چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳

تشکیک مسجد جامعی در آرای انتخابات شورای شهر تهران

سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 293529
احمد مسجد جامعی منتخب مردم در شورای چهارم شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قالیباف شهردار تهران خواهد ماند یا گزینه جدیدی تعریف می‌شود، افزود: شورا برای شهردار تهران تصمیم گیری خواهند کرد هرچند که در تهران کارهای بزرگی صورت گرفته اما برخی از اقدامات نیز بلندپروازانه بوده است. اما در مورد اینکه از تجربه‌های جدید بتوانیم استفاده کنیم شرط و پیش فرضی است برای فعالیت شهردار جدید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مسجد جامعی منتخب شورای چهارم در نشست مطبوعاتی خود که در سالن اجتماعات ایسنا با حضور رسانه‌ها برگزار شد، درباره گمانه‌زنی‌های مبنی بر حضورش به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دکتر حسن روحانی نیز، گفت: تلاش ما این است چه در شورای شهر و چه در هر مکان دیگری بتوانیم به بهبود وضعیت کشور کمک کنیم و حتما چنین خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به هر حال تلاش می‌کنیم، دولت موفق شود.

مسجد جامعی با اشاره به شرایط حوزه فرهنگ و هنر در هشت سال گذشته، گفت: آقای روحانی در شرایط دشواری کار را آغاز کردند. در مورد برخی از حوزه‌ها مانند حوزه‌های اقتصادی بارها در برنامه‌های تلویزیونی مطالبی مطرح شده است اما واقعیت این است که فرهنگ، رسانه، سینما، کتاب و ... در این مدت خیلی آسیب دیدند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار تاسف از مشکلات نهادهای صنفی در سالهای اخیر یادآور شد: در طول همه سالهای دهه ۷۰ و ۸۰ هرگز شاهد برخورد با نهادهای صنفی نبودیم اما در این دوره چنین شد و خانه سینما را تعطیل کردند، در حالی که این تشکل در همه زمان‌ها و با همه گرایش‌ها فعالیت می‌کرد.

او ابراز عقیده کرد: در سالهای اخیر سلیقه حاکم شده بود یا از قانون برداشت‌های سلیقه‌ای می‌شد. گویی همه دولت‌های قبلی برداشت نادرستی از قانون داشته‌اند.

مسجدجامعی در عین حال مطرح کرد: البته جریان‌های هنری در مقابل تعطیلی خانه سینما مقاومت کردند و این تشکل به نوعی تکثیر شد اما برخی تشکل‌های صنفی دیگر هم با محدودیت‌های زیادی روبرو شدند به طوری که تعدادی از آنها ناچار شدند اساسنامه‌شان را تغییر بدهند.

این عضو منتخب شورای شهر تهران گفت: شرایط ویژه‌ایست و همه تلاش می‌کنیم به شرایط مطلوب برگردیم تا نابسامانی‌ها، سختگیری‌ها و سلیقه‌های مدیریتی کنار گذاشته شوند به هر حال بنده چه در شورای شهر و چه در هر جایگاه دیگری به دنبال بهبود شرایط هستیم و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا عملکرد ما به افزایش نشاط شهری منجر شود، چرا که یک شهر بانشاط بی تردید با روح، فرهنگ، هنر، معماری، سیما و منظر شهری خود را جلوه گر می‌کند.

این منتخب شورای چهارم شهر تهران همچنین ابراز امیدواری کرد یک ارتباط نزدیک‌تری بین شهر، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی به وجود بیاید تا همه این اقدامات به موفقیت دولت جدید منجر شود.

شورای شهر را باید به جایگاه واقعی خود برگردانیم و شورا را از شورای شهرداری بودن دربیاوریم

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه حضور تعداد بالای اصلاح طلبان در شورای شهر منجر به انتخاب یکی از این اعضا به عنوان رییس شورای شهر شود نیز پاسخ داد: بله شدنی است چرا که معتقدیم باید شورای شهر را باید به جایگاه واقعی خود برگردانیم و شورا را از شورای شهرداری بودن دربیاوریم.

مسجدجامعی با اشاره به اینکه شورای شهر گذشته بیشتر شورای شهرداری شده بود، بیان کرد: مدیریت شورا در بهبود شرایط شهری بسیار موثر است . متاسفانه در قانون برنامه پنجم نیز مدیریت یکپارچه شهری حذف شد و قطعا یکی از راهکارهایی که مورد توجه است بتوانیم جایگاه واقعی شورای شهر را که مطابق با قانون اساسی بازگردانیم.

وی ادامه داد: مدیریت‌های محلی زمینه‌های مشارکت از پایین به بالا را فراهم می‌کند و روال همکاری بیشتر و نزدیک تر مردم را با دستگاه‌ها فراهم می‌کنند.لذا باید این مدیریت شهری بتواند این گفتگو و تعامل را با دستگاه های اجرایی برقرار کند.

پاسخ مسجد جامعی درباره شهردار بعدی پایتخت

این عضو شورای شهر تهران درباره اینکه آیا قالیباف شهردار تهران باقی خواهد ماند یا در باره گزینه‌های جدیدی همچون محسن هاشمی و نجفی بحث خواهد شد، گفت: شورا باید بازتاب همه گروه‌های اجتماعی باشد چرا که حوزه عمل این نهاد شورای اجتماعی است لذا نباید این حوزه را سیاسی کرد.

وی گفت: مشکلات ما درست از زمانی آغاز شد که فضای شهری به سمت نگاه سیاسی کشیده شد و هرچه به انتخابات نزدیک تر شدیم این فضا پررنگ تر شد.

مسجدجامعی در ادامه اظهار کرد:‌ نباید اینگونه به تهران نگاه کرد که این شهر هیچگونه عیب و ایرادی ندارد چرا که واقعیت‌هایی در زیر پوست شهر تهران اتفاق می‌افتد که همه اینها مسائل اجتماعی است. بنابراین تهران بیش از این نیاز به کار دارد و ما نباید تهران را از خیابان انقلاب به بالا ببینیم.

وی در ادامه با بیان اینکه انتصابی کردن یک جریان انتخابی بازگشت به عقب است گفت: جریان‌های انتخابی را نباید انتصابی کرد و مشکلاتی که از عدم برگزاری سومین انتخابات شورایاران بوجود آمد شهر را با این موضوع درگیر کرد.

مسجدجامعی با بیان اینکه در حال حاضر تهران برخی از کیفیت‌های خود را از دست می‌دهد، گفت: مسائل واقعی و جدی در شهر تهران وجود دارد که باید به طور دقیق مورد توجه قرار بگیرد و در انتخاب مدیر شهر تهران باید مسائل نرم افزاری را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شهر را باید در نسبت با انسان و شهروند تعریف کنیم، گفت: شهر مجموعه‌ای از پلاک،‌ خانه و کوچه و خیابان‌ها نیست بلکه به ملاک‌های انسانی، عواطف، احساس و نیازهای شهروندان قابل تعریف است و باید در مدیریت جدید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی در حوزه شهری بسیار حائز اهمیت است خاطر نشان کرد: جزو وظایف مشخص شورای شهر است که هر شش ماه یکبار گزارشی از عملکرد خود را به شهروندان ارائه دهد تا نکات ضعف و قوت مشخص شود و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

مسجدجامعی تاکید کرد: باید مردم رسانه را امین خود بدانند و شهردار تهران نیز با توجه به این مقوله‌ها با نظر و رای جمعی گروه‌های مختلف انتخاب می‌شود و در این پیشنهاد همه باید مشارکت داشته باشند چرا که شهردار تهران کار بزرگی را باید انجام دهد.

وی با بیان اینکه تهران شهر با هویتی است گفت: تاریخ تهران، جغرافیا، نخبگان، دانشمندان، شورای شهر را بر آن می‌دارد تا با اجماع نسبی درباره انتخاب شهردار تهران تصمیم گیری کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا قالیباف شهردار تهران خواهد ماند یا گزینه جدیدی تعریف می‌شود، افزود: شورا برای شهردار تهران تصمیم گیری خواهند کرد هرچند که در تهران کارهای بزرگی صورت گرفته اما برخی از اقدامات نیز بلندپروازانه بوده است. اما در مورد اینکه از تجربه‌های جدید بتوانیم استفاده کنیم این هم یک شرط و پیش فرضی است برای فعالیت‌های شهردار آینده است.

مسجدجامعی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری تنها ۷۰۰ هزار رای را به خود اختصاص داد و این نشانه دهنده اقبال مردم به گردش نخبگان در مدیریت شهری است، گفت: این حس را به نظرم خود آقای قالیباف هم دارد، این ۷۰۰ هزار رایی که آقای قالیباف در تهران آورد، خب تهران آوردگاهی است که بسیاری از بحث‌های انتخاباتی خود را با استناد به توفیق مردم تهران مطرح می‌کرد. در عین حال وی حوزه نیروی انتظامی را مکرر مورد تاکید قرار می‌داد و تهران با ۷۰۰ هزار رای که به قالیباف داد، خیلی رای‌ها گران تمام شد با توجه به اینکه در این مدت در تهران خیلی هزینه شده است، همین چند ساله که در نظر بگیریم، قیمت هر رای مشخص می‌شود.

پیگیری قضیه اختلاف یک میلیونی آرای شورای شهر تهران با ریاست جمهوری

مسجدجامعی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تغییر در تعداد آرای اخذ شده از شورای شهر که گفته می‌شد در روز اول یک میلیون نفر از تهرانی‌ها کمتر از انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات شوراها شرکت‌ کرده‌اند، گفت: البته من نیز چنین چیزی را شنیدم و باعث تعجب من نیز شد که این مسئله قابل پیگیری خواهد بود.

وی با اشاره به دیداری که پس از انتخابات شوراها با فرماندار تهران داشت، اظهار کرد: پس از انتخابات برای تشکر از زحماتی که کشیده شده بود، با فرماندار ملاقات کردم که در این دیدار نیز گفته شد که تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها یک میلیون نفر کمتر از تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری از شهر تهران بوده است، اما پس از اعلام نتایج، دیدیم این تعداد کمتر است که فکر کنم آنها رای‌شان را داده‌اند!

منتخب شورای شهر چهارم افزود: تصمیم بر این شده که یکی از دوستان مسوول پیگیری این قضیه شود و خود من نیز آن را پیگیری خواهم کرد.

مسجدجامعی ابراز امیدواری کرد: در ترکیب جدید شورای شهر تضارب آرا بیشتر دیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باسلام
من بعنوان يكي از كساني كه ناظر صندوق هاي راي بودم و از همين كلانشهر تهران پاي صندوق بودم شاهد اين بودم كه تعداد زيادي از راي دهندگان تمايل به شركت در انتخابات شورا را نداشتند و تعرفه هاي شوراي شهر را تحويل نمي گرفتند كه حتي بخواهند سفيد راي بدهند و يا باطله باشد. در هر صورت اين چيز دور از ذهني نيست كه تعداد آراي ماخوذه شوراي شهر كمتر از تعداد آراي ماخوذه رياست جمهوري باشد. زيرا دست كم در همان حوزه اي كه بنده حضور داشتم حدود 30 الي 40 درصد يا بيشتر هم تمايلي به راي دادن به شوراي شهر نداشتند. اين مطلب را جهت اطلاع جناب مسجد جامعي مي گويم كه در همان صندوق تعداد آراي شمارش شده ايشان بسيار كم و پايين بود.
سید مصطفی موسوی
سلام خدمت آقای مسجد جامعی و تمام کسانی که بر طبل توخالی تقلب می زنند

الف) یکی از مهمترین مسائلی که نا دیده گرفته شده است این است که انتخابات در ایام تعطیلات برگزار شده است و به همین دلیل تعداد زیادی از مردم کشور در مسافرت به سر می بردند . پس :

1- تعداد قابل توجهی از مردم به علت عدم پیش بینی صحیح و همراه نداشتن شناسنامه ، نوانستند در انتخابات شرکت کنند

2- آنهایی که شرکت کردند به علت این که از اهالی شهرستان محل رأی دادن نبودند فقط در انتخابات ریاست جمهوری ( که مربوط به کل کشور است ) شرکت کردند و لزومی نداشته در انتخابات شوراها هم شرکت کنند .

ب) در انتخابات شوراهای کلان شهرها ، به علت حضور تعداد بسیار زیاد نامزد ها و سردرگمی شدید مردم ، بسیاری از افراد ، از شرکت در انتخابات شوراها منصرف می شدند و یا برگ سفید را به صندوق می انداختند

ج) احساس می کنم آقای مسجد جامعی و برخی همفکرانشان از کم اطلاعی مردم در نحوه برگزاری انتخابات سوء استفاده می کنند که این موضوع اوج خیانت به مردم شریف ایران اسلامی است

بنده حقیر به عنوان کسی که بار ها و بارها پای صندوق های رأی بوده ام اعلام می کنم که در همین انتخابات شورا هم امکان تقلب بسیار پایین است به دلیل این که حضور گروه های مختلف و حتی متضاد در پای صندوق های رأی با عناوینی همچون نماینده فرماندار ، کاربران ، هیأت نظارت ، سر ناظرها ، ناظران ارشد و ... که هر یک از ارگانی خاص به عنوان مسئول اجرای انتخابات هستند ، راه را بر کسانی که بخواهند به هر نحوی در صحت و سلامت انتخابات خدشه ای وارد کنند می بندند .

و السلام علی من اتبع الهدی

سید مصطفی موسوی

از شهر مقدس شیراز
علي
Iran, Islamic Republic of
اقاي مسجد جامعي من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا کمي واقع نگر باشيد تا کي مي خواهيد اين طور رفتار کنيد شما اگر طرف مقابلتان راي بياورد اردوکشي و هوچي گري راه مي اندازيد برادر محترم من يک خبرنگارم حداقل دهها نفر را ديدم که از قبول فرم شورا امتناع مي کردند و فقط فرم رياست جمهوري مي گرفتند آخر شما به چي پايبنديد به خط امام ؟؟؟ خط انقلاب ؟؟؟ ولي فقيه ؟؟؟؟ خط شهدا ؟؟؟؟ چي ؟؟؟ از شهدا . ملت ايران خجالت بکشيد و کمي لطفا کمي اخلاص داشته باشيد و مثل شکارچي بدنبال قرباني کردن و دريدن طرف نباشيدآقااااااا