جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سوریه: مبارزه آمریکا باداعش جدی نیست

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 381927
وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، آمریکا و هم پیمانانش اگر برای مقابله با داعش جدیت دارند، باید فورا حمایت مالی و تسلیحاتی و آموزشی از گروه‌های تروریستی را متوقف کنند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "ولید معلم" گفت: آمریکا اگر در مبارزه با تروریسم "داعش" و دیگر گروه‌های تروریستی جدیت داشت، تحرک خود را از طریق سازمان ملل آغاز می‌کرد و هیچ کدام از کشورها از جمله روسیه، ایران و سوریه را در این کار مورد استثنا قرار نمی‌داد.

معلم به شبکه روسیا الیوم تأکید کرد: هیچ کسی با تشکیل ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم "داعش" مخالفتی ندارد، چرا که سوریه از ده ها سال قبل خواستار کنفرانسی بین المللی برای مبارزه با تروریسم شده است، زیرا خطر آن را احساس می کرد؛ همچنین سوریه قبل از آغاز بحران در این کشور اعلام کرد که تروریسم به حامیان آن باز خواهد گشت و به خارج از مرزهای سوریه و حتی تا اروپا و آمریکا کشیده خواهد شد.

ولید معلم خاطرنشان کرد: باید بین تلاشهای بین المللی در چارچوب قعطنامه ۲۱۷۰ شورای امنیت جهت مبارزه با تروریسم "داعش و النصره" و دیگر گروه های وابسته به القاعده، و اهداف پنهان آمریکا و هم پیمانانش و به ویژه اعضای این ائتلاف بین المللی تفاوت قائل شد، به ویژه که اعضای این ائتلاف از کسانی هستند که از ۳ سال قبل تا کنون در حال توطئه ضد سوریه هستند و تروریستها را آموزش، و حمایت مالی و تسلیحاتی کرده و به سوریه اعزام کردند؛ و عناصر داعش از جمله این تروریستها هستند که از ۸۳ کشور آمده اند.

* مواضع آمریکا درباره سوریه مضحک است

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: حملات هوایی در مبارزه با تروریسم بدون هماهنگی با نیروهای فعال در زمین یا اقدام نظامی زمینی، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی مواضع آمریکا درباره "مخالفان میانه رو" سوریه را مضحک توصیف کرد و گفت: آمریکا هنگامی که می گوید به جای هماهنگی با دولت سوریه با "مخالفان میانه رو" هماهنگی می کند، در حال تمسخر دنیا است؛ زیرا همین مخالفان مانند داعش و النصره در حال قتل شهروندان هستند.

ولید معلم تأکید کرد: تمایل آمریکا و همپیمانانش درباره حل سیاسی بحران سوریه تردید برانگیز است، زیرا آنان به دنبال آموزش گروه های مسلح و اعزام آنها به سوریه هستند تا به جنگ با ارتش سوریه ادامه دهند؛ درنتیجه آنان می خواهند که بحران ادامه یابد و راه حل سیاسی از ریشه نابود شود.

ولید معلم با بیان اینکه کشورش همچنان دست همکاری خود را برای مقابله با تروریسم داعش و النصره دراز کرده است، گفت: هرگونه نقض حاکمیت سوریه تجاوز به شمار می آید، و تعریف این تجاوز در قانون بین الملل کاملا واضح است.

ولید معلم اظهار داشت: هماهنگی سوریه با روسیه، ایران و کشورهای عضو مجموعه بریکس همچنان ادامه دارد.

* هماهنگی اطلاعاتی کشورهای اروپایی با سوریه

وی خاطرنشان کرد: وبعضی از کشورهای اروپایی از طریق سرویسهای امنیتی خود با سوریه تماس برقرار کرده اند تا درباره اتباع خود که در کنار گروه های تروریستی در سوریه می جنگند، اطلاعات کسب کنند؛ ولی سؤال اینجا است که آیا این کشورها هناگمی که سفر این تروریستها به سوریه از طریق اراضی ترکیه را تسهیل کردند، در غفلت به سر می بردند.

ولید معلم افزود: این کشورها اکنون نگران بازگشت اتباع خود هستند، زیرا امیدوار بودند که آنان در سوریه از بین بروند؛ ولی اکنون کسانی که کشته نشده اند خواستار بازگشت به کشورهایشان هستند؛ این کشورها اکنون می خواهند از طریق ما بدانند که چه کسانی را برای قتل سوری‌ها فرستاده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *