چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

ردحمله هوایی پنتاگون علیه داعش در سوریه

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 376121
وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که واشنگتن هیچ عملیات نظامی در خاک سوریه علیه مواضع داعش انجام نداده است.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از پایگاه خبری النشره خبر داد، ژنرال «ویلیام سبیکس» در دفتر وزارت دفاع آمریکا، هرگونه عملیات هوایی واشنگتن علیه مواضع داعش در خاک سوریه را تکذیب کرد.

سبیکس در یک کنفرانس خبری گفت: نیروهای نظامی آمریکایی هیچ حمله هوایی را علیه مواضع داعش در سوریه انجام نداده‌اند و هیچ گونه همکاری با نیروهای دولت سوریه در این زمینه وجود ندارد.

در همین رابطه روز گذشته یک منبع نظامی سوری به تلویزیون این کشور گفت که اخبار برخی رسانه‌ها در مورد عملیات جنگنده‌های آمریکایی در استان الرقه سوریه صحت ندارد.

چندی پیش رسانه‌های منطقه از عملیات جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع گروه بعثی تکفیری داعش در استان الرقه خبر دادند.

استان الرقه واقع در شمال شرق سوریه مقر اصلی گروه بعثی تکفیری داعش است که جنایات زیادی را علیه مردم این کشور انجام داده است و تاکنون با سکوت آمریکا و جامعه بین المللی رو برو بوده است.

بساری از کارشناسان معتقد هستند که آمریکا بعد از اینکه منافع خود را در عراق در خطر دید اقدام به دخالت نظامی در این کشور کرد و در حال حاضر با بهانه قرار دادن حمله داعش به قومیت های عراق و با انگیزه حفظ منافع خود وارد این کشور شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *