چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اجرای ۲۸۰ برنامه‌ پیرامون اقتصاد مقاومتی

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 387327
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از طراحی ۲۸۰ برنامه تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسین مظفر پیش از ظهر امروز در نخستین کارگاه منطقه‌ای علمی و آموزشی اقتصاد مقاومتی در استان سمنان که با حضور مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی، دانشگاهیان و نخبگان منطقه چهار کشور شامل استان‌های سمنان، گلستان، مازندران و گیلان و نیز اعضای مجمع تشخیط مصلحت نظام در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان در حال برگزاری است، اظهار کرد: این برنامه‌ها باید از سوی ۱۶ دستگاه اجرایی اصلی که دولت آن را تعیین کرده است اجرایی شود.

وی با اشاره بر لزوم ایجاد عزم ملی و همتی جهادی برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ۲۰ ساله ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری افزود: برای اجرایی شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید مسایل و برنامه های کشور اولویت‌بندی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اولویت‌های زمانی برنامه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: برنامه‌های طراحی شده برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است باید در قالب برنامه‌های پنج ساله، بودجه سالانه و برنامه‌های کوتاه مدت اجرا شود.

مظفر با اشاره به ظرفیت‌‌های موجود در استان‌های مختلف کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید ظرفیت هر استان برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی شناسایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی نیز باید برای بالفعل درآوردن این ظرفیت‌ها در قالب تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نخبگان و فعالان دولتی و بخش خصوصی کشور برای توسعه هرچه بیشتر تصریح کرد: در همین راستا تاکنون ۲۵ همایش در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان‌های مختلف کشور برگزار شده است.

مظفر با اشاره به لزوم پالایش قوانین برای تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دولت و مجلس، هر دو در این زمینه وظایفی را برعهده دارند.

وی تصریح کرد: مجلس و دولت باید با شناخت قوانین دست و پاگیر, آن را برای تسریع در اجرایی شدن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برطرف کنند.

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع نظارت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیشترین فعالیت مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و کمترین آن در زمینه نظارت است.

مظفر تصریح کرد: هم اکنون کشور فاقد نظام نظارتی قوی است و هر دولتی که در کشور روی کار می‌آید یک سری اقداماتی انجام و با هر وضیعتی تحویل دولت بعدی می‌دهد.

وی با اشاره به تغییر سیاست‌های دشمنان در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: سیاست‌های خصمانه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز از تهاجم سیاسی به تهاجم اقتصادی تبدیل شده است.

مظفر با اشاره به دوراندیشی مقام معظم رهبری در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها خاطرنشان کرد: تدابیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سالانه و چشم اندار ۲۰ ساله برای مقابله با این اهداف شوم دشمنان بوده است.

سیاست‌های اصل ۴۴ در کشور خوب اجرا نشد

معاون نظارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا به امروز در مجموع هشت برنامه توسعه در کشور از قبل از انقلاب اسلامی تا کنون اجرا شده است گفت: این برنامه‌ها شامل سه برنامه در قبل از انقلاب و پنج برنامه نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که هیچ یک از این برنامه‌ها به اهداف مورد نظر خود دست پیدا نکرده است.

وی با اشاره به عدم تحقق اهداف مورد نظر در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: این سیاست‌ها می توانست زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد باشد؛ اما متاسفانه به خوبی اجرا نشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *