سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
حدادعادل:

رئیس جمهور باید زانوی دویدن داشته باشد

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 287887
عضو ائتلاف برای پیشرفت با تاکدی بر اینکه با توجه به مشکلاتی که پیش رو داریم رئیس جمهور آینده باید زانوی خوبی برای دویدن داشته باشد، گفت: کسانی که می گویند می توانیم ظرف دو سال یا شش ماه همه چیز را درست کنیم، حرف گزافی زده اند؛ چراکه ما امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم و برای حل مشکلاتمان باید شجاعت و ایمان داشته باشیم.
رئیس جمهور باید زانوی دویدن داشته باشد
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامعلی حداد عادل در سلسله نشست هاي "تا انتخابات يازدهم" جمعيت ايثارگران، با اشاره به وضعیت سیاسی امروز کشور گفت: من که بیش از 50 سال با نهضت امام آشنا هستم وقتی امام اولین اطلاعیه خودش را در پاییز سال 1341 دز قم داد من دانش آموز سال آخر دبیرستان بود و در  خرداد 42 در راهپیمائی عزیم عاشورا 42 شرکت داشتم ،دراین 50 سال هیچ زمان مانند امروز نگران اصل انقلاب نبودم و احساس نگرانی نکرده ام؛ البته شاید اشتباه می کنم و در تخمین خطر دچار افراط و اغراق شده ام؛ اما اجساسم این است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: علت این نگرانی من این است که یک مشاهات و مصنوعات عینی و ساده ازنهضت ملی دارم .یعنی دوران دولت مصدق یادم است و می دانم که یکی از علل شکست آن نهضت اختلافی بود که میان آیت الله کاشانی و دکتر مصدق به وچود آمد.

وی تصرح کرد: اوج اتحاد مصدق و کاشانی در 30 تیر 1331 بود. اما سیزده ماه بعد کشور به جایی رسید که آن نهضت با یک کودتای 8 ساعته نابود شد و 25 سال تمام این ملت خون دل خورد و زندان های ساواک پر شد از مبارزان و چوب های اعدام سحرگاهی.

عضو ائتلاف برا پیشرفت،افزود: در آن 13 ماه انگلیسی ها توانستند اختلاف بین کاشانی و مصدق را مدیریت کنند. من بعد از انقلاب در بعضی از خاطرات انگلیسی ها خواندم که اعتراف کرده بودند که ما هم در خانه  مصدق و هم در خانه کاشانی مامور داشتیم که اینها مامور بودند که اختلاف ها را تشدید کنند.

وی افزود : در آن زمان یک جریان سومی هم در کشوربه نام حزب توده وجود داشت که ریشه اش در شوروی بود اما انگلیسی ها یک عده ای را وارد تشکیلات این حزب کرده بوند که آنها اسما توده ای بودند اما انگلیسی بودند که بعدها اسم اینها را گذاشتند توده ایی نفتی و اینها ماور بودند نقشه های انگلیس را توسط حرب توده عملیاتی کنند و سیزده ماه کشور در معرض انواع آشوبها بود و روزنام های طرفدار مصدق به آیت الله کاشانی و روزنامه های طرفدار کاشانی به مصدق بدو بیراه می گفتند و در کنار این بحران سیاسی با ملی شدن صنعت نفت انگلیسی ها تصمیم گرفتند نفت ما را نخرندو نهضت ملی در فشار اقتصادی فرار گرفت؛ بنابراین این فشارهای اقتصادی با آَفتگی های سیاسی تکمیل شد.

حدادعادل با بیان اینکه از زمانی که تحریم ها تشدید شده شاهدیم همان خط انگلیسی ها در زمان نهضت ملی را امروز  بی بی سی و صدای امریکا دنبال می کند گفت: دنیای استکبار به دنبال ایجاد بحران سیاسی و اقتصادی در کشور است و همین طور که رهبری امسال را حماسیه سیاسی و اقتصادی اعلام کرده اند در واقع می خواستند پادزهری به پیکر جامعه در مقابل میکروب بحران سیاسی و اقتصادی تزریق کنند.

عضو ائتلاف برا پیشرفت، با بیان اینکه کشورهای غربی و رسانه هایشان به دنبال تضاد احمدی نژاد با رهبری بودند گفت: بنده فکر می کنم طراحی دشمنان برای آینده ایران تقابل میان هاشمی و رهبری است و این بسیار خطرناکتر از تقابل احمدی با رهبری خواهد بود. و هاشمی گزینه بسیار مناسبی برای ادامه بحرانهای سیاسی و اقتصادی در ایران است.

وی افزود: من با نگاه بدبینانه و نگرانی آینده ای را برای کشور تصور می کنم که یک عده ای از مردم با در نظر گرفتن جنبه های اعتقادی و آرمان های امام و رهمنود های رهبری یک طرف بایستند و  طبف دیگری از جریان اصلاحات، دوم خردادی ها ، کارگزاران و مشارکتی ها و نهضب آزادی ها و ... وهمه آنهایی که در فتنه 88 بودند یک طرف دیگر باشند و کسانی هم که نگران سرمایه خود هستند و از فشار اقتصادی رنج می برند و تصور دارند که اگر در ایران یک حکومتی روی کار بیاید که مورد تائید غرب باشد گره از مشکلات اقتصادی باز می شود انها هم بروند یک طرف و در مقابل نیروهای حزب الله قرار بگیرند و خدای نکرده ایران به یک میدان در گیری دو قطبی تبدیل شود ، مانند لبنان 20 سال پیش یا آنچه که درعراق در تقابل بین و شیعه  و سنی شاهد بودیم.

عضو ائتلاف برا پیشرفت، با بیان اینکه نگرانم که این انتخابات یک نطفه درگیری و تقایل را در کشور متعقد کند، تاکید کرد: با توجه به شرایطی که بعد از ثبت نام کاندیدا ها در انتخابات ریاست جمهوری بوجود آمده است ترسم این است که ما یک جرقه ایی را خودمان در کشور ایجاد کنیم و دشمنان آن جرقه را شعله افروزی کنند.

در ادامه حداد عادل در پاسخ به این سول که سیاست خارجی شما در دولت آینده بر چه مبنایی خواهد بود گفت: با مقدمه ایی که بنده گفتم فکر می کنم که ما احتمالا در آستانه یک دورانی قرار داریم که در آن دوران تبعیت دولت از رهبری مانند سه دوره گذشته نباشد.

وی افزود شرایط امروز کشور به گونه ایی است که گویی خارجی ها و دشمنان سیاست داخلی ما را به دست خود ما طراحی می کنند و بذری می کارند که درخت اختلاف از آن بروید.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سیاسیت خارجی ما مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است گفت: عزت یعنی خط قرمز ما استقلال باشد. یعنی هر مذاکره و رابطه ای مادام که به استقلاا اشکال ندارد.

وی در توضیح  عزت اسلامی افزود: زمانیکه می گوییم با اسرائبل را بطه بر قرار نمی کنیم جزء عزب اسلامی ماست و حکمت هم بعنی شما ببینید در شرابط موجود جهانی رویکرد و راهبردتان چه باشد و مصلحت هم یعنی انعطاف نشان دهید.بنابراین اگر دولتی که این مفهوم  را خوب درک کند می توان مشکلات را اداره کرد.

وی با بیان اینکه اگر کسی که فکر می کند مشکلات ما با غرب ظرف یکی دوسال حل می شود بنده این را ساده لوحی می دانم گفت: مساله ما با آمریکا و اسرائیل به گونه ایی است که کسی نمی تواند آنرا در سایه دیپلماسی حل کند چرا که این مساله برخاسته از انقلاب اسلامی است. و مهمترین حساسیت ما در سیاسیت خارجی باید این باشد که در زمین دشمن بازی نکنیم.

حداد عادل همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه شما سابقه اجرایی نداریم آیا می توانید بزرگترین مسئولیت اجرایی کشور را برعهده بگیرید گفت : ادعای معجزه آسایی در اجرا ندارم اما مسئولیت های اجرایی هم کم نداشته ام و در آن زمینه هم ناموفق نبودم که نزدیکترین آن مجلس هفتم است.

نماینده مردم در مجلس شورا اسلامی، افزود: در مجلس هفتم می خواستند کاری کنند که بین اصولگرایان اختلاف بیندازند اما من به گونه ای مدیریت کردم که باز اصولگرایان در مجلس هشتم پیروز شدند.
حداد عادل با بیان اینکه مدیریت کشور با زور و زانوی خوبی برای دویدن و چشم بینا برای تشخیص درست مسیر می خواهد گفت: چشم بینا ترجیحش نسبت به صفات اول بیشتر است و نمونه مثالم دولت احمدی نژاد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: احمدی نژاد از نظر اجرایی پرکار بود و قدرت اجرایی قوی ای داشت اما نگاه واقع بینانه ای به قدرت و مدیریت کشور نداشت.

حداد عادل با برشمردن 9 خطای روشی و بینشی احمدی نژاد در دولت نهم و دهم گفت: در آمیختن گفتمان معنوی و غیبی با مسائل حکومتی یکی از اشتباهات بزرگ احمدی نژاد بود. نمونه آن هم مصاحبه اخیر ملک زاده است که گفته است من از امام زمان حکم دارم.

وی بی اعتنایی به قانون را یکی دیگر از خطاهای احمدی نژاد برشمرد و گفت: در 3 سالی که من رئیس مجلس بودم احمدی نژاد به هیچ یک از قانون هایی که تصویب می شد عمل نمی کرد. نمونه آن قانون کنکور بود که چند روز مانده بود به کنکور اما هنوز توسط احمدی نژاد ابلاغ نشده بود.

حداد عادل گفت: بی اعتنایی به تخصص و دانش نیز از دیگر خطاهای احمدی نژاد بود و هر چه که خود به فکر و ذهنش می رسید فکر می کرد همان درست است.

وی زاویه داشتن با رهبری بخصوص در مسائل فرهنگی را از دیگر خطاهای دولت نام برد و گفت: احمدی نژاد مدعی بود که باید دولت سیاستگذار فرهنگی باشد و این یکی از مسائلی بود که دولت را به بیراهه برد.

حداد عادل اداره کشور بر اساس تضاد را از دیگر ویژگی های منفی دولت احمدی نژاد برشمرد و خاطرنشان کرد: احمدی نژاد متاسفانه در این 8 سال میان دولت با دیگر نهادهای کشور تضاد ایجاد کرده و یکی از تضادهای دائمی آن با مجمع تشخیص مصلحت بوده است.

عضو ائتلاف برا پیشرفت، بازی سیاسی با اقتصاد را از دیگر خطاهای احمدی نژاد دانست و گفت: احمدی نژاد می داند که 5 برابر کردن یارانه ها اقتصاد کشور را نابود می کند ولی برای کسب قدرت و رای مردم حاضر است با اقتصاد بازی سیاسی کند و برای رسیدن به پیروزی شعار 5 برابر کردن یارانه ها را می دهد.

حداد عادل افزود: از دیگر خطاهای احمدی نژاد سپردن کارها به یک باند خاص است در حالی که ایشان در اوایل دولتش شعار می داد که من دشمن احزاب و مطالبه گری گروههای سیاسی هستم اما الان نهادهای بزرگ اقتصادی مانند شستا را به دست جوانان بی تجربه موافق خود می دهد.

وی عدم ثبات مدیریت ، از دست رفتن اعتماد جامعه به عقلانی بودن تصمیم گیری های حکومت و همچنین روش های غلط برای نشان دادن مردمی بودن دولت را از دیگر خطاهای احمدی نژاد برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور باید به دست کسی بیافتد که بینش و جهان بینی درستی داشته باشد بنابراین در اجرا هم نیازمند تجربه هستیم. من وقتی مجموعه کج روی ها را نگاه می کنم آمدم و خودم را عرضه کردم.

عضو ائتلاف برا پیشرفت، با اشاره به مدیریت خود در مجلس گفت: در مجلس هفتم که به تعبیر مقام معظم رهبری از وسط سنگلاخ ها بیرون آمد من به گونه ای عمل کردم که یک درگیری در صحن نداشتیم.
دادعادل با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: مشکلات اقتصادی ما از جنس مشکلات کلاسیک جهان نیست اقتصاد ما یک وضعیت استثنایی در کل جهان دارد.

وی ادامه داد: ما به حسب ظاهر جنگی نداریم، اما دنیای سرمایه داری با تمام توان خود سعی دارد تمام مجاری این حکومت را مسدود کند و این همان چیزی است که اوباما از آن به عنوان تحریم های فلج کننده نام برده است.
عضو ائتلاف برای پیشرفت با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که پیش رو داریم باید برای اداره کشور به مسلمات دانش اقتصاد توجه کنیم، تصریح کرد: متاسفانه ما این تمکین را در آقای احمدی نژاد نمی بینیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در کنار رئیس جمهور باید یک تیم اقتصادی خرد و کلان، پولی و گمرکی، بازار و اصناف و... وجود داشته و افرادی هم که در پست های مختلف مدیریتی به کار گرفته می شوند، افراد باسواد، با تجربه و کاردانی باشند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی افزود: مقام معظم رهبری برای اینکه ملت را قادر به مقاومت اقتصادی کنند، سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند و ملت باید بداند مادامی که در معرض توطئه های غرب هستیم باید کمربندهایمان را محکم ببندیم، مقاومت کنیم؛ اگر هم بخواهیم همچون مردم دوبی و دیگر کشورهای عربی زندگی کنیم باید نوکر غرب باشیم.

حدادعادل تاکید کرد: کسانیکه می گویند می توانیم ظرف دو سال یا شش ماه همه چیز را درست کنیم، حرف گزافی زده اند؛ چراکه ما امروز در یک جنگ اقتصادی هستیم و برای حل مشکلاتمان باید شجاعت و ایمان بایستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور هاشمی در انتخابات باید ببینیم صحنه را چطور مدیریت کنیم، اذعان کرد: ما باید در سیاست های کلی و مواضع‌مان به این نکته توجه داشته باشیم که مواضع مان هم خلاف واقعیت نباشد و هم خلاف مصلحت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای جلیلی نیز با ثبت نامش در روز آخر مانند آقای هاشمی ما را غافلگیر کرد، گفت: اگر آقای جلیلی بتواند پدیده ای شبیه احمدی‌نژاد سال 84 خلق کند باید همگی پشت وی برویم، اما آیا واقعا جلیلی می تواند رأی ها را به سمت خود جذب کند.

حدادعادل افزود: آقای زاکانی هم مطرح هستند اما آیا در این یکی دو ماه که خود را در معرض کاندیداتوری قرار داده اند چقدر آراءشان در نظرسنجی رشد داشته است؟

عضو ائتلاف برای پیشرفت با بیان اینکه خاتمی در تضاد با هاشمی رأی آورد، بیان کرد: امروز نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است که اصلاح طلبان پشت هاشمی جمع شده اند، یا هاشمی عوض شده و یا آنان تغییر کرده اند. بنابراین باید رویکردمان در تبلیغات تبیین این موضوع باشد و بیشتر بر سر این موضوع مانور بدهیم.

وی همچنین در مورد برنامه های فرهنگی اش برای اداره کشور گفت: احمدی نژاد که تازه رئیس جمهور شده بود مدعی بود می خواهد یک خاک ریز تا 200 متر جلوتر از آقا بزند تا سپر بلای ایشان باشد، اما امروز به اینجا رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مبانی اصلی در عرصه فرهنگی این است که رئیس جمهور آینده باید از لحاظ بینشی به رهبری نزدیک باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *