شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شاخص بورس به استراحت رفت

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 335685
شاخص بورس تهران پس از دو روز حرکت صعودی، امروز دوشنبه به فاز استراحت رفت و افت کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دماسنج بازار سرمایه بعد از دو روز حرکت صعودی در سومین روز معاملاتی هفته وارد فاز استراحت شد و افت کرد. بنابراین دماسنج بازار سرمایه که دیروز وارد کانال ۸۹ هزار واحدی شده بود، در معاملات امروز ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال ۸۹ هزار و ۳۵۵ واحد متوقف شد.

در بازار امروز شرکتهای تاپیکو، پالایش نفت بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، بانک های ملت، پاسارگاد، مخابرات، پالایشگاه تبریز و چادرملو تاثیر منفی در شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل شرکتهای بانک پارسیان، هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، ایران خودرو، سرمایه گذاری غدیر، نفت بهران، صندوق بازنشستگی، سایپا و بانکهای سینا و انصار با رشد قیمت مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین در بازار روز دوشنبه شرکتهای مپنا،بانک پارسیان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، تاپیکو، بین المللی توسعه ساختمان و آذر آب بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

همچنین در بازار امروز بیش از یک میلیارد سهم به ارزش ۵۱۴ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۴۳۷ هزار میلیارد تومان رسید.

https://jahannews.com/vdch6mnxm23nx-d.tft2.html
jahannews.com/vdch6mnxm23nx-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *