جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۹
۳۴

ابتکار: مردم باید با ریزگردها کنار بیایند!

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 421085
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم قول دهد مشکل گرد و غبار در چند سال آینده حل می‌شود، گفت: مردم باید با مشکل ریزگردها کنار بیایند.
ابتکار: مردم باید با ریزگردها کنار بیایند!
به گزارش جهان به نقل از فارس، معصومه ابتکار در هجدهمین همایش روز جهانی آسم با بیان اینکه آلودگی‌های محیط زیست نقش بسیار مهمی در بروز بیماری‌ها دارد، گفت: سازمان بهداشت جهانی ۳۵ تا ۴۰ درصد بیماری‌ها را ناشی از مشکلات محیطی می‌داند.

وی افزود: انحراف مسیرها و تضعیف و سرکوب کردن ایمنی یکی از دلایل اثرگذار بر سلامت انسان است همچنین ترکیب‌های شیمایی که اشعه خورشید با ترکیب‌های ازت در هوا ایجاد می‌کند نیز در بروز آسم بسیار موثر است.

معاون رئیس جمهور در تشریح وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها در سال ۹۱ تا ۹۳ گفت: یکی از مواردی که باعث آلودگی هوا در سال‌های ۹۳-۹۱ شده بود بنزن موجود در بنزن‌های پتروشیمی بود که در دولت گذشته ارائه می‌شد و در دولت جدید با همکاری خوب وزارت نفت و تلاش سازمان محیط زیست، تولید این بنزین‌ها متوقف و از رده خارج شد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در شهرهای تهران، اراک و کرج به طور کامل بنزین یورو ۴ پخش می‌شود و در اصفهان هم در حال تکمیل است، گفت: باید واقع‌بینانه بگویم که تحریم‌ها مانع رسیدن ایران به بسیاری از تکنولوژی‌ها برای کنترل گازهای گلخانه‌ای است.

وی افزود: خودروهایی که از شهریور سال گذشته تولید می‌شوند با استانداردهای یورو ۴ است اما امروزه متاسفانه برخی از معاینه فنی‌های خودروها با پرداخت پول یا بدون توجه به استانداردهای موجود انجام می‌شود.

ابتکار با بیان اینکه باید مردم در زمینه کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند و از تردد با خودروهای شخصی در شهر بپرهیزند، گفت: در بحث پدیده گرد و غبار، تغییر آب و هوا در شمال آفریقا و غرب آسیا، همچنین کاهش بارندگی و افزایش دما، درست نبودن الگوی مصرف آب و جنگ و درگیری در منطقه و همچنین رهاسازی مناطق کشاورزی بسیار موثر است و همین امر باعث می‌شود که از سوی کشور عراق، مرزهای سوریه و بیابان‌های عربستان طوفان گرد و خاک به سوی ما بیاید.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خیلی از شهرهای مرزی ما و حتی شهر تهران با پدیده گرد و غبار درگیرند، گفت: باید با همکاری منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی از پدید آمدن گرد و غبار پیشگیری کنیم و این در صورتی است که فرسایش بادی خاک و الگوی غلط مصرف در کشور خودمان نیز باعث استمرار این پدیده شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ببخشید خانم ابتکار چیز دیگه ای میل ندارید شما؟؟؟؟؟؟
خودت حاضری نیم ساعت، نه زیاده! ۵ دقیقه تو هوای وحشتناک خوزستان نفس بکشی؟ حالا چه برسه به زندگی کردن!
دور از جون مردم عزیز کشورم جون مردم از سگ ها با ارزش تر شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه زیر خاکی ...
خب راست میگه طفلی دکمه که کنارش نیست بزنه درست شه ...باید کلن خوزستانی ها نابود بشن از دستمون راحت شن ... کنار بیایم ... سرطان و انواع ِ بیماریهای عجیب اینجا اینقد زیاد شده که هر کی تب کنه بره دکتر برگرده سرطانی شده ... سرکار خانم وزیر با همه چی آدم میتونه کنار بیاد الا با بی مسئولیتی شماها ...
Iran, Islamic Republic of
اولاً شما خودت میدونی که مسئله جون سگهای ولگرد نبوده بلکه آبروی ملت بزرگ ایران مطرح بود که با پخش فیلم سگ کشی در شبکه های اجتماعی و یوتیوب خدشه دار شده بود وگرنه هیچ ملتی بخاطر ریزگردها بی آبرو نمیشه ولی بابت سنگدلی و سگ کشی چرا.
ثانیاً فرض کنیم حرف ایشون واقعیت داشته باشه یعنی با توجه یه شرایط منطقه ای (بی آبی و جنگ و از بین رفتن پوشش گیاهی و ...) "در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود" خب عزیزم ناراحت شدی؟ دوست داشتی بهت وعده دروغ میداد مثلاً میگفت با یه برنامه سه ساله مشکلو حل میکنیم؟ اونجوری خوب بود؟
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
حاضر نشد بدون هواپیما به خوزستان برود حالا نسخه می پیچد البته سنش بالا و وزنش سنگین است ماشین اذیت می شود و واردات بنزین میلیاردها سود دارد چرا بنزین داخلی?!
نتیجه رای احساسی مردم ریاست سه باره ابتکار بر سازمان محیط زیست و وزیر نفت 20 ساله ای که امسال میشه 23 ساله و وزیر مسکن شدن آخوندی و اتفاقات دیگه ان شاالله 96 با نه به روحانی مانع چهارباره رییس سازمان حفاظت از محیط زیست شدن ابتکار میشیم همینطور باعث رفتن همیشگی زنگنه و وزیر مسکنی که مسکن مهر رو به حالت نیمه تعطیلی درآورد میشیم
عین سین
Iran, Islamic Republic of
با شما چی؟با این دولت چی؟ با اینا هم باید کنار بیاییم؟
بانوی سبزه پوش ریزگردها هیچ!مانده ایم با خود شما چطوری کنار بیاییم ...!!!
خسته نباشی!
خداییش این خانم پس تو پست چه کاره است؟ فقط برای قشنگی ریئس محیط زیست اند؟ واقعا چه رویی دارند بعضی ها. چیزی نمی گفتی که سنگین تر بود.
Netherlands
ابتکار: مردم باید با ریزگردها کنار بیایند!
آیا ایشان شرح وظایف کارش را خوانده؟ آیا این نظر ایشان در آن شرح جائی دارد؟
یونس
Latvia
عجب مدیریتی ! مثل اینه که وزیر بهداشت بگه مردم باید با بیماریها کنار بیایند ! وزیر اطلاعات بگه مردم باید با تهدیدات و مشکلات امنیتی کنار بیایند ! وزیر کار بگه مردم باید با بیکاری کنار بیایند ! نیروی انتظامب بگه مردم باید با ناامنی های اجتماعی و فرهنگی و معتادان و قاچاقچیان کنار بیایند ..... حالم از بعضی مسئولین کشورم به هم میخوره .
ابو درده !!؟؟
عجب دولت ، وعجب معاونين رئيس جمهور و مسئولين مدبر و
كارامدى !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Romania
خسته نباشید.چقر فکر کردی؟
حسین
دقیقا نقش شما این وسط چیه ؟
نقش مترسک رو دارن ایشون
نه دوست عزیز کار چاقکن دلال های واردات بنزین اند
حالا همه کارشناسان و مراجع علمی گوش فلک را پاره کنند که بنزین پتروشیمی آلودگی نداشته
ضد آقا خان هاى خاطره ساز !!؟؟
همشيره ! متأسفانه نزديك به دوساله كه مردم ،بخاطر ناشكرى ها محكوم شدن كه با ريزه مغزهاى خود شيفته ومتوهم اجباراً كنار بيان !!!!!!!!!

مثل بنده كه بايد با ناز واداى مسئول درج نظرات جهان باهمه
كم لطفياش كنار بيام !
شما خودت تو شمال تهران خوش باش بقیه مردم بمیرن به جهنم
خوزستانی ایرانی
نقش ما معلوم نیست این وسط....که حتا حق یه نفس کشیدن درست رو هم نداریم.معلوم نیس تا چن سال آینده چه بلایی سرمون میاد و چ بیماری هایی که گریبان مردم زجر کشیده و متین خوزستان را نمیگیرد که همین الان هم گرفته.
محمد
از روز اول هم مشخص بود این خانم برای سیاسی کاری آمده نه برای رفع مشکلات مردم
ریز گردها
یعنی واقعا کسی تو دولت بی تدبیر و بی امید پیدا نمیشه بگه به این خانم تو مدیریت بلد نیستی برو کنار تا بلدن بیان
آقای روحانی ! نتیجه سیاسی کاری هاو چوب سیاسی کاری های خانم ابتکار رو در انتخابات ریاست جمهوری خواهید خورد!
مستبصر
شما بیا پیش ما، ما باهات کنار میاییم!!!!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
مستبصر عزیز ، با ادبیات بهتر می شود حرف زد ، خانم معاون جزء طبقه مرفه هستند اگر خوزستان بروند ناراحت می شوند اگر جاهای خوش آب و هوا مشکلی باشه آنی ، همانجا تشریف دارند تا تفریح هم کرده باشند مخصوصا شمال تهران که جای از ما بهتران است
iman
خانم ریس حفاظت محیط زیست خودت میدانی چی می گی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نیلوفر
خانم ابتکار
این مردم نیستند که باید با گردو غبار کنار بیان، این شمایید که باید زودتر مغزتون رو به کار مینداختید و فکری می کردین قبل از اینکه کار به اینجا برسه
همه چی رو به گردن این و اون انداختید بنزین که مال دولت قبل بوده ، بقیه گرد و غبارها هم که از کشورهای دیگه میاد
فراموش کردید که شما خودتون سالهاست که تو نظام فعالیت دارید. تازه از مریخ به زمین نیومدید که
خودتون تو این 36 سال چیکار می کردید؟؟؟/
چرا زودتر فکری به حال کاشت درخت تو نقاط حساس نکردید؟؟؟
شما که انقدر برای سلامتی خودتون ارزش قائلید که وقتی گرد و غبار به شهری می رسه به اونجا سفر نمی کنید مبادا رویه هاتون آزرده بشه
این مردم هم مثل شما آدمن
خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
از اینکه به این سرعت مشکلات مردم را رفع می کنید جای تقدیر و تشکر دارد .
خانم ابتکار اول فکر کنید بعد حرف بزنید!!!!!!!!
مبتکر
اخه مسولیتی که نمیتونی انجام بدی حرامه فقط حقوقشو بخوری بروکناریکی بیاد کارکنه مردم خفه شدن بارون هم که نمیاد شما سفرکنی اونجا
Iran, Islamic Republic of
بودجه اش خرج انتخابات اینده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عبدالکریم خادم پور
فردا روزنامه های اصلاح طلب تیتر میزنن "سخنان ابتکار را تحریف کردن "
مثل قضیه سخنان روحانی که گفت نیروی انتظامی نباید اسلام رو اجرا کنه ، وقتی همه به روحانی ایراد گرفتن ، همین روزنامه های اصلاح طلب گفتن سخنان روحانی رو تحریف کردن ، منظور روحانی این نبود.
انشالله دوره بعدی به کسی رای بدیم که بلد باشه مملکت داری کنه
فاطمه
تحمل ریزگردها سخت تر از تحمل شما نیست. ولی این معنیش این نیست که ریزگردها رو تحمل کنیم شما رو هم تحمل کنیم. بفرمایید پایین از منبری که بالاش کاری نمیکنید جز خوردن نفت خوزستانیها.تحمل ریزگردها با خودمون، به توصیه شما احتیاج نداره
سازمان محیط زیست کارایی ندارد بایستی در وزارت جهاد کشاورزی ادغام شود .
اگه این ریزگردهای لعنتی یک هفته بر هوای تهران حاکم بود فکر عاجلی برای مردم جنوب وغرب میکردند.