جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ایران با تدابیر رهبرانقلاب برمشکلات فایق آمد

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 449184
عزالدین مهیوبی، وزیر فرهنگ الجزایر صبح امروز در دیدار ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید براین که دستاوردهای شکوهمند ایران مایه مباهات مردم الجزایر است،گفت:جمهوری اسلامی ایران با تدابیر رهبر انقلاب بر مشکلات فایق آمد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در این دیدار، عزالدین مهیوبی، وزیر فرهنگ الجزایر ضمن ابراز خرسندی از دیدار رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه، گفت: با اینکه جمهوری اسلامی ایران از کشورمان فاصله زیادی دارد، اما این فاصله موجب نمی شود که میان دو کشور جدایی ایجاد شود.

مهیوبی گفت: ایران کشوری با عمق تاریخی و تمدن خاص است و ارتباط نزدیک دو کشور موضوع جدیدی نمی باشد.

مهیوبی، بیان کرد: وقتی تاریخ را بررسی می کنیم، می بینیم که دولت فاطمیون از جایگاه ویژه ای در الجزایر برخوردار بوده است، اثر خاصی را در ملت ما گذاشته اند. همینطور زمانیکه تاریخ جمهوری اسلامی ایران را بررسی می کنیم، فعالیت ها و موضع گیری های ایران را تابلوی زیبایی از تلاش های این ملت مشاهده می کنیم.

وزیر فرهنگ الجزایر، اظهار کرد: در پنجاهمین سالگرد انقلاب الجزایر توانستیم از شخصیت های مهم ایرانی که در انقلاب الجزایر نقش بسزایی داشتند، تجلیل کنیم و این بیانگر عمق روابط دو کشور می باشد.

وی، ادامه داد: با نگاه کلی به روابط دو کشور می بینیم که الجزایر پاسخ خوبی را به احساسات و اقدامات جمهوری اسلامی ایران داده است؛ به عنوان مثال جنگ ایران و عراق را داشتیم و الجزایر نقش مهمی برای توقف آن ایفا کرد و در لانه جاسوسی می بینیم که الجزایر توانست نقش بسزایی داشته باشد.

مهیوبی، با اذعان اینکه ما حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قطع روابط میان ایران و آمریکا بودیم، گفت: این شرایط در زمان رییس جمهوری محترم ادامه دارد و سفرهای خوبی میان مقامات دو کشور انجام شده است و همچنین، روسای جمهور دو کشور و پیشین با هم ارتباطات گسترده ای دارند که تمامی این عوامل بیانگر عمق روابط دو کشور است.

وی، افزود: الجزایری ها ارزش زیادی برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران قائل هستند و با دیده امید به این مهم نگاه می کنند. شکوهمندی دستاوردهای ایران مایه مباهات الجزایر است و همه اینها موجب خرسندی الجزایر می شود.

وزیر فرهنگ الجزایر، از جمهوری اسلای ایران به عنوان کشوری با تمدن و دارای ریشه و تمدن قوی یاد کرد و گفت: شخصیت های زیادی نظیر فردوسی، حافظ، سعدی و نظامی از تمدن ایران به وجود آمده اند و کارهای بزرگی را در عرصه فرهنگی این کشور اسلامی انجام دهند.

وی در ادامه، تأکید کرد: مشاهیر فرهنگی ایران توانستند دستاوردهای مهمی را به جهانیان معرفی کنند.

مهیوبی، ضمن تجلیل از مفاخر فرهنگی ایران، برگزاری سمینار «سعدی شناسی» را از اقدامات وزارت فرهنگ الجزایر در توسعه روابط فرهنگی دو کشور برشمرد.

وزیر فرهنگ الجزایر، ضمن تشریح فعالیت های دانشگاه های الجزایر و توسعه روابط دانشگاهی دو کشور، گفت: میان دانشگاه های ایران و الجزایر روابط تنگاتنگی حاکم است، زیرا زبان فارسی توانسته در دانشکده علوم انسانی الجزایر نقش مهمی را در توسعه روابط علمی و دانشگکاهی ایفا کند.

وی، ایران را پیش قدم در شناخت و بهره گیری از معرفت در سطح جهان دانست و افزود: درک خوب ایران و بهره برداری از شناخت خوب این کشور نسبت به مسائل جهانی توانسته جمهوری اسلامی را در سطح جهان برجسته سازد.

* ایران کشوری دارای حکمت و اندیشه های برتر است

مهیوبی، با اشاره به سفر اخیر خود به ایران، بیان کرد: در سفر اخیری که به منظور شرکت در جشنواره «شعر» به ایران داشتم، از ترجمه های شعر بنده به زبان فارسی در این رویداد فرهنگی متعجب شدم که بالطبع، این امر بیناگر توجه ایرانیان به اندیشه های غیر ایرانی است.

وی در ادامه، یادآور شد: ایرانیان شناخت خوبی نسبت به ادبا، فرهیختگان و جامعه الجزایر دارند و این موضوع برای بنده و هیئت همراه جای تعجب و شگفتی داشت.

وزیر فرهنگ الجزایر، افزود: این عمق شناخت، بیناگر این است که ایراینان علاوه بر حفظ اندیشه ها و آرمان های خود نیز درهای اندیشه های جهانی را به خود گشودند.

وی، با اشاره به شناخت خود از فرهنگ و هنر ایرانی، گفت: ظرفیت های فرهنگی ایران موجب شده که الجزایر تمایل زیادی به توسعه روابط فرهنگی دو کشور داشته باشد. برگزاری هفته های فرهنگی میان دو کشور و همکاری در زمینه حفظ آثار و مرمت آثار باستانی و توسعه همکاری های دانشگاهی و فرهنگی در زمینه ساخت فیلم و سریال و برگزاری و تدریس دوره های مختلف هنری و بهره گیری از کارشناسان و هنرمندان ایرانی و تدریس آنان در دانشگاه های الجزایر بخشی از زمینه های گسترش فرهنگی دو کشور را شامل می شود.

وی، با اذعان اینکه پیش قدم شدن در توسعه روابط فرهنگی با توجه به ظرفیت های موجود اقدامی اساسی و ضروری است، گفت: ایران کشوری دارای حکمت و اندیشه های برتر است.

مهیوبی، ضمن ابراز امیدواری از عمق روابط میان دو کشور، افزود: دو کشور ایران و الجزایر از امیتاز ویژه ای به نام استقلال برخوردارند و و این مهم ریشه در حمایت مردم دو کشور از رهبران خود دارد.

وی، با اشاره به مشکلاتی که قدرت های جهانی پیش روی دو کشور گذاشته اند، گفت: اگر هر کشوری فقط بخشی از مشکلات در تاریخ ایران و الجزایر به وجود آورده است را داشت آن کشور از هم می پاشید.

وزیر فرهنگ الجزایر، استقلال مردم ایران را ناشی از همراهی این ملت با رهبر خود و تدابیر ایشان برشمرد و گفت: تدابیر رهبر ایران است که موجب شده ملت ایران بر مشکلات فایق آید و جنگ و تحریم را پشت سر بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *