شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

حمایت ایوبی از دو فیلم جنجالی

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 386841
رئیس سازمان سینمایی از جلسه مجدد بین اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سازمان سینمایی کشور برای تعیین تکلیف اکران دو فیلم «قصه‌ها» و «عصبانی نیستم» خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که پس از پایان آئین اختتامیه سی ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران حاضر شده بود؛ پیرامون مسایل مختلفی از جمله نگاه اعضای کمیسیون فرهنگی به سینما، تکذیب شایعات مختلف منبی بر عزم اعضای کمیسیون فرهنگی بر توقیف فیلم‌ها،کذب بودن خبر تلاش برای صدور پروانه نمایش و ساخت فیلم‌ها خارج از و جلسه مجدد برای تعیین تکلیف اکران دو فیلم حاشیه‌دار صحبت کرد.

براساس این گزارش، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا درخصوص جلسه با نمایندگان کمیسیون فرهنگی و شایعات اخیر مبنی بر سلب تلاش برای اختیار پروانه نمایش فیلم‌ها توسط سازمان سینمایی گفت: خوشبختانه جلسه بسیار خوبی با کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم و چندین بار درباره موضوع مطرح شده مبنی بر سلب اختیار صدور پروانه نمایش فیلم‌ها از وزارت ارشاد و سپردن آن به یک نهاد دیگر، صحبت کردیم اما برخلاف تصور قبلی ریشه طرح و میل به اجرایی شدن چنین مبحثی را در میان اعضای کمیسیو ن فرهنگی مجلس ندیدم.

وی با اشاره به تعامل مطلوب میان نمایندگان کمیسیون فرهنگی با سازمان سینمایی ادامه داد: آنچه ما از این جلسات برداشت کردیم تعامل و همدلی بود و واقعا ندیدم هیچ یک از نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست واگذاری پروانه نمایش، ساخت و یا امور دیگر مربوط به وزارت ارشاد را در شورا و یا نهاد دیگری غیر از و زارت ارشاد و سازمان سینمایی داشته باشند.در کمیسیون فرهنگی مجلس چنین فضایی که برخی رسانه‌ها درباره آن فضاسازی می‌کنند وجود نداشت، البته اگر در میان دیگر نمایندگان مجلس خبرهایی وجود دارد باید بگویم که هم ما و هم اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از آن بی‌اطلاعیم.

رئیس سازمان سینمایی همچنین در خصوص نتیجه جلسات با کمیسیون فرهنگی در مورد نمایش دو فیلم حاشیه‌دار «قصه‌ها» و «عصبانی نیستم» نیز اظهار داشت: بنای مجلس شورای اسلامی هیچگاه بر توقیف نبوده بلکه بر اکران است و از سوی دیگر خود من برای اکران آمده ام نه برای توقیف. البته حساسیت هایی وجود دارد که باید تلاش کنیم همه این حساسیت ها کاهش پیدا کند. درباره دو فیلم «عصبانی نیستم» و «قصه ها» در مجلس صحبت هایی شد و اعضای کمیسیون فرهنگی هم مانند من بر اجتماعی بودن فیلم ها تاکید دارند منتها اختلاف نظرهایی در میان اعضای کمیسیون وجود دارد و برخی معتقدند این دو فیلم کاملا اجتماعی هستند و برخی دیگر می گویند رگه های سیاسی در کلیت آثار دیده می‌شود.

ایوبی با اعلام این خبر که جلسه دیگری برای تصمیم‌گیری نهایی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: قرار شده است یک بار دیگر با همدیگر فیلم‌ها را مورد کنیم و اگر رگه‌های سیاسی در آنها دیدیم که جنبه‌های اجتماعی بودن آثار را کاهش داده، این نکات را حل و فصل کنیم. در کل اعتقاد دارم آمادگی گفتگو بین نمایندگان مجلس و سازمان سینمایی وجود دارد و باید در فضایی آرام به گفتگو نشست چراکه این آرامش به نفع سینمای کشور است و بهترست که حفظ شود.


معاون سینمایی وزیر ارشاد در بخش پایانی صحبت‌های خود در جمع خبرنگار در پاسخ به سوالاتی در خصوص دلیل وجود جشنواره‌های موازی در کشور و کمبود فضاهای نمایشی گفت:من به شخصه با تعدد جشنواره‌ها موافق هستم. البته تعداد جشنواره‌هایی که در کشورهای صاحب سینما برگزار می‌شوند بیشتر از جشنواره‌هایی است که در کشور ما برگزار می‌شود.ضمن اینکه تعداد سالن های سینما برای نمایش فیلم های کوتاه و مستند بسیار اندک است و جشنواره هایی از این دست فرصت مناسبی برای دیده شدن آثار هستند. منتها جشنواره ها را باید ساماندهی کرد تا انگیزه ای برای تولید باشند و اینگونه نباشد که سبد بسیار کوچک از تولیدات اندک را مدام در جشنواره های مختلف بچرخانیم و تکرار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *