پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

وقتي ولي‌فقيه مي‌گويد سلاح هسته‌اي حرام است يعني حرام است

پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 216128
«نخست وزير تركيه به وزيرخارجه آمريكا گفت فتواي رهبر ايران درباره حرام بودن سلاح هسته اي را بايد باور كرد چرا كه از سوي ولي فقيه عنوان شده و چنين حكم هايي چون و چرا بردار نيست.»
به گزارش جهان به نقل از کیهان، اين خبر را روزنامه صباح چاپ تركيه منتشر كرد و نوشت: رجب طيب اردوغان در ديدار چند روز پيش خود با هيلاري كلينتون، بر لزوم باور بيانات آيت الله خامنه اي درباره حرام بودن سلاح هسته اي تاكيد كرده است.

اين روزنامه در گزارشي با عنوان «درس اردوغان به كلينتون در زمينه تفاوت فتوا بين شيعه و سني» نوشت: اردوغان در ديدار خود با كلينتون در تشريح فرق بين فتاوي بين مراجع شيعه و سني گفت فتاوي در بين شيعيان و سني ها متفاوت از يكديگر است. اعتبار و بها دادن به فتاوي در بين سني ها متفاوت از شيعيان است. فتاوي شيعيان كه از سوي ولايت فقيه اعلام مي شود نمي تواند مورد بحث قرار بگيرد و همانند حكم قرآن غيرقابل بحث است.

اردوغان به كلينتون گفته است: در ديدار با آيت الله خامنه اي، ايشان حرام بودن سلاحهاي هسته اي را گوشزد كردند و فرمودند كه ايران قصد ساخت سلاح هسته اي ندارد. ما بايد اين سخنان را باور نماييم.

به نوشته صباح، نخست وزير تركيه بر اين نكته كه كشورش مخالف سلاح هسته اي در دست همگان است تاكيد كرده است.

«صباح» همچنين نوشت كلينتون به اردوغان گفته كه اميدي به نتيجه گرفتن از مذاكرات هسته اي آتي ندارد ولي براي اينكه گفته نشود آمريكا از ميز مذاكرات فرار كرد در اين مذاكرات شركت خواهد كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *