جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

درگیری 4 استان با خشکسالی

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۹
کد مطلب: 371685
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع خشکسالی جدید در چهار استان کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مهندس نجار صبح امروز در حاشیه کارگروه تخصصی مدیریت بحران در کشور، با بیان اینکه در این جلسه کارگروه‌های مختلف گزارش مفصلی از عملکرد یک ساله خود اعلام کردند، گفت: یکی از مشکلات اعضای کارگروه بودجه و اعتبارات بوده است که با حضور نماینده معاونت راهبردی ریاست جمهوری، در این جلسه امیدواریم این مشکل حل و فصل شود.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت خشکسالی کشور با بیان اینکه براساس قانون پنجم توسعه ماموریت و مسوولیت خشکسالی برعهده سازمان مدیریت بحران گذاشته شده است، گفت: معتقدیم که برای حل این مساله باید دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شوند.

نجار با بیان اینکه با توجه به تغییر اقلیم جهان، کشور ما نیز با خشکسالی روبه‌رو است، گفت: خشکسالی تنها مربوط به میزان بارندگی نیست بلکه زمان پراکندگی و نوع بارش نیز بسیار مهم است.

به گفته رییس سازمان مدیریت بحران کشور، در حال حاضر چهار استان سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی درگیر خشکسالی هستند.

وی همچنین در مورد برخی آمارهای ارائه شده در مورد میزان خسارات بخش کشاورزی به ایسنا گفت: صحت و سقم این آمارها مشخص نیست و عمدتا مقرون به صحت نیستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در مورد سرانجام بیمه کشاورزان نیز گفت: بیمه بخش کشاورزی بسیار مورد توجه ما است. به گونه‌ای که تاکید داریم بیش از ۵۰ درصد محصولات کشاورزی، بیمه شوند که البته هنوز به این عدد نرسیده‌ایم.

نجار با بیان اینکه امروزه بیمه یک ضرورت غیرقابل اجتناب برای کشاورزان است، اظهار کرد: با این حال معتقدیم محصولات کشاورزی نیز باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی همچنین از ارائه طرح آموزش دستگاه‌های مرتبط در امر امداد و نجات توسط جمعیت هلال‌احمر خبر داد و گفت: هلال‌احمر در بخش آموزش عمومی ورود کرده است اما در این جلسه آموزش تخصصی نیز مدنظر قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین در مورد انتقاد کارگروه‌های مختلف از عدم تخصیص اعتبارات گفت: اعتبارات سازمان مدیریت بحران، اعتبارات خوبی است به گونه‌ای که سه درصد از اعتبارات کل کشور و دو درصد از اعتبارات ماده ۱۲ در بحث پیشگیری و مقابله سازمان مدیریت بحران تعلق می‌گیرد که امیدواریم با همراهی معاونت راهبردی این مساله حل و فصل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *