستی آمریکا با وهابیون، القاعده و داعش خاطر نشان کرد: وضعیت در عراق و سوریه خطرناک است و ایران باید حمایت بیشتری از این کشورها داشته باشد و در یمن هم مردم از فقر زیاد چیزی برای از دست دادن ندارند و عربستان در باتلاق یمن فرو می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نسل اول
محسن رضایی:
" اگر پیشنهاد آتش بس را در زمان فتح خرمشهر قبول می کردیم باید تا همین الان با صدام می جنگیدیم."
امیدواریم جمله ایشان حقیقت داشته باشد و برای توجیه ادامه جنگ و پذیرش قطعنامه و جام زهر نباشد
ماشاءالله حاج محسن که یار و یاور انقلاب و ملت است.
این چیزی که شما گفتید دانسته یا ندانسته به نفع آقای هاشمی است.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
چرا ایران باید حمایت بیشتری بکنه که مردمش بنزین لیتری 1000بزنن ودولتش راحت سر مردم کلاه بذاره