چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

مخالفت‌مردمی باحمایت‌مالی اروپا از اوکراین

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 397380
نتایج نظرسنجی در انگلیس، آلمان و فرانسه نشان می‌دهد که ۵۵ درصد مردم این سه کشور با تخصیص کمک‌های مالی بیشتر به اوکراین مخالف‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین به کشمکش سیاسی و اقتصادی می‌پردازند، ۵۵ درصد مردم سه کشور عمده اروپایی با تخصیص کمک‌های بیشتر به کی‌یف مخالف‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «اسپوتنیک»، موسسه تحقیقاتی «آی‌سی‌ام» از بیش از ۳ هزار شهروند اروپایی در کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه به صورت تلفنی نظرسنجی کردند و از آنها پرسیدند که با درنظر گرفتن کمک ۱.۶ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا به اوکراین، آیا با اعطای کمک‌های بیشتر به این کشور موافقید.

در مجموع تنها ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان با کمک‌های بیشتر موافق بودند؛ ۱۰ درصد از پاسخ گفتن طفره رفتند و ۵۵ درصد هم گفتند که با دادن پول بیشتر به کی‌یف مخالف‌اند.

پاسخ‌دهندگان فرانسوی و انگلیسی، به نسبت همسایگان ژرمن خود، مخالفت بیشتری با اعطای این کمک‌ها داشتند؛ ۶۶ درصد فرانسوی‌ها و ۵۹ درصد انگلیسی‌ها مخالفت خود را اعلام داشتند.

آلمان‌ها اما که وضع مالی بهتری نسبت به دیگر اقتصادهای رکود زده اروپا دارند، روی خوشتری به این کمک‌ها نشان دادند و تنها ۳۹ درصد آنها با کمک‌های بیشتر به کشور بحران‌زده اوکراین مخالف بودند.

اوکراین پس از امتناع دولت پیشین از امضای تفاهم‌نامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه نبردهای خیابانی شد و نتیجه این درگیری‌ها، سقوط دولت و روی کار آمدن غرب‌گراها بود.

روی کار آمدن دولتمردان جدید و قدرت گرفتن ناسیونالیست‌ها، به ترس روس‌تباران شرق این کشور از حملات نژادپرستانه دامن زد و اواخر سال گذشته، در اولین گام، مردم شبه‌جزیره کریمه که اکثرا روس‌تبار بودند، با شرکت در یک همه‌پرسی، به پیوستن به فدراسیون روسیه رأی دادند.

ساکنان دیگر مناطق شرق اوکراین هم برای استقلال کوشیدند که نتیجه آن تا امروز، درگیری خونین با ارتش و کشته و بی‌خانمان شدن هزاران نفر بوده است.

اتحادیه اروپا و آمریکا با الحاق کریمه به روسیه و در کل، با موضع‌گیری مسکو در قبال اوکراین مخالف‌اند و بر همین اساس، تحریم‌هایی را علیه روس‌ها اعمال کرده‌اند.

در این میان، وضعیت اقتصادی اوکراین جنگ‌زده هم تعریف چندانی ندارد و چشم به کمک‌های غرب دوخته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *