پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

درخواست نانودارویی روسیه از ایران

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 442244
علاوه بر افزایش تعاملات در بخش هوافضا، همکاریهای دو کشور ایران و روسیه در زمینه نانو تکنولوژی نیز حایز اهمیت است به نحوی که در پایان این سفر، مقرر شد متولی توسعه فناوری نانو در روسیه «روس نانو» در زمینه سرمایه گذاری و توسعه فناوری نانو با ایران همکاری کند؛ البته روس ها پیش از سفر معاون علمی رئیس جمهور به روسیه، نماینده ای را به مدت ۱۰ روز به ایران فرستادند تا حوزه های مختلف تکنولوژی های ایران از جمله نانو را مورد ارزیابی قرار دهد.
به گزارش جهان، سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در این باره به مهر گفت: در حال حاضر «روس نانو» برخی تکنولوژی های حوزه نانو در ایران را انتخاب کرده است تا بدین واسطه بر روی آنها سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه روس نانو علاقمند و متمرکز برای سرمایه گذاری روی نانوداروهای ایرانی است، ادامه داد: همکاری های دو کشور در زمینه نانو آغاز شده که این همکاری می تواند به صورت متقابل باشد.

سرکار گفت: جشنواره و نمایشگاه نانو که در مهرماه برگزار می شود زمینه ای را فراهم می کند تا از این طریق هیات روس از نزدیک با فناوری های نانویی ایران آشناتر شود که در همان زمان نیز، قراردادها منعقد خواهد شد و جزئیات همکاری و تفاهم نامه ها اعلام می شود.

به گفته وی در حال حاضر زمینه همکاری در بخش نانو دارو در ۳ تا ۴ حوزه مشخص شده که بعد از توافقات، تعداد آنها افزایش می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *