جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱
حسین طلا :

معتادان از خیابان‌ها جمع‌آوری می‌شوند

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۵
کد مطلب: 418944
سخنگوی مجمع نمایندگان تهران گفت: بر اساس گفته مسئولان تا شهریورماه سال ۹۴ تمامی معتادان متجاهر و خرده‌فروشان از کف خیابان جمع‌آوری می‌شوند و مجمع نمایندگان تهران نیز پیگیری می‌کند تا این معضل رفع شود.
به گزارش جهان، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با  فارس، با اشاره به جلسه امروز مجمع نمایندگان تهران که به بررسی جمع‌آوری معتادان خیابانی پرداخته بود،‌ گفت: مجمع نمایندگان تهران چهارمین جلسه خود را به بررسی معتادان خیابانی متجاهر سطح شهر تهران اختصاص داد که از دستگاه‌های مربوطه از جمله دستگاه قضایی، استانداری تهران، نیروی انتظامی،‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران،‌ بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و مجموعه بهداشت و درمان دعوت شد تا در این نشست حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد:‌ در سطح شهر تهران گاهی شاهد وجود معتادانی هستیم که علاوه بر اشاعه فرهنگ اعتیاد موجب ناامنی در حوزه اجتماعی بین خانواده‌ها شده است که بر این اساس ضرورت جمع‌آوری این افراد از سطح شهر به شدت احساس می‌شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای ارایه شده در دو سال گذشته تنها ۷ هزار معتاد در سطح شهر وجود داشت، تصریح کرد:‌ متاسفانه این آمار افزایش پیدا کرده است به گونه‌ای که بر اساس این آمارها امروزه ۱۶ هزار معتاد متجاهر خیابانی در سطح شهر تهران وجود دارند که یا اضافه شده‌اند یا از دیگر استان‌ها به تهران سرازیر شده‌اند.

طلا گفت: بزرگترین مشکل تهران آن است که کمپ‌های نگهداری و بازپروری معتادان خیابانی متجاهر بسیار کم است؛ علی‌رغم آنکه همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنند که بر موضوع جمع‌آوری معتادان فعالیت‌های مختلفی صورت می‌گیرد اما هنوز اقدام مثبتی در این زمینه شاهد نبودیم.

طلا تاکید کرد:‌ از سویی دیگر اختلافاتی نیز بین دستگاه‌ها اعم از برداشت‌های مختلف خود از قانون یا عدم هماهنگی برای اختصاص بودجه مناسب وجود دارد که از نگاه نمایندگان مجمع پذیرفته شده نبود چراکه اعضای مجمع انتظار دارند شاهد جمع‌آوری معتادان در سطح شهر باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم، ادامه داد:‌ آنچه که مسئولان در نشست امروز مجمع بیان کردند آن بود که درحال حاضر در مجموعه مرکز کمرد با ظرفیت ۸۰۰ نفر آماده شده اما حدود ۳۲۰ نفر مددجو بیشتر نیست؛ در مجموعه شفق نیز ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حدود هزار نفر هزینه شده که اکنون در حال واگذاری است.

وی تصریح کرد: همچنین منطقه ۲۱، مرکزی به نام مرحم دارد که تعداد ۱۵۰ نفر از خانم‌ها را می‌تواند در خود جای دهد؛ کمپ خاور شهر نیز مرکز دیگری است که ظرفیتی حدود ۱۵۰۰ نفر را دارا است که در حال آماده‌سازی است؛ این اقدامات همه از سوی شهرداری تهران است و از بین ۶ هزار نفر ظرفیتی که از ابتدا تعهد داده بود ۲۵۰۰ نفر همچنان باقی مانده است که گفته شده این تعداد نیز در پادگان خیبر در قیام‌دشت نیز سامان خواهند یافت.

سخنگوی مجمع نمایندگان تهران درباره مرکز فشافویه که مرکزی برای جمع‌آوری خرده فروشان است، تاکید کرد:‌ این مرکز زیر نظر سازمان زندان‌ها است که به دلیل آنکه جمع‌اوری خرده‌فروشان آنگونه که باید پیش نرفته است قرار است روز شنبه جلسه‌ای در دفتر وزیر کشور برگزار شده تا این کار پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گفته مسئولان قرار است کمپ فشافویه تا تیرماه ۱۰ هزار ظرفیت را در خود جای دهد که حال امید است این وعده به تحقق بپیوندد.

طلا در پایان گفت: بر اساس گفته مسئولان تا شهریورماه سال ۹۴ تمامی معتادان متجاهر و خرده‌فروشان از کف خیابان جمع‌آوری می‌شوند و مجمع نمایندگان تهران نیز پیگیری می‌کند تا این معضل رفع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناظر
با سلام پیشنهاد میشود معتادان را به ارتش بسپارید تا سرکار استوارهای متعصب در پادگان ها حسابی آنها را تربیت نمایند و برای هر معتادی که به اغوش ملت بازگشت جایزه ای دریافت نمایند.