سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۹

تسخير خيابان های تهران در فضای مجازی

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۳۹
کد مطلب: 111188

ده ها رسانه ضد انقلابي طي يك ماه اخير (پس از تعطيلات نوروز) چنين القا مي كردند كه تشنجات خياباني چند ماهه پس از انتخابات، مجدداً در روز 11 ارديبهشت باز توليد خواهد شد. رسانه هاي به هم زنجير شده اي نظير صداي آمريكا، راديو فردا، بي بي سي، گويانيوز، راديو فرانسه، دويچه وله، بالاترين، فيس بوك، تويتر، راديو زمانه، كلمه، نوروز، روزنت، اخبار روز، ايران امروز و... در روزهاي اخير با استناد به بيانيه ها و اظهارات موسوي، كروبي، سازمان مجاهدين و جبهه مشاركت و ضمن تشديد تبليغات خود، زمان و مكان تجمعات را نيز اعلام مي كردند اما همين رسانه ها ديروز با روشن شدن دروغ هاي تكراري به چند روش عمل كردند. برخي از آنها ترجيح دادند مطلقاً سكوت كنند و به روي خود نياورند كه دست كم 20 روز بود وعده اغتشاش مي دادند. دسته دوم استفاده از تصاوير آرشيوي! را با چاشني دروغ پردازي برگزيدند و براي خود افسانه هايي ساختند تا اصطلاحاً از رو نرفته باشند و براي برخي مخاطبان خاص ضد انقلاب و ايزوله شده پشت صفحات مجازي - به ويژه در خارج كشور- روحيه بدهند كه فتنه نمرده است.
به گزارش کیهان در اين ميان راديو فردا و دويچه وله و برخي رسانه هاي مشابه به استناد سايت موسوي (وابسته به موسوي) و جرس (وابسته به باند مهاجراني) مدعي شدند فضاي تهران امنيتي(!) بوده است. در اين ميان سايت گويانيوز روز شنبه، روز پركاري را از حيث تحريك و فريب پشت سر گذاشت به نحوي كه بعد از ظهر همان روز خبرهاي جعلي منتشر مي كرد، از جمله «مردم از چند جهت به سوي وزارت كار در حال حركتند. هزاران نفر تظاهرات را آغاز كردند. هر لحظه بر تعداد جمعيت افزوده مي شود(!) نيروهاي سركوبگر كار ويژه، سپاه، بسيجي ها و انتظامي، منطقه را به صورت پادگان درآورده اند(!)
اين تحميق ها در حالي بود كه ديروز يكشنبه پس از روشن شدن واقعيت، يكي از كاربران سايت بالاترين با انتقاد از بي عرضگي مطلق ضدانقلاب نوشت: ديروز مقابل وزارت كار حتي عابرين هم كم بودند. در مناسبت هاي بعدي هم مي خواهيم همين طور ضعيف عمل كنيم؟ آخه دوستان من، همرزمان محترم! ديگر جنبش يك ساله ما كودك نيست! براي من خيلي جالب است وقتي مي بينم فعال ترين دانشجويان هم كلاسي من در دانشگاه آزاد به قرار جنبش براي تظاهرات روز كارگر بي اعتناست. چه برسه به يك شهروند عادي! باور كنيد همين طور پيش بره، 22 خرداد را هم از دست مي دهيم و چيزي جز يأس براي ما نخواهد داشت.
سايت جرس هم پس از اينكه آب ها از آسياب افتاد و براي چندمين بار سنگ روي يخ شد، نوشت: «تاكتيك راهپيمايي قطعاً اشتباه است. از اينكه خلاف موج شما حركت مي كنم از همه دوستان سبز عذرخواهي مي كنم. من تاكنون در هيچ تجمعي از تجمع سبزها نبوده كه شركت نكرده باشم اما راهپيمايي در شرايط فعلي بعنوان محور اصلي حركت جنبش سبز قطعاً اشتباه است چرا كه هر روشي كه جنبش سبز اتخاذ مي كند بايد 1- حتماً ميليوني باشد. 2- كمترين خسارت و بيشترين بازدهي را داشته باشد 3- رو به گسترش باشد- يعني تا حد امكان و روز بروز به پتانسيل نهائي جنبش سبز يعني همه كساني كه در بيست و دو خرداد به احمدي نژاد رأي ندادند (شامل تحريمي ها و طرفداران محسن رضائي و حتي سهام عدالتي ها) نزديك شود- نه اينكه آنچه داشت را از دست بدهد 4- پيوسته باشد 5- نتيجه آن ملموس و روشن باشد و موفقيت روش كاملاً آشكار باشد. حال يك بررسي منصفانه نشان مي دهد كه تاكتيك راهپيمايي در بهترين روزهاي خود فقط شرطهاي شماره يك و پنج را برآورده كرده است و بعد از بيست و دو بهمن آنها نيز از دست رفته است.»
به نظر مي رسد با توجه به گزارش سايت بالاترين خوب است مسئولان شهري از شبكه فتنه گران براي كاستن از حجم ترافيك استفاده كنند!


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه حرفها رو هواست.من با اینکه به موسوی رای دادم اما دیگه هیچ کدام از راهپیمایی های آنها نمی روم .مگه مردم علاف تصمیمات پوچ شما هستند؟
Iran, Islamic Republic of
اینها هر روز دارند یه برنامه جدید می ریزند .آخر کار دستمون می دهند تا دیر نشده دستگیرشون کنید.
Iran, Islamic Republic of
حالا هی بگید ما برنده انتخابات بودیم. همین تعداد کم طرفدارانتون هم که پشتتون را خالی کردند.
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم چرا یه ضد انقلاب تو مملکت داره آزادانه هر کاری دلش می خواهد می کند؟
Iran, Islamic Republic of
بابا بی خیال جنبش سبز .فاتحه اش را خواندیم خرماش رو هم خوردیم.
Iran, Islamic Republic of
من محل کارم روبه رو وزارت کاره روز 11 هم اردیبهشت پرندم پرنمیزد
Iran, Islamic Republic of
تیکه و کنایه ی هنرمندانه ای به این فتنه گران انداخته اید ... تشکر . عالی بود...
Iran, Islamic Republic of
به هر حال اون ها هم پول می گیرن که این حرفارو بزنن دیگه.شنونده باید عاقل باشه
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
بگذارید اینا به خیال خودشون خوش باشن. بیچاره ها ناچارن اینجوری دل خودشون رو خوش کنن دیگه.
خبر ندارن که موج فتنه برای همیشه مرد. هر انسان مسلمان و آزاد اندیشی که هدف دشمنان این مملکت و علی الخصوص رسانه های اونا را بدونه، علی الرغم مشکلاتی که در کشور داریم و قطعا بسیاری از ما با اونا دست به گریبانیم( نظیر گرانی و ...) ولی شرف و عزت و دین خودش را نمی فروشه.