پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۳

بازتاب "موافقت رهبر انقلاب با تمدید مذاکرات"

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 393582
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز پنج‌شنبه در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تأکید کردند که با تمدید مذاکرات هسته‌ای مخالف نیستند. بیانات ایشان در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز پنج‌شنبه در دیدار با اعضای مجمع عالی بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تأکید کردند که با تمدید مذاکرات هسته‌ای مخالف نیستند. بیانات ایشان در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشته است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز پس از پایان بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع عالی‌ بسیج و نمایندگان اقشار مختلف بسیج در گزارشی نوشت: رهبر ایران روز پنج‌شنبه به وضوح مشخص کرد که از تمدید مذاکرات هسته‌ای حمایت می‌کند.
 
وی همچنین با حمایت از تیم مذاکره‌کننده در برابر انتقادات تندروهای داخلی به‌دلیل تمدید هفت ماهه این مذاکرات گفت که حتی اگر مذاکرات در روز دوشنبه که به تمدید آن منجر شد، به شکست هم می‌انجامید باز هم آسمان به زمین نمی‌آمد و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا بزرگترین بازنده خواهد بود.
 
ایران و گروه 1+5 هفته گذشته مذاکرات هسته‌ای خود را بار دیگر تمدید کردند. از این رو این رایزنی‌ها تا 30 ژوئن سال 2015 (10 تیر 1394) ادامه خواهد داشت.
 
رویترز ادامه داد: آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه اظهار کرد من به همان دلیلی که با مذاکرات مخالف نبودم، به همان دلیل هم با تمدید آن مخالف نیستم و مذاکره‌کنندگان ایران با جدیت و تلاش و به‌طور صادقانه در برابر حرف زور ایستاده‌اند و برخلاف طرف مقابل هر روز حرفشان را عوض نمی‌کنند.
 
رهبر ایران تأکید کرد که هم مردم و هم مقامات توافقاتی که عادلانه و منطقی باشند را می‌پذیرند.
 
همچنین روزنامه نیویورک تایمز با انتشار بخش‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز پنج‌شنبه نوشت: رهبر ایران نشان داد که از ادامه مذاکرات حمایت می‌کند.
 
نظر رهبر ایران حساس و تعیین‌کننده است، چون وی کسی است که آخرین حرف را در خصوص هرگونه توافق میان ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه‌ هسته‌ای این کشور می‌زند. فعالیت‌هایی که تهران تأکید می‌کند ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد اما غرب این کشور را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند.
 
همچنین سخنان آیت‌الله خامنه‌ای به این معنی است که تندروهایی که با مذاکرات مخالف هستند و به انتقادات خود در هفته‌های اخیر شدت بخشیده‌اند، باید موضع خود را تعدیل کنند و اطمینان دهند که سیاستمداران تمدید مذاکرات را زیر سؤال نخواهند برد.
 
اگرچه رهبر ایران در سخنرانی روز پنج‌شنبه‌اش که متن کامل آن در پایگاه اینترنتی وی منتشر شده است به آمریکا حمله کرد و سیاست‌های آن را نامشخص و متزلزل خواند.
 
وی در این‌باره گفت: آمریکا هر روز حرف‌های جدید می‌زند. همچنین در ملأعام یک چیز می‌گوید و در پنهان یک چیز دیگر.
 
آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورش به شدت حمایت کرد و آن‌ها را فرزندان انقلاب خواند که با جدیت در حال تلاش و کار هستند.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی با اشاره به بیانات رهبر ایران در روز پنج‌شنبه نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای مخالف تمدید مذاکرات نیست و یک توافق عادلانه را خواهد پذیرفت.
 
رهبر ایران در ادامه گفت: واشنگتن مرتب موضع خود را در قبال ایران به دلیل مشکلات داخلی‌اش تغییر می‌دهد. آن‌ها امروز یک چیز می‌گویند و روز دیگر آن را تغییر می‌دهند.
 
این خبرگزاری همچنین با تأکید بر این نکته که رهبر ایران آخرین حرف را درباره مسائل کشورش می‌زند نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای به وضوح نشان داد که از تمدید مذاکرات حمایت می‌کند و همان‌گونه که با اصل مذاکرات مخالفت نکرده است با ادامه مذاکرات نیز مخالفت نمی‌کند.
 
ایران و قدرت‌های جهانی روز دوشنبه 24 نوامبر رایزنی‌های خود را تا آخر ژوئن سال 2015 تمدید کردند.
 
علاوه بر این شبکه صدای آمریکا ضمن پوشش بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع بسیجیان گزارش داد: رهبر ایران در سخنانش تأکید کرد که قاطعانه از تمدید مذاکرات حمایت می‌کند چون اساساً با مذاکرات مخالف نبوده است.
 
صدای آمریکا همچنین به بیانات ایشان در روز چهارشنبه اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران می‌گوید که غرب در تلاش‌هایش برای به زانو درآوردن ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای شکست خورده است.
 
روزنامه لس‌آنجس تایمز دیگر رسانه آمریکایی بود که در تحلیل بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در روز پنج‌شنبه به‌طور سنجیده از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و تمدید مذاکرات هسته‌ای با شش قدرت جهانی حمایت کرد.
 
وی در سخنانش تأکید کرد که یک توافق عادلانه و منطقی را می‌پذیرد اما مردم و مقامات کشورش، هیچ‌یک توافقی غیر از این را نخواهند پذیرفت. چون ایران در صورت شکست مذاکرات آسیب نخواهد دید.
 
رهبر ایران همچنین آمریکا را یک شریک مذاکره‌کننده غیر قابل اعتماد خواند که هر روز یک حرف جدید می‌زند.
 
خبرگزاری شینهوا، خبرگزاری فرانسه، شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز، پایگاه خبری تحلیلی هیل و رسانه‌های متعدد دیگر روز گذشته بازتاب گسترده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان ارائه دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رهبری با ادامه مذاکرات موافقت نکردند.. بلکه مخالفت نکردند و این دو با هم متفاوت است
محمد
United States
البته ایشون گفتند مخالف نیستند! نه اینکه موافقن!‌ در کلام یه خرده و در عمل خیلی متفاوتن این دو حرف!
حسنین
United States
دوست خوبم، لطفا توجیه بلکه تحریف نکنید. میون مخالفت و موافقت مگه چیز سومی هست.
آدم یا موافقه یا مخالف.
محمد
United States
آدم یه زمانی در برابر یه حرف مخالفت می‌کنه، یه وقتی نظری نداره، یه زمانی هم پشت یه حرف وایمیسه و موافقت می‌کنه! جدا از اینکه بیشتر از دو حالته، بهتره شما هم سیاه و سفید فکر نکنید! اگر قرار بر موافقت بود، جمله مثبت به کار می‌بردن و حمایت می‌کردن! نه اینکه بگن مخالف نیستند!
یه وقتایی آدم ترجیح میده حرف نزنه و نظری نده تا ببینه در آینده چی میشه!
موسوی
به این صراحت هم رهبر حرف بزنه شما باز تفسیر به رای میکنید
سعید
ایشان فرمودند که مخالف نیستند به همان دلیلی که با اصل مذاکرات مخالف نبودند و خود ایشان در سال گذشته علت مخالفتشان را گفتند که در کشور همه بفهمند که آمریکا غیرقابل اعتماد هست و مذاکرات نتیجه ای ندارد.
حسن
در ضمن ایشون دلیل عدم مخالفتشون رو همون دلیل (آگاه شدن مردم نسبت به زیاده خواهی و غیر قابل اطمینان بودن امریکا و استکبار) ذکر فرمودند نه حل مشکلات کشور یا رفع تحریمها یا ....

ایشون به مذاکرات خوشبین نیستند...

فتأملوا ......
نكته أساسي در سخنان اقا ، عدم افزايش امنيت اسرائيل حتي در صورت توافق احتمالي است ، لطفاً مواضع ايشان را بار ديگر مرور فرماييد .
سعید
یک مثال : بچه شما کار اشتباهی می کند شما هی بهش میگی نکن ، باز هم می خاد کار خودشو بکنه ، آخر سر شما برای اینکه بفهمه کارش اشتباهه بهش اجازه می دهی که مرتکب بشه تا اصطلاحا سرش به سنگ بخوره این به معنی این نیست که شما اون کار رو اشتباه نمی دونستی یا دوست داشتی سر بچه ات به سنگ بخوره بلکه برای این بود که بچه ات "بفهمد" اون کار اشتباه بود و تو بی دلیل نمی گفتی نکن بچه نکن .
ببین آقا سعید برداشت شما با این جمله نمی خواند: "البته در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می‌شود" بیشان بارها اعلام کرده اند که تیم مذاکره کننده کار خود را بخوبی انجام داده و خوب پیش رفته است و کفته اند اینها فرزندان انقلابند و هیچکس حق ندارد آنها را سازشکار بداند. حتی به جمله ای که میگویند خوشبین نیستند دقت کنید:"همانطور که در مشهد هم گفتم، به مذاکره خوشبین نیستم، ولی باذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمی‌کنیم و این تجربه، ظرفیت فکری ملت ما را بالا خواهد برد، اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر" یعنی پس از اعلام عدم خوشبینی (که طبق استدلال شما با بدبینی فرق می کند!) می فرمایند: "اگر مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر" خب این یعنی چی؟موافقت با ادامه مذاکرات.
Iran, Islamic Republic of
آقا سعید! نمی تونم مثالتو قبول کنم چون مقام معظم رهبری عملکرد تیم مذاکره کننده را تحسین می کنند. ایشان تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب دانستند که هیچکس حق ندارد آنها را سازشکار بداند. در همین سخنرانی آنها را پرتلاش، جدی، دلسوز، مستحکم و منطقی خواندند و افزودند: هیأت ایرانی حقاً و انصافاً در مقابل حرف زور ایستادگی می کند. قبلاً هم در دیدار سفرای خارجی گفته بودند:"در زمینه‌ی ادامه‌ی مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می‌شود..."
دقت کردی عزیز! فرمودند "منع نمی کنم" ولی از مثال شما مفهوم "منع" استنباط می شود.
سینا
رهبری فرمودن مخالف نیستم چون در جواب عده ای بود که از قول ایشان نقل میکردند که ایشان مخالف مذاکرات هستند! هر کسی بنا به میل خودش تفسیر میکنه! دیگه رهبری چطوری صحبت کنند تا یه عده خیالشون راحت بشه! تا همین چند روز پیش مطلب پشت مطلب بود که تیم مذاکره کننده رو خائن نشون بده! رهبری حمایت کردن یهوو از یک ساعت بعدش دیگه تیتری با اون مضمون دیده نشد! در مسائل کلان کشور هم یه عده از اهداف سیاسی و حزبیشون دست بر نمیدارن!
رضا
ما هم پیرو رهبریم هر چی ایشون بگه..... به هر جهت مصالح نظام رو بهتر از همه شخص ایشون می تواند تشخیص دهد ....انشالله که گروه مذاکره کننده بتواند به نتیجه ای برسد که در خور شان نظام و انقلاب باشه.... دعای ما بدرقه راهشون ....