دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

استقبال دمشق از قطعنامه شورای امنیت

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 316127
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به تصویب قطعنامه‌ نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت: این قطعنامه همه نگرانی‌های سوریه را رفع می‌کند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم» نوشت: «بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل در واکنش به تصویب قطعنامه نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه تأکید کرد که این قطعنامه همه نگرانی های سوریه را رفع می‌کند.

وی افزود: همه کشورهایی از جمله ترکیه،عربستان، فرانسه، قطر و ایالات متحده که از معارضان مسلح سوری حمایت می کنند باید به تصمیم شورای امنیت پایبند باشند.

جعفری تأکید کرد که دولت سوریه به صورت کامل به این تصمیم و حضور در کنفرانس ژنو۲ متعهد است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه‌ای قطعنامه ۲۱۱۸ پیشنهادی آمریکا و روسیه برای امحای تسلیحات شیمیایی سوریه را تصویب کرد.

این قطعنامه با رأی همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل و در واقع با رأی مثبت ۱۵ عضو شورای امنیت جمعه شب به وقت نیویورک به تصویب رسید.

بر اساس این قطعنامه، در صورت عدم همکاری سوریه با بازرسان بین‌المللی، برای به کارگیری نیروی نظامی علیه سوریه به تصویب یک قطعنامه دیگر نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *