جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماهیت یکسان رژیم صهیونیستی و سعودی

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 419123
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم ایران همواره همزبان و همدل با مردم ستمدیده جهان حرکت کرده اند چرا که جامعه ایرانی ظلم به یک جامعه را بر نمی تابد و بر خود می داند به هر طریق که می تواند نسبت به حمایت از ستم دیدگان اقدام کند.
به گزارش جهان، مهدی کوچک زاده در گفت و گو با فرهنگ نیوز، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در تشبیه حمله رژیم سعودی به یمن با حمله سابق رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، گفت: مهم ترین وجهی که موجب این تشبیه شده است، هماهنگی و هم ماهیتی آل سعود و صهیونیست هاست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه با بیان اینکه ترجیح می دهیم به جای واژه آل سعود از آل صهیون استفاده کنیم، گفت: دلایل دیگر تشبیهی که مقام معظم رهبری صورت داده است به علت وضعیت ظاهری دو طرف و به لحاظ امکانات نظامی پیشرفته ای است که این رژیم ها در مقابل مردم مظلوم، بی پناه و بی سلاح به کار می بندند.

وی در ادامه در خصوص جدا دانستن عربستانی ها از سعودی ها، گفت: آل سعود با حاکمیت در این کشور نام آن را از حجاز به عربستان سعودی تغییر داد که ما آن را ترجیحا آل صهیون می نامیم چرا که سرکردگان آنها به دنبال یک هدف مشترک هستند و آن هم هدف صهیونیست ها در سیستم جهانی است.

کوچک زاده در ادامه به دلیل حمله وحشیانه عربستان سعودی به یمن اشاره و عنوان کرد: آنها ادعایی را مبنی بر مشکلات قومی قبیله ای و مذهبی بیان می کنند و بر همین اساس حملات خود را صورت داده اند در حالی که شیعه و سنی سال هاست در کنار یکدیگر در سرزمین یمن زندگی کرده، ازدواج می کنند و راضی بوده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم ادامه داد: عربستان قصد دارد به هر شکلی که می تواند یکپارچگی منطقه را تحت تأثیر قرار دهد که همه این موارد در نهایت به نفع رژیم صهیونیستی و اهداف استکباری آمریکا خواهد بود.

نماینده مردم تهران در پایان با حمایت از کمپین حمایت از مردم یمن، خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره همزبان و همدل با مردم ستمدیده جهان حرکت کرده اند چرا که جامعه ایرانی ظلم به یک جامعه را بر نمی تابد و بر خود می داند به هر طریق که می تواند نسبت به حمایت از ستم دیدگان اقدام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *