پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۳

7 عضو بدن عسل بدیعی اهدا می‌شود

پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 279589
قلب، کبد، دوکلیه، دو ریه و لوزالمعده عسل بدیعی اهدا شد و قرنیه و تاندون های آن مرحوم نیز برای فراهم آوری به بانک نسوج ارسال می‌شود.
به گزارش جهان، امید قبادی، معاون مرکز فرآهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص گفت: تا ساعت 14 دیروز 7 ارگان اصلی مرحوم عسل بدیعی بازیگر سینما که به علت پارگی عروق مغز دچار مرگ مغزی شد از بدنش خارج شد و همه این اعضا به 7 بیمار نیازمند پیوند می‌شود تا جان آنان را نجات‌ دهد.

عضو تیم فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تقریباً تمام ارگانهای حیاتی عسل بدیعی سالم است و قلب، دو ریه، دو کلیه، کبد و لوزالمعده وی به بیماران نیازمند پیوند می‌شود و با توجه به اینکه زمان نگهداری این ارگان ها محدود است همه این اعضا باید حتماً امشب پیوند شود.

قبادی افزود: قلب مرحوم خانم بدیعی توسط تیم جراحی قلب دکتر ماندگار به یک بیمار نیازمند پیوند می‌شود، دو ریه وی در بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان تنها مرکز پیوند ریه کشور پیوند می‌شود و اقدامات لازم برای پیوند ریه‌ها در این بیمارستان آغاز شده است. این عمل حدود 7 ساعت طول می‌کشد. کبد و لوزالمعده وی نیز برای پیوند به شیراز ارسال می‌شود و کلیه‌های او نیز در دو بیمارستان در تهران برای پیوند فرستاده شده است.

وی گفت: بقیه اعضای وی مانند قرنیه و تاندونها نیز برای فراهم آوری به بانک نسوج ارسال می‌شود تا در آینده به بیماران نیازمند پیوند شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله باقيات و صالحات اون دنياش باشد
مريم
خوشا به سعادتش روحش شاد
پوشش خبری این کارها و ایثار گری ها چندوقت اخیر کم شده بود .اینا تاثیر خوبی تو جامعه داره