شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۶۸
زمان شما قیمت تمام شده گوشت چند دلار بود؟

قيمت گوشت و آيت الله هاشمي و حادثه مشهد و اسلامشهر

سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 179120
قيمت گوشت و آيت الله هاشمي و حادثه مشهد و اسلامشهر
سرويس سياسي جهان-هنوز هستند کسانی که سال های دولت سازندگی و "طرح تعدیل اقتصادی" را به یاد دارند. طرحی که نه تنها نتوانست دردی را از اقتصاد آن روز کشور درمان کند بلکه حتی با ایجاد تورم گسترده در برخی اقلام مصرفی و خوراکی مردم، اعتراضاتی را برانگیخت و سرانجام نیز با دستور صریح مقام معظم رهبری، اجرای آن متوقف شد.

طرح مذکور که سبب بالا رفتن نرخ تورم در جامعه شد، توانست سبب ساز ایجاد بحران هایی مانند حادثه خودسوزي پيرزن و اعتراضات مشهد و اسلامشهر در میان قشر مستضعف و محروم جامعه شود. بحران هایی که البته هنوز هم در یاد و خاطره مردم مانده اند.

اخیراً، آیت الله هاشمی رفسنجانی که در دولت سازندگی رئیس جمهور وقت کشور و سکاندار اصلی طرح تعدیل بود، در یکی از دیدارها به قیمت تمام شده گوشت در مقطع فعلی اشاره و بیان کرده است که نرخ تمام شده گوشت در ایران ۱۰ دلار است.

فی الواقع ایشان تلویحاً این نکته را بیان کرده اند که قیمت فعلی گوشت بسیار بیشتر از آن چیزی که باید، هست.

اما سوالی که در راستای صحبت آیت الله هاشمی به ذهن متبادر می شود این است که ایشان که هیچگاه حمایتی از اقدامات مطلوب دولت نداشته اند و از طرفی نسبت به ضرورت اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ایران نیز بیش از هرکس دیگری آگاهی دارند، چرا در مقطع فعلی به ناگاه از قیمت تمام شده گوشت سخن می رانند؟

از آسیب های این طرز سخن در مقطع فعلی و محتوای آن که بگذریم، این صحبت را از جانب کسی می شنویم که به نظر می رسد خود در وهله اول باید نسبت به آنچه که در قصه پر غصه طرح تعدیل بر مردم ایران گذشت، پاسخگو باشد.

آیت الله هاشمی بهتر از هرکسی می دانند که اگرچه طرح تحول اقتصادی در ایران با دشواری هایی همراه است، اما مردم آن هنگام که خدمتگزاری مسئولان امر و در ادامه صداقت آنها را در اجرای امور می بینند، حتما در تحمل این دشواری ها در کنار مسئولان امر قرار می گیرند.

اما همین مردم آن هنگام که دیدند برخی از مسئولان در دولت سازندگی معتقد به له شدن قشر مستعضف هستند و یا در یکی از جزایر تفریحی ایران تفنگ مسابقه دو بانوان را شلیک می کنند، نتوانستند حتی نخستین آسیب های ابتدایی طرح اقتصادی دولت سازندگی را تحمل کنند.

به نظر می رسد پیش از آنکه مردم از شخصیتی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی انتظار اعلام قیمت تمام شده گوشت (آن هم به دلار) و اعتراض تلویحی به گرانی آن را داشته باشند، انتظار این را دارند که ایشان اعلام کنند قیمت تمام شده گوشت در دوران دولت سازندگی چند دلار بود؟ و چرا عزمی برای اصلاح آن نیز تا زمان ورود رهبری و دستور ایشان مبنی بر توقف این طرح، وجود نداشت...؟!

و از همه مهمتر مردم همواره این انتظار را از چهره های دلسوز نظام دارند که همچنان که بیان کننده نقاط ضعف دولت و منتقد آنها هستند، تبیین کننده نقاط قوت دولت و حمایت کننده از کارهای خوب دولتیان نیز باشند.
و تنها در این هنگام است که مردم حرف چهره های سیاسی را حرف خود تلقّی خواهند کرد.
https://jahannews.com/vdchiwnzv23nqzd.tft2.html
jahannews.com/vdchiwnzv23nqzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
يعني چي تو چكار داري زمان این آقا چند بوده الان كه خدا تومان است
آقایان امروزی در مجلس و دولت برای کاهش قیمت گوشت چه کاری کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
دوران سازندگی شما هم شعارتان این بود .
دشمن هاشمی دشمن رهبریست .
دشمت رهبری دشمن پیغمبریست .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
دشمن دولت دشمن نظام اسلامی هست در هر مقطع و هر زمانی
اینو آویزه گوشت کن .
در زمان حضرت علی چند گروه بودند که به ایشان ضربه زدند و در نهایت منجر به شهادت ایشان شد :
یک گروه حسودان بودند که چشم دیدن برتری حضرت را نداشتند و 25 سال حضرت را خانه نشین کردند
گروه دیگر منفعت طلبان بودند که به این دلیل باحضرت مخالفت می کردند که منافعشان به خطر می افتاد مثل معاویه و امثالهم
گروه های دیگری هم بودند که در ذهنم نیست
به هر حال فقط خواص بی بصیرت جزء دو دسته بالا نبودند مردم عادی هم جزء دو دسته بالا بودند
ای داد از شیطان و هوای نفس
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی "" ملاک حال افراد است ""
Iran, Islamic Republic of
ما زمان رفسنجانی هر کدوم یک ماشین داشتیم تازشم شاسی بلند/ صبح‌ها بره میخوردیم ظهرها بوقلمون و شبها خاویار.
تو خیابونا یک نفر فقیر نمیدیدی، یک نفر بیکار پیدا نمیشد دولت جایزه میداد، اجاره های ساختمان چیزی شبیه مفت بود! ولی از وقتی احمدی نژاد اومد همه چیز تموم شد !؟!؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
جزء مرفهان جامعه بودید ما که فقر فراوان دیدیم
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي خود مي خواهد به انحراف خود ادامه دهد و دلسوزي بعضي افراد نمي تواند ايشان را در حالت تعادل قرار دهد و ايشان معلوم نيست با زير سوال بردن دولت بدنبال چيست در هر صورت بايستي گفت كه ايشان قبل از دولت احمدي نژاد از طرف مردم تهران براي نمايندگي مجلس طرد شده بود .
Iran, Islamic Republic of
بسیاری ازمعضلات اقتصادی واجتماعی و...ناشی ازعملکرد بد و خودسرانه آقای هاشمی میباشد وآنقدر شیوع دارد که خدمات وی را ناچیز جلوه میدهد پس بهتراست ایشان اول خودش بعد دیگران رامقصر بداند
هنوز هم افراد دولت آقای هاشمی وبه احتمال زیاد شخص ایشان کاری به ضعیفان جامعه ندارند وغصه آنها را نمی خورند ،انتخابات وریاست آنها را واداشته زبان بگشایند.چرا آقای هاشمی دلسوز!!از فتنه کشور سوز سخن نمی گویند.
Iran, Islamic Republic of
ایشان که با هیئت همراه حدود 150 نفر در مشهد الرضا تشریف دارند و هر روز با غذای حضرتی سفارشی پذیرایی می شوند، چرا نگران هستند.
Iran, Islamic Republic of
شما چرا به گوینده گیر میدهید اصل مطلب را نقد کنید .حرف ایشان درست است حالا خودشان هراشکالی داشته باشند
Iran, Islamic Republic of
ایشان نه فقط به قیمت گوشت تمام شده در زمان خود بلکه به قیمت برخی جانهای از دست رفته ناشی از رفتارها و زیاده خواهی های خود و اطرافیاتش باید پاسخگو باشد.
Iran, Islamic Republic of
اگر واقعیتهای پنهان زمان سازندگی روزی افشا شود و به قولی پرده دوران سازندگی بیفتاد کارگزاران و سران سازندگی باید همگی به دادگاه بروند و نه تنها خودشان بلکه برخی از اعضای خانواده هایشان هم باید محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
درست است که تبلیغات اثر دارد ولی این آقایان تا کی میخواهند فهم و شعور مردم را نادیده بگیرند و غیر مستقیم به مردم اهانت کنند و آنها را عوام بدانند و ابزار سوء استفاده های سیاسی قراردهند ؟
Iran, Islamic Republic of
معمولا کسانی عادت دارند از لفظ دلار استفاده کنند که یا در کارهای بازرگانی مشغولند و یا عمدتا خرید آنها از فروشگاههای خارجیست ....
Iran, Islamic Republic of
البته در جواب این شعر باید گفت دشمن هاشمی دشمن فتنه گران است و دشمن رهبری هم (که فرزندان هاشمی علیه همین رهبر شوریدند) دشمن ملت و اسلام است.
ضمنا مردم نشان دادند که مخالف اصلی هاشمی هستند ولی چه کنند که ایشان حاضر نیست ببیند و بفهمد شعارهای مردم را در روز 9 دی 88 و 22 بهمن 88 و 89 را.
Latvia
بازهم اون دوران بانکها تحریم نبودن و اقتصاد مردم به این سختی نبود
هاشمیه دیگه چی کارش میشه کرد
Iran, Islamic Republic of
از آقای هاشمی که یک روحانی است انتظار میرفت از دینار و درهم صحبت کند نه از دلار !! چرا که دلار و یورو بیشتر تکیه کلام بورژواها و نظام سرمایه داری است.
ضمنا آقای هاشمی یعنی ذهن این مردم اینقدر فراموشکار شده است که اقدامات شما سردار سازندگی را به یاد نمی آورد. همه مشکلات مردم از سوء مدیریت ها در زمان زمامداری شما حاصل شده است.
طاقت نقد را ندارید. برای یک جمله یک صفحه توهین کردید. گرانی ما را له کرده و شما ظاهرا بی درد هستید.
Iran, Islamic Republic of
هميشه يك طرفه پيش قاضي ميرويد ، يعني الان با اين وضع اقتصاد در كشور تورم نداريم و همه در رفاه كامل به سر ميبرند و مقام معظم رهبري هم در مورد مسائل اقتصادي به دولت هيچ اخطاري نداده؟!؟! در اطلاع رساني هميشه خدا را در نظر داشته باشيد.
Iran, Islamic Republic of
اگر تفکر شماها رو قبول کنیم اقای هاشمی و خاتمی جواب اقداماتشون را گرفتند . شما چه کردید که مردم نه تنها از پس خرید گوشت و مرغ بر نمیان بلکه تخم مرغ و شیر هم از سر سفرشان جمع شد .
United States
یک واقعیت تلخ: شمایی که اکنون مخالف آقای هاشمی هستید و خواستار پاسخگویی ایشان، یادتان هست که آن زمان از طرفداران سرسخت ایشان بودید و اکنون نیز طرفدار آقای احمدی نژاد شده اید.
اصلاح طلبان سال 76 با کوبیدن آقای هاشمی و سیاست های آن به قدرت رسیدند در حالی که امثال شما ( برادران ارزشی ، طرفداران جناح راست و قشر مذهبی) از طرفداران ایشان و آقای ناطق نوری در انتخابات 76 بودید. یادتان هست من که خوب یادمه. الان هم امثال شماها طرفدار آقای احمدی نژاد هستید که این وضع گرانی و معیشتی و بیکاری را ایجاد کرده است با این همه پول نفت.
چرا از آقای احمدی نژاد نمی خواهید که پاسخگو باشد. با این همه پول نفت چرا بیکاری کاهش پیدا نکرده؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي بگويند هزينه اقامت و تحصيل در انگلستان روزي چند دلار است ؟ و اينكه پسر ايشان هزينه سالي چند صد هزار دلاري براي ماندن از انگلستان را از كجا آورده اند ؟و هزاران ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دیگر
حادثه مشهد در زمان هاشمی ربطی به گرانی نداشت. بلکه دلیلش تخریب چند خونه بود که در بلوار طبرسی مشهد بدون مجوز شهرداری ساخته شده بود. از طرف یک مشهدی
Iran, Islamic Republic of
فایزه که ساندویچ میخورد مهدی هم که در لندن است گوشت برای شما هم ضرر دارد پس برای چی غصه میخورید
Iran, Islamic Republic of
آقايان چرا ياران قديمي انقلاب و امام را زير سوال مي بريد؟ اگر آقاي هاشمي هميشه يكي از ستونهاي اين انقلاب و نظام بودند. شايد يك دهم خدمتي كه ايشان به اين انقلاب كردند آقايان دولت نهم و دهم نكرده اند. درخصوص اينكه ايشان نرخ گوشت را به دلار فرمودند اصلا جاي تعجب نيست. در توجيه اين طرح هدفمندي يارانه ها همه از دلار صحبت مي كردند. قيمت جهاني بنزين و نفت و ديگر حاملهاي انرژي. بالاخره بايد يك مبناي مقايسه اي هم بين نرخ امروز و ديروز باشد. آن موقع يورو كه نبود. گوشت هم كيلويي مثلا 2000 تومان بود. اگر مي فرمودند الان 20000 تومان است كه مخالفان ايشان جور ديگه اي از خجالت ايشان در ميامدند
Iran, Islamic Republic of
شما که همه چیز از سر سفره تان جمع شده چطور به زندگی ادامه می دهید و چگونه اینترنت دارید که پیغام می گذارید
Iran, Islamic Republic of
"شايد يك دهم خدمتي كه ايشان به اين انقلاب كردند آقايان دولت نهم و دهم نكرده اند"!!!
کدام خدمت؟سیاستهای تعدیل و اجرای دیکته های بانک جهانی خدمت است یا حوداثی که در دوره ایشان بعضی ها در شهرهایی مثل مشهد مقدس و اسلامشهر پیش آمد که هنوز زخم آنها باقی است!
Iran, Islamic Republic of
خامنه اي زنده باد هاشمي پاينده باد
Iran, Islamic Republic of
آقا ! نه آن دولت و نه این دولت هیچکدام گامی اساسی در جهت عدالت اسلامی بر نداشتند پروندههای موجود قضایی و سوابق موجود دیگر بیانگر این واقعیت میباشد نگاهی به اطرافیان دولتها وفامیل بازی و حیف ومیلها بیاندازید تا متوجه بشوید
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دوستداران و مدافعان آقای هاشمی و... اگر دراین 32سال بر مردم ایران خوب گذشته یا بد همین آقایان در راس امور بوده اند بروید تاریخ اسلام را مطالعه کنید ببینید چه افرادی با چه خصوصیاتی وبا چه نیاتی کار میکردند و چه بر سر اسلام و مردم مسلمان آورده اند
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوست گرامی باید بگم اینترنت از خدمات خوب دولت اصولگرا به ما بود . در دولت های قبلی که اینترنت نداشتیم .
United States
بسم الله
آقای رفسنجانی تا وقتی این دولت پابرجاست سنگ اندازی می کنه
ولی چرا مسئولین روشنگری نمی کنند تا نشان از اشتباه بودن حرف اینان باشد
برای همین مردم فکر میکنند راست میگند
United States
جزييات اين مثلاً هدفمندي هم سالها بعد معلوم ميشه
خسارتي كه در اين خلاف قانون به صنعت خورد كمتر از خسارت دوران جنگ نيست اما تريبوني نيست مسايل را باز كنه
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
شما متاسفانه در حداقل 2 قسمت با کلمات بازی و یا سوء استفاده کردید
1-استناد به موضوع مشهد به این شیوه را میتوان در خوش بینانه ترین نظر یا بقولی خود را به خواب زدن دانست ولی واقعیت چیز دیگری است که عرض میکنم .
شهرداری مشهد بواسطه طرح توسه شهر در مناطقی مثل نخریسی . 5 تن . پائین خیابان وغیره میبایستی اقدام به تعریض خیابان و در این راستا تخریب املاک مزاحم به حکم دادگاه مینمود. که متاسفانه متولیان در اقدامی نسنجیده و در اجرا موجب کشته شدن کودکی گردیدندو متعاقبا" آن اتفاقات صورت پذیرفت . در نتیجه عقل سلیم ودل سالم میداند ربطی به دولت ندارد.
2-در دولت های قبل طرحی به تصویب رسید که طی 25 سال و پلکانی انرژی به قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد. وچند سال نیز اجرا گشت ولی دوستان شما در مجلس و مدتی قبل از دولت آقای احمدی نژاد با بهانه اینکه مملکتی که نفت دارد چرا باید بنزین و برق و.. را گران به مردم بفروشد بدنبال رای بودند وحالا که بیش از 260میلیلارد دلار درآمد نفت به باد رفته اینطوری مردم را به فنا میدهند
United States
شما نمیفهمید که پس از جنگ 8 ساله باید سیاست تعدیل اجرا میشد شما سواد ندارید و مملکت را به این روز انداخته اید همه جا آدمهای درجه 3 مدیریت میکنند بعد هم با گستاخی جواب مهمترین مدیر بعد از انقلاب را میدهید خجالت هم نمیکشید تمام طرحهایی که میگویید دولت سابقا مورد تاییدتان اجرا کرده مال دوره ایشان است اصلا اگر آقای هاشمی نبود هنوز توی این مملکت هیچی نداشتیم جمله معروف ایشان را یادتان هست که فرمودند کسانی که امروز با آوردن موبایل مخالفند همانهایی هستند که 50سال پیش با آمدن تلفن به کشور مخالفت میکردند و متاسفم که بگویم شما و اطرافیانتان هم از همانهایید و بدانید تا زمانی که از آقای هاشمی کمک نخواهید کار درست نمیشود اون آقای با نمکی هم که هزینه اقامت در انگلیس را خواسته بداند آقای هاشمی از زمان قبل از انقلاب وضع مالی خوب داشته اند و توان فرستادن بچه هایشان را به خارج داشتند و تمام انقلابیون آن زمان از ایشان پول میگرفتند این سئوال لوس را بروید از تازه بدوران رسیده هایی بپرسید که تا چند سال پیش شپش ته جیبشان قاب میانداخت اما حالا محله های لندن را از من تحصیل کرده آنجا بهتر میشناسند میگید نه سری به اینترنت بزنید
Iran, Islamic Republic of
در اين زمان به وجود افرادي همچون آقاي هاشمي نياز داريم. ايشان لياقت و وفاداري خود را چه در قبل از انقلاب و چه بعد از آن و در همه شرايط چه جنگ و چه صلح و در هر شرايط ديگري به اثبات رسانده اند. خداوند نگهدار ايشان باشد.
وظیفه شما درج وقایع می باشد ، این که چه خوب است چه بد نه در حیطه اختیار شماست نه در دانش شما پس بهتر است وظیفه خود را به درستی انجام دهید و از افراط و تفریط پرهیز کنید .
Iran, Islamic Republic of
مشکلات هست، اما وضع اقتصاد آنگونه که بعضی تلاش می کنند، بد نیست. لااقل قشر متوسط جامعه ما، بیشترین درصد جامعه است. ضمن اینکه زبان اقتصاد در هر کشوری، آمار است. این که به آمار استناد نکنیم و قیمت گوشت و مرغ و تره و جعفری را جدا جدا به مردم دهیم، چه معنی دارد؟! مگر مقام مسئول نداریم که بعضی ها قیمت تره بار می دهند!
از طرفی، به این دوستی که نظر داده آثار هدفمندی یارانه ها از آثار جنگ هم بدتر است، می گویم اولاً جنگ نه دفاع مقدس!! ثانیاً با شما موافقم! در دفاع مقدس عده ای از جهاد فرار کردند و گفتند به ما چه، ارتش و سپاه پول می گیرند، بروند بجنگند!!! آثار این به قول شما جنگ برای آن ها جز روسیاهی در دنیا و آخرت چیز دیگری نبود. حالا هم هر انسان عادلی می داند قبل از هدفمندی یارانه ها، پول استخر و سونا و جکوزی مرفهین و لوسترهای آن ها از جیب سایر مردم تأمین می شد. پول بنزین خوشگذرانی های ددی و سامی و مامی و گلی و سوگولی که با سانتافه و لندکروز می زدند به کوه و صحرا، از جیب کسانی بیرون می آمد که فقط سوار اتوبوس بلیطی می شدند. حالا این طرح خار شده رفته تو چشم این عده قلیلی که سفره رنگارنگشان جمع شده!
باید هم برای شما آثار این طرح از دفاع مقدس سنگین تر باشد! ولی خوب بدانید ما حامی جدی این طرح هستیم.
سوال از اقای هاشمی: اگر شما الان رئیس جمهور بودید خدا وکیلی قیمت گوشت به قول خودتون چند دلار بود؟
بغیر از برخی دلسوزان نظام همتون مثل همید. " اساسا" آقای احمدی نژاد هم دست پرورده جنابعالی است نهایت مخالفت شما با ایشان موجب طرفداری قشر عظیمی از ملت از این دولت شده است.
Iran, Islamic Republic of
عزيزاني كه توجيه كننده اتفاق مشهد هستند در مورد شورش اسلامشهر چه مي گويند. حوادث قزوين چه .............
ای گردانندگان جهان نیوز! انصاف داشته باشید! چرا کسی نمی پرسد که قیمت بشکه نفت در دوران سازندگی در حدود 20 الی 30 دلار بوده و آن هم شرایط بعد از جنگ ولی در شرایط تثبیت و نفت بشکه ای 100 دلار به چنین وضعی گرفتاریم ؟؟
Latvia
آقاي هاشمي رفسنجاني حتما مي دانند كه وقتي ويروس مرگبار وارد بدن انسان شود آثار كشنده آن ماهها و شايد سالها بعد ظاهر مي شود. علت و ريشه بسياري از مشكلات بي شماري كه امروز بعنوان تورم و بيكاري و رشد آسيبهاي اجتماعي شاهد آن هستيم را بايد در بي كفايتي و سوء مديريت دولتهاي قبل از 84 جستجو كرد. هر چند نبايد منكر سوء مديريتهاي دولتهاي نهم و دهم آقاي احمدي نژاد كه بويژه سالها بعد بيشتر خود را نشان خواهند داد غافل شد و چشم پوشيد.
Latvia
بعنوان يك ايراني بي طرف سوال و ابهام پرتناقض بزرگي از سال 84 و بويژه از سال 88 ذهنم را مشغول كرده و آن اين است كه اگر قبل از دولت آقاي احمدي نژاد و بويژه در دوران حاكميت مطلق 27 ساله آقاي هاشمي رفسنجاني در بازه زماني 57 تا 84 مشكلات بسيار كمتر از امروز بود پس چرا گروهها مخالفي مثل منافقين دست به جنگ مسلحانه زدند و دهها هزار اعدامي دادند و ملي مذهبي ها مدام در زندان و اعتراض بودند و قتلهاي زنجيره اي اتفاق افتاد و با ماجراي ميكونوس سفراي تمام كشورهاي اروپايي ايران را ترك كردند و ايران در بدترين شكل انزوا قرار گرفت و ... اما امروز همه آن دشمنان خوني در كنار يكديگر و در جبهه اي واحد در مقابل آقاي احمدي نژاد صف آرايي كردند و آن چنان سياه نمايي و وانمود مي كنند كه قبل از اقاي احمدي نژاد ايران بهشت برين بوده است؟!
سلام
خیر انتظار از هاشمی می ره بگه دلایل گرونی و بی کاری چیه
چرا آمار درستی برای مقایسه با زمان خودش وجود نداره
شما نظر من و نمی گذاری ولی به نظر من شما با هاشمی مشکل دارید
حداقل زمان اون وضع بهتر بود
بنظر من شما با آقای هاشمی یا مشکل دارید یا از طرف کسی اجیر شده اید ایشان از یاران با وفای مقام معظم رهبری هستند رابطه ایشان با آقا یک رابطه دوستانه است که هیچ کس این رابطه را ندارد ایشان برای رهبرمان عزیزند.
جناب هاشمی ،بیاد دارید که شهرداروقت تهران درزمان صدارت حضرتعالی‏(‏‏کرباسچی)اعلام کردندهرکس کمترازیکصدوپنجاه هزار تومان حقوق میگیرد تهران راترک کند.جناب هاشمی آیامیدانیدباآن طراحی اقتصادی مدیران شمامخصوصاآقایان نوربخش و روغنی زنجانی چگونه نسلی رامنهدم کردید.ونام آن راتعدیل اقتصادی گذاشتید.وهنوزقیمت گذاری مرغ وتخم مرغ توسط همان مدیران شمارافراموش نکرده ایم ،که در عرض ۲۴ساعت تکذیب کردید‏(مرغ۱۲۰تومن وتخم مرغ۱۰۰تومن‏)‏
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي!
يادتان هست در آن زمان منتقدين اقتصاديتان را چگونه در خطبه هاي نماز جمعه له مي كرديد؟
يادتان هست خيلي از افراد رسانه اي منتقد سياستهاي اقتصادي به خصوص آقاي ... مدير مسئول نشريه... چگونه توسط وزارت ارشاد شما پدرش درآمد ؟!!
حتي كار را به آنجا رسانديد طرف آخر سر از كل نظام بريد و به ضد انقلاب پيوست!!؟ يادتان هست؟
يادتان هست مي امديد در خطبه هاي مي گفتيد در تركيه فلان جنس قيمتش اين قدر است و گراني است ولي در كشور ما ارزاني است و قيمت فلان جنس اين قدر... چرا آن راقدر نمي دانيد (آن را به منتقدين مي گفتيد)
يادتان هست كه در اوايل دولتتان در جواب منتقدينتان مي گفتيد كه مملكت به توسعه و پيشرفت برسد عیبي ندارد حالا يك عده اي هم زير چرخ توسعه له شوند؟! يادتان رفته!!!
در ضمن آن آقايي كه گفته هاشمي يار با فاي رهبري هستند لطف كنند بروند آن فرمايشات و نقدهاي حضرت در خصوص برنامه هاي اقتصادي هاشمي را از آرشيو مطبوعات يا صدا و سيما پيدا كنند بخوانند بعد بگويند ايشان يار باوفاي رهبري هستند.
اصلا جاي دور نرويم همين نامه بدون سلام ايشان به رهبري و حمايت ايشان و خانواده اش از فتنه گران و سران آن و همچنين عدم حمايت از رهبري در مقابل فتنه گران كه به مدت 8 ماه وقيحانه ترين اهانتها را به حضرت آقا كردند و...
بعد بگويند هاشمي يار باوفاي مقام معظرم رهبري هستند...
از شما جهانيان عزيز تشكر مي كنم به خاطر پرداختن به اين اظهارات آقاي هاشمي...
موفق باشيد
به نظر من اعلام قیمت گوشت از طرف اقای هاشمی کاملا مغرضانه است اگر راست می گوید کارهای انجام شده زمان خودش با زمان احمدی نزاد مقایسه کند و ببیند کدامشان برای این مردم بیشتر کار انجام دادند
United States
خانه از پای بست ویران است!
United States
واقعا متاسفم براي آن كساني كه از اين هاشمي طرفداري ميكنند و اقدامات كاملا غلط او و اطرافيانش دفاع مي كنند همين هاشمي در شيراز به اسم خصوصي سازي تعدادي از كارخانه هاي دولتي را با قيمت پايين به برخي افراد خاص و مطيعش فروخت در حالي كه مواد خام موجود در آن كارخانه ها از قيمت خود كارخانه بيشتر بود و خيلي از كارهاي ديگر .... جناب هاشمي به جاي اين حرف ها بچه هايت را ارشاد كن
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر قیمت گوشت در ایران (گاو و گوسفند) از مشابه آن در آلمان گرانتر است.... ایضاً قیمت دو مرحله آخر برق (بیش از 400 و 600 کیلوات) هم از آلمان گرانتر است.

همچنین هزینه اینترنت در ایران 12 برابر ترکیه است (یعنی هزینه یک ماه اینترنت پرسرعت با سرعت اسمی (نه واقعی ) ایرانی هزینه یک سال مشابه آن در ترکیه است و اصلاً در آلمان دیگر آبونمان این سرعتهای پایین وجود ندارد.

بسار موارد دیگر هم وجود دارد که حاکی از گرانی بی حد و حساب در ایران است و در نهایت هم دوره آقای رفسنجانی و هم دوره دولت فعلی نتوانست مرض اقتصاد ایران را درمان کند....بلکه الان بد تر هم شده.
Iran, Islamic Republic of
اصل جریان این است که طرح هدفمندی بساط رانت خواری یک عده را جمع کرد. در واقع باز این سخن مسخره گفته می شود که گرچه طرح هدفمندی خوب است اما باید 15 سال دیگر اجرا می شد چون زمینه اش مهیا نیست!!!
طرح هدفمندی یعنی نان خوردن از بازوی فکر و عمل نه وابستگی به خاندان و نزدیکی به مراکز قدرت و نتیجه اش هم در ایند مشخص خواهد شد.
هزینه بالای تولید در کشور ما بیش تر از همه به رواج فرهنگ رانت خواری و ایجاد اشتغال بر اساس بنیان های ناپایدار است. در اقتصاد ما مبحثی داریم به عنوان کالاهای قابل مبادله و غیر قابل مبادله. مثلا کدام یک از نمایندگان مجلس اگر در کشور ی دیگر بودند همین اندازه حقوق می گرفتند. اما محصول انار کشور محصولی است قابل رقابت و مبادله.
برخی می گویند هزینه ها بالا رفته پس حقوق هم باید بین المللی باشد . اما آیا شما کار بین المللی می کنید آیا بهره ور هستید؟ آیا همه ما در زمینه آن چه علاقه ما است کار می کنیم؟ یا پزشک خواننده می شود و مهندس کامپیوتر فرش فروش؟
Latvia
بهترين كاري که اين ملت در ماه مبارك رمضان مي توانند بكنند همه دعا كنند ..خدايا اقايان هاشمي ها را بازنشست بگردان ...خدايا مجلس ما را طوري بساز كه قانون وضع كنند كه افراد سياسي هم بايد بازنشسته شوند و رياست و مديريت ارثي نيست .
Iran, Islamic Republic of
مقايسه بايد با شرايط برابر باشد يعني ميزان ارز وارد شده به كشور- وضعيت اقتصادي كشور- ميزان جمعيت- بحرانهاي سياسي و اجتماعي و ا همه مهمتر برنامه هاي بلند مدت و يا كوتاه مدت و تاثير انها- ميزان وابستگي به نفت- توجه به يك بخش پيشرو در اقتصاد و يا توجه به همه بخشها - تعديل اقتصادي و يا تقسيم اقتصادي-
Iran, Islamic Republic of
آقای میر حسین موسوی 6 سال پیش در جلسه ای در حضور اعضای بسیج دانشجوئی گفته هر کس میخواد بدون هاشمی رفسنجانی چه ظلمی در حق ملت کرده برود کتاب (توسعه وتضاد) دکتر رفیع پور رو بخونه.
ضمنا آقای هاشمی شما با سیاستهای غلط وباند بازیهایتان اینقدر در حق ملت ظلم کرده اید که دیگه کسی حرفتون رو باور نمیکنه ، خواهشا سکوت.
United States
در زمان هاشمی مملکت از یه جنگ ویرانگر هشت ساله پیرزو سر در براورده بود و تمام مملکت از تبعات این جنگ آسیب دیده بود و قیمت نفت در مقطعی به حدود هشت دلار رسیده بود با این شرایط وحشتناک هاشمی مملکت را با دستای توانای خود اداره کرد. در دولت فعلی هم کارهای زیادی صورت گرفته بیایید قدر دان زحمات همه کسانی باشیم که برای این نظام مقدس زحمت کشیدند.
Iran, Islamic Republic of
یک مقدار انصاف داشته باشید کلا تولید در کشور ما بعلت غیرعلمی بودن؛مدیریت غیر اصولی؛بی ثباتی تصمیمات دولتی و ... گران تر از استاندارد دنیاست.مثال واضح خودرو؛پوشاک و ....
از آقاي هاشمي که خودشان و دوستان اطرافشان يد طولايي در اقتصاد و توليد دارند تقاضا دارم گوشت ده دلاري توليد کنند تا ما بخريم ودعايشان کنيم! اين جوري حرفشان را بهتر باور ميکنيم
Iran, Islamic Republic of
اخوی ما که گوشت را به ریال می خریم؛ تو محله شما مگر واحد پول دلار است!!!!!1
United States
چرا بعضی دوستان به وجود مافیای قدرت و ثروت در ایران هنوز باور ندارند!؟
اگر کسی در دوران خدمتش به مردم خیر رسانده و وظیفه اش را خوب انجام داده اجرش با خدا و اگر کم کاری کرده مردم از حق خودشان نمیگذرند (نمیدونم چرا یاد چارلی چاپلین افتادم که لای چرخ دنده ها داشت له میشد!!!)
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای شما متاسفم . حتی کوچکترین اطلاعی از اصول علم اقتصاد ندارید و فقط مغرضانه می خواهید هاشمی را بکوبید . برادر من اصلا می دانی جنگ چیست ؟ میدانی چه اثراتی برای اقتصاد ما به همراه داشت ؟ یادتان هست برای گرفت یه ملافه ، یه پیراهن ورزشی ، یه قالب پنیر ، یه بسته ماکارانی باید دفترچه اقتصادی دست میگرفتی و می ایستادی توی صف .
یادتان هست پنیر از بلغارستان برایتان می آوردند؟
سیاست آقای هاشمی یادتان هست ؟ اصلا از علم اقتصاد سر در می آورید ؟ بخدا نه . حاضر قسم بخورم نه . برادر به اصطلاح ارزشی من سیاست آقای هاشمی در زمانی که اقتصاد ما هیچی برای عرضه نداشت ساختن زیر ساختها بود که تو الان بتوانی روی پای نداشته خودت بایستی. وقتی کل درآمد نفتی ایران 7 میلیارد دلار نبود هاشمی با اعتبار و استقراض زیرساختهایی را ساخت که دولت تو الان روی آن مانور بدهدو قیافه بگیرد . زمانی هاشمی یارانه ها را از مصرف قطع کرد و به تولید داد که مملکت تمام درآمدش را به مصرف اختصاص داده بود. سیاست هاشمی حمایت از تولید بود. برعکس سیاست دولت به اصطلاح ارزشی شما که همه درآمد دولت و بیت المال را صرف مصرف و تبلیغات انتخاباتی میکرد هاشمی به تولید توجه کرد . تولید پنیرو و ماکارانی و ....سد سازی و فولاد سازی و سیمان را در کشور غنی کرد ... تا امروز نگاهتان به دست بیگانه نباشد . آنهم با درامد 7 میلیارد دلاری نفت در آن سالها . دولت شما چه کرد با درآمد 150 میلیارد دلاری . کجای تولید را غنی کرد . تولید در زمان دولت شما چه وضعی دارد . برایتان واقعا متاسفم .....حتی نمیدانید اثرات اجرای برانامه توسعه زیرساختها چیست ؟ توجه به زیربنا ها چه اثراتی دارد .
United States
حرف هاشمی یه حرف علمیه و تنها به این دولت محدود نمیشه و به همه دولتها بر میگرده ایشان میگن تولید در کشور گران تمام میشه که باید سعی کنیم قیمت تمام شده رو پایین بیاریم.
آقا یا خانم مدعی علم اقتصاد و مدافع آقای هاشمی... حق با شماست از این منظر که این نحو نقد هاشمی یعنی قاطی کردن اقتصاد با ارزش صرف اشتباهه. بله اقتصاد هاشمی رو باید با اقتصاد ارزشی نقد کرد. ما بعد از جنگ وضعیتمون افتضاح بود، درست. اما اون موقع فرهنگ تحمل سختی بین مردم به خوبی جا افتاده بود. اگه اون روز آقای هاشمی فرهنگ رفاه طلبی بین مردم رو جا نمی انداختند اگه به خاطر امور اقتصادی به شعور و کرامت مردم توهین نمی کردند، راهی که احمدی نژاد سال 84 شروع کرد رو می تونستیم سال 68 شروع کنیم و سریع تر طی کنیم و هزینه کمتری هم بدهیم و این همه معضل دین گریزی هم در جامعه به وجود نمی اومد! مشکل آقای هاشمی این بود انقلاب رو از مسیر انقلاب منحرف کرد و اگر نبود رهبری ای که داریم، ما امروز اول باید کل هزینه انحراف رو می پرداختیم و بعد تازه میرسیدیم اول خط و شروع می کردیم.
امروز ما مجبور شدیم برای تحول افتصادی فرهنگ تحمل گذران سختی رو دوباره بین مردم جا بندازیم و این یعنی هزینه دوباره!!! بله آقای هاشمی علم اقتصاد دارند اما علم اقتصاد غربی، علم وابسته سازی، علم جا انداختن فرهنگ رفاه و دنیا طلبی! مشکل آقای هاشمی اینه که فکر می کنند آخرت با دنیا (وابستگی به دنیا) جمع شدنی است، در حالی که در روایت های حضرت علی (ع) عکس این قضیه صادقه و شما که نمی خواهید بگید هاشمی از حضرت علی (ع) بیشتر می فهمه؟؟؟ به نظر شخص بنده کاری که بعد از جنگ بلافاصله باید می شد، تقدیر از ساده زیستی و بالا بردن آگاهی دینی و تولید ثروت همزمان برای دست یابی به قدرت بین المللی بود، کارهایی که سیاست های دولت آقای هاشمی درست عکس اونها رو انجام دادند و این شد که کشور ما 16 سال از آرمان های خودش عقب نگه داشته شد و خیلی طبیعی است که آدم به این نتیجه برسه به هر حال متاسفم برای کسی که فکر می کرد و فکر می کنه مشکل کسی که شهید تقدیم جامعه کرده، پیراهن بی کیفیت و بنجل و بی ریخت ورزشی بوده!!!
به كوري چشم دشمناش براي سلامتيش صلوات
محمد
Iran, Islamic Republic of
یادم می آید که هاشمی رئیس جمهور وقت در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت گوشت در ایران ارزان است و باید به کیلویی هزار تومان برسد . گوشت کیلویی ۱۰۰ هزارتومان بود .