جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

طرح جدید آمریکا برای فشار به ایران

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 387723
آنچه مسلم است آمریکایی ها دراستراتژی های خود در حوزه سیاست خارجه خود برای گرفتن امتیاز و فشار به جمهوری اسلامی استفاده از ابزار تروریسم را به صورت ویژه یکبار دیگر در برنامه کاری خود قرار داه اند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، از چند سال قبل تحت نظارت سرویس اطلاعاتی آمریکا میان سازمان منافقین و گروهک عبدالمالک ریگی ارتباط کاری قابل تاملی برقرار شد. این ارتباطات در ابتدا آموزشی بود و مربیان سازمان منافقین بخشی از آموزش های جاسوسی و خرابکاری امنیتی را به گروهک ریگی آموزش می دادند.

در آن‌زمان عمده این ارتباطات و جلسات مشترک در شهر کویته پاکستان میان سازمان منافقین و اعضای گروهک ریگی برگزار میشد. اما در اواسط سال ۸۸ این ارتباطات شکل رسمی تر و گسترده تری به خود گرفت و سازمان منافقین و گروهک ریگی در جریان فتنه ۸۸ به صورت آشکار در یک جبهه واحد تروریستی با یک نقشه راه مشترک قرار گرفتند. پس از اعدام عبدالمالک ریگی و تجزیه گروهک وی به چند گروه کوچکتر ارتباط سازمان منافقین با باقی مانده های گروهک ریگی نه تنها کم نشد بلکه در سازماندهی و طراحی چارت سازمانی یکی از گروه های منشعب شده از گروهک ریگی را نقش اساسی داشته اند.

با این وجود تحرک دوباره برخی گروه های تروریستی در جنوب شرق کشور که همزمان با هفته نیروی انتظامی آغاز شد و موج این ناامنی ها حتی دو روز قبل برای ایجاد رعب و وحشت بیشتر در جنوب شرق منجر به شهادت یک معلم در یکی از روستاهای بلوچستان نیز شد. ترور معلمین و کارمندان شیعه در بلوچستان بخشی از نقشه راهی بود که پس از گروگان گیری مرزبانان و عملکرد بد و طمع برانگیز دولت در نحوه آزادی مرزبانان به عملکرد گروه های تروریستی در جنوب شرق کشور افزوده شد.


علائم بسیاری وجود دارد که آمریکایی ها و به خصوص سرویس اطلاعاتی موساد تلاش کرده اند که در یک سال اخیر همزمان با دور جدید مذاکرات هسته ای تقویت گروه های تروریستی در شرق کشور را به صورت ویژه پیگیری کنند.

در همین حال یک ارزیابی کلان اطلاعاتی توسط یکی از سرویس های اطلاعاتی منطقه ای نشان می دهد که آمریکا همزمان با خروج نیروهای نظامی اش در افغانستان به دنبال تقویت گروه های تروریستی در شرق کشور هستند.

به اعتقاد تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا خروج آمریکا از افغانستان یک خلا امنیتی در افغانستان و پاکستان ایجاد می کند که ایران گزینه اول برای جبران این خلا امنیتی خواهد بود. به همین دلیل آمریکایی ها برای ادامه روند اقدامات تروریستی و جلوگیری از اقتدار امنیتی ایران در بخش های از شبه قاره هند و افغانستان به دنبال تقویت گروه های تروریستی برآمده اند.

با این وجود همزمان با تقویت گروه های تروریستی در شرق کشور تلاش تازه ای برای تقویت گروهک منافقین در آمریکا نیز آغاز شده است.

سناتور جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با ارسال نامه‌ای به جان کری، وزیر خارجه آمریکا از وی خواست به وضعیت اعضای گروهک منافقین و ساکنان کمپ لیبرتی در عراق توجه بیشتری کند.

در نامه این سناتور آمریکایی آمده است: «ما برای محافظت از این گروه از مخالفان حکومت ایران کمیته ای تشکیل داده‌ایم و مشتاقانه منتظر همکاری شما با این کمیته در روند اقدامات آن هستیم.»

البته آمریکایی ها در سال های اخیر نه تنها گروه منافقین را از لیست گروه های تروریست وزارت خارجه خود خارج کرده اند بلکه کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده ای از این سازمان کرده اند و به صورت آشکار پناهگاه های خود را در اختیار این گروه تروریستی قرار داده اند.

حمایت های آشکار آمریکایی ها از منافقین در سال های اخیر رشد بالایی پیدا کرده است، بگونیکه از چندی قبل چهره های مطرحی همچون «هاف شلتون»، ژنرال ارتش آمریکا، «رودی جولیانی»، شهردار سابق نیویورک سیتی، «هاوارد دین»، «تام ریج»، «جن لوئیس»، «اد رندل»، سفیر سابق «جان بولتون»، «لوئیس فره»، ژنرال بازنشسته، «وستلی کلارک»، «لی همیلتون»، ژنرال «جیمز جان»، فرمانده سابق نیروهای دریایی آمریکا و «آلن درشوویتز» را می توان نام برد که از دولت آمریکا درخواست کرده اند که حمایت های سیاسی و مادی و استراتژیک اش را از این گروه افزایش دهند.

همچنین در سال های اخیر منابع غربی بارها از روابط پنهان آمریکا و رژیم صهیونیستی با سازمان منافقین مطالبی را منتشر کرده اند و در این گزراش ها تاکید شده که این حمایت ها نه تنها شامل کمک مالی و رسانه ای است بلکه تقویت تروریستی و تسلیحاتی این گروه جنایتکار نیز شامل این بسته های حمایتی می‌شده است. در این میان رژیم صهیونیستی به صورت مشخص همکاری اطلاعاتی و تروریستی در پرونده هسته ایران را از چند سال قبل به صورت گسترده با سازمان منافقین آغاز کرده است.

آنچه مسلم است آمریکایی ها دراستراتژی های خود در حوزه سیاست خارجه خود برای گرفتن امتیاز و فشار به جمهوری اسلامی استفاده از ابزار تروریسم را به صورت ویژه یکبار دیگر در برنامه کاری خود قرار داه اند. این بسته امنیتی جدید بی شک هدف گذاری های متعددی را دنبال می کند. این هدف گذاری از پرونده هسته ای ایران و تاثیر در توافقات هسته ای آغاز و پرونده های منطقه ای همچون سوریه و عراق را نیز در ادامه در بر گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *