پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آغاز راهپيمايي وبلاگي"حاميان عفاف و حجاب"

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 113221
مسئولين محترم بدانند كه امت حزب‌الله هيچگاه اجازه نخواهند داد تا ارزش‌هاي جامعه اسلامي در پيچ و خم تعارفات و ساختارهاي اداري به فراموشي سپرده شود.

به گزارش "سرويس فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، چهارصد و بيست ‌و هفتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي كشور كه زير نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعاليت مي‌كند در تاريخ سيزدهم دي‌ماه سال 1384 تشكيل جلسه داد و طرحي را با عنوان راهكارهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تصويب كرد كه به موجب آن بسياري از نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اعم از دولتي و غيردولتي موظف شدند تا اقداماتي را براي تحقق اين طرح انجام دهند كه پس از گذشت بيش از 4 سال و نيم هنوز به اهداف خود نرسيده‌ و معطل مانده است.
اما پس از فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اهتمام همه دستگاه‌ها براي اجرايي شدن طرح عفاف و حجاب در ديدار روحانيون مجلس شوراي اسلامي با ايشان اين موضوع مجدد به جريان افتاد.
در اين راستا آيت‌الله خاتمي، امام جمعه موقت تهران نيز در يكي از خطبه‌هاي اخير نماز جمعه تهران تاكيد كرد: بدحجابي امنيت اخلاقي، رواني و اجتماعي را بر هم مي‌زند و دودش به چشم خود شما هم مي‌رود.
امام جمعه موقت تهران افزود: برخلاف تصور برخي‌ها حجاب، مسئله شخصي نيست و كاملاً مسئله اجتماعي است و منكر حجاب سازنده ده‌ها گناه كبيره است. 

برپايه اين خبر پس از اقامه نماز جمعه، جمع كثيري از نمازگزاران تهراني با انجام راهپيمايي از درب اصلي دانشگاه تا ميدان انقلاب خشم و اعتراض خود را نسبت به گسترش پديده شوم بدحجابي اعلام كردند و با انتشار قطعنامه 8 ماده‌اي خواستار اجراي مجدد طرح امنيت اخلاقي شدند. 

در اين بين نيز وبلاگ‌نويسان بيكار ننشسته و با انتشار مطالبي در وبلاگ‌هاي خود به برپايي يك راهپيمايي درفضاي مجازي اقدام كرده و خواستار مبارزه با پديده هدايت شده بدحجابي كه از سوي برخي جريانات خارج از كشور با هدف براندازي فرهنگي آغاز شده است، شدند. 

يكي از اين بلاگرها، وبلاگ "شبكه وبلاگي مجاهدان مجازي " است كه متعلق به دانشجويان و فارغ التحصيلان ارزشي دانشگاه‌ها و فعالان فرهنگي و اجتماعي شهر مشهد مقدس مي‌باشد كه اقدام به فراخوان وبلاگي با عنوان "حاميان عفاف و حجاب (راز گل ياس) " كرده است. 

در قسمتي از مطلب اين وبلاگ آمده است:
در روزگاري كه چشم‌هاي سياه شبه آدميان حريص‌تر از هميشه است؛ عده‌اي روياي زيبايي را درهتك عفت مي‌بينند، در هتك حريمي كه از تنديس حياء ياس بوستان محمدي در دفتر ارزش‌هاي يك بانو به جاي مانده است. 

بانو!...حجابت، كيمياي غيرتت را به لبخندي هرز مفروش!
پس از مدت‌ها، اين روزها تحركاتي بين بزرگان جامعه مبني بر برخورد با پديده بدحجابي و يا بهتر گوييم بي‌حجابي، در حال اتفاق است. 

ما دانشجويان ارزشي به عنوان افسران جوان جنگ نرم، حق خود مي‌دانيم كه وضع موجود را نوعي هنجارشكني و دهن‌كجي ابتداً به اين اصل خدشه ناپذير اسلامي و سپس به اعتقادات توده‌هاي عظيم مردم مسلمان و انقلابي ايران و علي‌الخصوص قشر جوان متدين دانسته و بدينوسيله اعتراض و ابراز انزجار خود را از اين امر اعلام مي‌داريم. 

مسئولين محترم بدانند كه امت حزب‌الله هيچگاه اجازه نخواهند داد تا ارزش‌هاي جامعه اسلامي در پيچ و خم تعارفات و ساختارهاي اداري به فراموشي سپرده شود. 

نويسندگان وبلاگ "شبكه وبلاگي مجاهدان مجازي " در ادامه از كاربران فضاي مجازي خواسته‌اند يك پست (و يا بيشتر) را در وبلاگ‌هايشان را به مبحث حجاب وعفاف اختصاص دهند كه اين مطالب مي‌تواند شامل تحليل، مقاله، عكس، شعر، حديث، دست‌نوشته، سخني از بزرگان يا شهدا و....در مورد حجاب باشد.

براي دريافت مثلثي‌هاي خروش وبلاگي "راز گل سرخ؛ حاميان عفاف و حجاب" كليك كنيد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *