چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۵
بایکوت یک مصاحبه توسط رسانه های اصلاح طلب

تلاش انصاری برای تکذیب مشارکتی بودن حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی"/ عدم مرزبندی با فتنه

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 410627
غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با روزنامه جدیدالتاسیس "همدلی" که تنها شش شماره از آن منتشر شده به تشکیل حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی" اشاره کرده و گفته که این حزب جایگزین هیچ حزب دیگری نیست.
تلاش انصاری برای تکذیب مشارکتی بودن حزب "اتحاد ملت ایران اسلامی"/ عدم مرزبندی با فتنه
به گزارش جهان، این اظهارات انصاری معطوف به برخی تبلیغات رسانه های اصلاح طلب است که پیش از این اعلام کرده بودند "اتحاد ملت ایران اسلامی" همان حزب مشارکت است.

گرچه انصاری تا کنون از احزاب منحله مشارکت و مجاهدین اعلام برائت نکرده و موضع صریحی در خصوص فتنه ۸۸ نداشته است اما به نظر می رسد متنی که در قالب مصاحبه با وی در روزنامه همدلی چاپ شده به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده که با بایکوت آنان روبه رو شده است. متن زیر، گفت‌وگو انصاری با روزنامه تازه تأسیس همدلی است:

آقای انصاری در چند ماه اخیر درخواست مجوز حزبی با عنوان اتحاد ملت از سوی شما و برخی از فعالان سیاسی در سطح رسانه ها مطرح شده است، در حال حاضر صدور مجوز این حزب در چه مرحله ای است؟

همانطور که پیشتر هم اعلام شده است درخواست مجوز حزب اتحاد ملت ایران اسلامی از سوی هیئت موسس در وزارت کشور ثبت گردیده و فرآیند بررسی این درخواست بر اساس روال قانونی آغاز گردیده طبیعتا کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز پس از تکمیل پرونده و اخذ استعلامات و اتمام تشریفات قانونی موضوع موافقت با این درخواست را در دستور کار خود قرار خواهد داد البته با توجه به مدت زمانی که از ثبت درخواست مجوز و تکمیل پرونده گذشته انتظار ما این است که در آینده نزدیک مجوز فعالیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی صادر و فعالیت آن رسما آغاز گردد.

استراتژی سیاسی و برنامه های حزب اتحاد ملت چه خواهد بود؟

حزب براساس شرایط جدید کشور و استقبال بیشتری که از تحزب و تاسیس احزاب جدید اصول گرا و اصلاح طلب در جامعه صورت میگیرد تشکیل شده است. سیاست حزب بیشتر در گسترش فعالیت های اجتماعی و تقویت جامعه مدنی استوار خواهد بود و بنابر همکاری و تعامل هر چه بیشتر با احزاب اصلاح طلب و تقویت فضای همدلی، اعتدال، وحدت ملی و کمک به حل و فصل مسائل بنیادین توسعه همه جانبه کشور خواهد بود البته سرفصل ها وجزئیات رویکرد ها و برنامه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی حزب پس از اخذ مجوز رسمی از وزارت کشور اعلام خواهد شد اما قدر مسلم آنکه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی آن که میراث مجاهدت ها و جانبازی های شهدا گرانقدر و امام راحل (ره) است و با در نظر گرفتن منافع ملی و آرمان های انقلاب اسلامی با رویکردی اصلاح طلبانه و تعامل با همه قوای حکومتی در فضای سیاسی کشور فعالیت خواهد داشت.

برخی اخبار حاکی از برنامه جایگزینی این حزب به جای برخی از احزاب سابق است واکنش شما به این نوع اخبار چیست؟

طرح این موضوع از سوی برخی رسانه ها و جریان های خبری صورت گرفته و به هیچ وجه صحت ندارد این حزب رویکردی جدید در شرایط امروز کشور دارد. هر تشکیلات و حزب سیاسی دارای مرامنامه و برنامه خاص خود می باشد و در شرایطی که افرادی با ایده ها و افکار خاص خود اقدام به راه اندازی تشکیلات جدید می نمایند تبعا مشی و مرام فکری خود را در آن تشکل پیگیری خواهند نمود لذا بنده به نمایندگی از هیات موسس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اعلام می کنم که بنا نبوده و نیست که این حزب جایگزین هیچ حزب و تشکیلات سیاسی دیگری باشد اعضای موسس حزب اتحاد ایران اسلامی از نیروهای باسابقه طولانی مبارزاتی پیش از انقلاب و فعالان سیاسی پس از پیروزی انقلاب هستند.

***
گفتنی است انتظار می رود با توجه به سابقه سیاه برخی احزاب اصلاح طلب، مسئولان مربوطه باید حساسیت بیشتری نسبت به صدور مجوز برای آنان به خرج داده و اجازه ندهند جریانات و یا افرادی که مرزبندی مشخصی با فتنه نداشته و ندارند فعالیت سیاسی مجددی را آغاز کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه مقدار زود ورود نکردند؟؟؟
یادش بخیر زمان استانداری ایشان در مازندران فقط یک نفر مسئل خرید .... برای ایشان بود
افشین
تا کی باید این ملت انقلابی و شهید داده شاهد توطئه فتنه گران باشند که ملت آنها را از در بیرون می کند و مجددا از پنجره وارد می شوند و دستگاه های مسئول هم جلوی اینها را نمی گیرند .
این دولت و این حساسیتا؟؟
اتحاد ایران اسلامی؟؟؟؟