پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

قنوت انتظار در ايستگاه هاي مترو تهران

شنبه ۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 294348
معاون فرهنگي اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران برنامه هاي اين شركت در آستانه سالروز ولادت حضرت مهدي(عج) را تشريح كرد.
به گزارش جهان به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران؛ حجت الاسلام مرتضی جعفرپور در تشریح برنامه های نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر (عج) اظهار كرد: محوریت تمامی برنامه ها بر اساس ولادت امام زمان و روز مستضعفان در برنامه ای به نام "قنوت انتظار" تهیه شده است.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران افزود: در راستای زیباسازی محیطی مترو همزمان با اعیاد شعبانیه، در داخل واگن های قطار لمینت نصب می شود و در ایستگاه ها نیز بنرها و نگاه گذرهایی در قالب مجموعه ای از احادیث و تصاویر مرتبط با موضوع انتظار طراحی شده است به طوری كه مسافران می توانند در حین عبور از ۱۷ ایستگاهی كه برای نصب نگاه گذرها در نظر گرفته شده است ، مضامین و تصاویری را با محوریت انتظار مشاهده كنند.

وي همچنين از برنامه "كتیبه شادی" خبر داد و گفت :در این راستا زیباسازی واگن های قطار در دستور كار قرار می گیرد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران همچنین از نصب آثار حجمی مزین به نام حضرت حجت ( عج ) و القاب ایشان در داخل ۳۰ ایستگاه مترو خبر داد و گفت: از برنامه هایی كه برای مسافران مترو در نظر گرفته شده است می توان به اجرای سرود با موضوع انتظار در چهار ایستگاه تجریش ، حضرت ولی عصر، دروازه دولت و امام خمینی اشاره كرد.

به گفته حجت الاسلام جعفر پور یكی از برنامه های هنری اعیاد شعبانیه كه با استقبال مسافران نیز مواجه بوده است ، تئاتر مجسمه ای است كه در اعیاد شعبانیه نیز با موضوع انتظار در ایستگاه ولی عصر برگزار می شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران همچنین از اكران تیزر و فتو كلیپ در داخل واگن ها و سكوهای قطار با موضوع ولادت امام زمان (عج) خبر داد و گفت : این برنامه ها از آغاز تیرماه تا پایان اعیاد شعبانیه برگزار می شود.

نسیم بهشت از ۲۰ تیر در ایستگاه ها می وزد

به گفته حجت الاسلام جعفر پور ، از برنامه هایی موفقی كه سال گذشته در مترو تهران با استقبال گسترده مردم مواجه شد، طرح نسیم مهر بود كه بر اساس آن با حضور روحانیون و طلبه های جوان در ایستگاه های مترو ، به سوالات شرعی افراد پاسخ داده می شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران افزود: سال گذشته این برنامه برای نخستین بار به اجرا درآمد كه استقبال مردمی از آن قابل توجه بود و در راستای نظرات مثبت مسافران، این برنامه امسال نیز از ۲۰ شعبان آغاز می شود و تا پایان ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از انتشار نشریه الكترونیكی هم قطار خبر داد و افزود: این نشریه الكترونیك با موضوع انتظار و ولادت حضرت امام زمان همزمان با اعیاد شعبانیه در اختیار تمامی كاركنان مترو قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *