جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اجرای دقیق‌ترین عملیات سوریه در دوما

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 380883
عملیات‌های ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی دمشق همچنان ادامه دارد و در این راستا یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند، دقیق‌ترین عملیات میدانی خود را در شهر «دوما» از توابع ریف دمشق اجرا کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نبردهای غوطه شرقی دمشق با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط گروه‌های تروریستی از جمله «ائتلاف اجناد شام» برای دور کردن نگاه و تمرکز ارتش سوریه در این منطقه همچنان ادامه دارد.

در این راستا نیروی هوایی ارتش سوریه پروازهای دقیق و متعددی را علیه مواضع گروه‌های مسلح در شهر «دوما» در ریف دمشق انجام داد و آنها را هدف گرفته و منهدم کرد که در نتیجه آن تعداد زیادی از این تروریست‌ها که به طور خاص در مزارع و بوستان‌های غرب دوما تمرکز کرده بودند، کشته و زخمی شدند.

در این ارتباط یک منبع میدانی سوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق توضیح داد که در این عملیات جنگنده‌های ارتش سوریه نقل و انتقال گروه‌های مسلح در مناطق «مزارع عالیه» و «مزارع غربیه» و «دوما السوق» را پس از کسب اطلاعات دقیق از این ترددها هدف گرفته و به گلوله بستند.

این منبع افزود: به موازات عملیات نیروی هوایی، یگان توپخانه ارتش سوریه نیز یک مرکز تجمع وابسته به گروه تروریستی «جبهه اسلامی» را اطراف مزارع غربی دوما هدف قرار داد تا نیروهای پیاده نظام نیز با نصب کمینی برای تعدادی دیگر از عناصر مسلح این گروه تعدادی از آنها را به هلاکت برساند و مابقی عناصر مستقر در این منطقه را وادار به عقب‌نشینی به عمق مزارع غربی دوما کند.

وی ادامه داد: عملیاتی که ارتش سوریه امروز در دوما اجرا کرد، قویترین و دقیق‌ترین عملیات اجرا شده در منطقه غوطه شرقی دمشق است، چراکه اطلاعات میدانی و امنیتی جمع‌آوری شده از منطقه به این نکته اشاره داشت که گروه تروریستی جبهه اسلامی قصد حمله و نفوذ به مناطق امن ریف دمشق را داشت که با این عملیات دفع شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در این عملیات، ارتش سوریه موفق به انهدام تعدادی تونل گروه‌های مسلح شد که قصد داشتند، از آن برای نقل و انتقال عناصر خود از دوما به دو منطقه «تل کردی» و «میدعا» استفاده کنند.

این منبع میدانی سوری درباره جدیدترین تحولات میدانی «جوبر» در نزدیکی دمشق نیز گفت: ارتش سوریه مواضع گروه‌های مسلح در این منطقه را در مزارع شرقی جوبر در نزدیکی منطقه «علوش» هدف قرار داد که سکوهای پرتاب موشک و خمپاره گروه‌های مسلح برای هدف قرار دادن مناطق مختلف دمشق در آن قرار دارد و منهدم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *